Ze loopt er nu een jaar op en ik heb haar zien veranderen, ze is veel vrolijker kan veel beter uit de voeten. Ze is ooit hoefbevangen geweest en had buiten mijn weten om gekantelde hoefbeentjes.
Na het beslaan is ze zeer positief veranderd..

Maar het beslaan zelf begint een klein drama te worden. Bekappen deed ze altijd super, geen enkel probleem.
Mijn hoefsmid vermoedt dat ze nooit op ijzers heeft gestaan en dat ze het daarom nogal eng vindt. Vooral het tikken op de hoeven met de hamer, nagels erin e.d. vindt ze vreselijk.
Ik begin nu wel te twijfelen, doet het haar zeer, is ze gewoon dwars of vindt ze het echt eng? Mijn hoefsmid is een zeer kundig man en kan erg goed beslaan. Hij heeft ook een poos voor de paardenkliniek gewerkt.
Vandaag dus weer aan het martelen gegaan, voorhoeven ging wel, achterhoeven was een ramp, praam op, boos worden, gerust stellen, afleiden e.d.
Ze slaat niet echt, maar ze springt gewoon weg.
Wat lawaai maken tijdens het tikken op de hoef hielp wel wat, dan hoort ze niet dat er getikt wordt..
Is ze nu echt bang, of moet ik er meer achter zoeken..
Denk dat het geen streken zijn, want daar houdt ze uiteindelijk wel mee op als ik flink boos wordt..
En wat te doen. Ik zal zelf in ieder geval wat oefenen tijdens het uitkrabben, met de krabber op de hoef tikken, of iets anders. Kijken of ze dan wat over de angst heen komt..
Ik kan ook eens kijken of het ook wil zonder achter ijzers..
Wat denken jullie hier nu van?