Het gekke-fratsen topic
- Machteld&Falco
Re: Het gekke-fratsen topic
nee, maar wel grasboeren 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Jamie gaat altijd voor dood liggen. Helemaal plat op haar zij. Hoeveel mensen die al in paniek heeft gebracht daarmee weet ik niet. Als je haar probeert omhoog te krijgen strekt ze sich helemaal uit en begint te zuchten en kreunen.
Ze komt alleen voor eten omhoog!
Ze komt alleen voor eten omhoog!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Bij het verhaal van Machteld moet ik echt denken aan die boekjes van Romana en Ragebol
wat een monster zeg! 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Over scheetjes gesproken......Vlin laat altijd ENORME scheten net op het moment als ik met mijn hoofd bij zijn kont sta om zijn hoeven achter uit te krabben. Volgens mij verschijnt er dan een enorme grijns op zijn snuitwerk! 

All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
- Senna&Cajra
Nee hoor dat is liefde Jankeke 

Leuk zeg, dit Topic!
Onze vorige Fjord Harry was ook een echte Houdini maar zijn vreemdste neiging was toch wel dat hij alles wilde omgooien. Kruiwagens, poetskisten; alles moest om! Op een dag stond er een rieten tuinstoel in zijn buurt en die moest uiteraard ook om. Een stalgenoot vond dat hij het maar eens moest afleren en zette de stoel demonstratief weer terug voor zijn neus en probeerde hem duidelijk te maken dat hij dat echt niet meer mocht doen.... Nadat ze de stoel 3x had teruggezet begreep Har dat hij van strategie moest veranderen. Hij pakte de rugleuning tussen zijn tanden, zwaaide een paar keer heftig met de stoel heen en weer slingerde het ding vervolgens met een enorme zwaai meters ver door de lucht......... Mijn stalgenootje heeft het opvoeden toen maar opgegeven..... (en ik heb echt gebruld van het lachen)
Onze vorige Fjord Harry was ook een echte Houdini maar zijn vreemdste neiging was toch wel dat hij alles wilde omgooien. Kruiwagens, poetskisten; alles moest om! Op een dag stond er een rieten tuinstoel in zijn buurt en die moest uiteraard ook om. Een stalgenoot vond dat hij het maar eens moest afleren en zette de stoel demonstratief weer terug voor zijn neus en probeerde hem duidelijk te maken dat hij dat echt niet meer mocht doen.... Nadat ze de stoel 3x had teruggezet begreep Har dat hij van strategie moest veranderen. Hij pakte de rugleuning tussen zijn tanden, zwaaide een paar keer heftig met de stoel heen en weer slingerde het ding vervolgens met een enorme zwaai meters ver door de lucht......... Mijn stalgenootje heeft het opvoeden toen maar opgegeven..... (en ik heb echt gebruld van het lachen)
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Harsan@ ik zit hier ook luidkeels te lachen. ik zie dit helemaal voor me. Ze kunnen zo duidelijk maken dat ze iets beu zijn. Super! Eigenlijk verwoord jij de reden waarom ik voor een fjord heb gekozen.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Taco was altijd echt van de stiekeme fratsen..
Heel voorzichtig touw losmaken als je erbij stond en zodra je je hielen lichtte ging hij echt sluipend op een wandeltje naar het eerste de beste pluk kuilgras.
Maar zijn meeste fratsen kwamen toch wel gewoon door zijn instelling van: dat kan ik wel hoor!!
Zo zijn we ooit eens 2.5 mtr naar beneden gesprongen van een heuvel omdat Kventin uit zicht verdween, beland in een sloot omdat je daarvoor echt niet hoeft stoppen. In volle galop over de weg gevlogen omdat dit de kortste weg naar huis was.. ach ja.. heb je nog even?
Perla is niet echt van de streken.. behalve dan dat ze met regelmaat niet zo'n zin heeft om te rijden en dan juist van alles gaat schrikken en mega gaat bokken
Yara... uhhh kunnen we niet gewoon zeggen wanneer ze geen streken heeft? Als ze eet

Heel voorzichtig touw losmaken als je erbij stond en zodra je je hielen lichtte ging hij echt sluipend op een wandeltje naar het eerste de beste pluk kuilgras.
Maar zijn meeste fratsen kwamen toch wel gewoon door zijn instelling van: dat kan ik wel hoor!!
Zo zijn we ooit eens 2.5 mtr naar beneden gesprongen van een heuvel omdat Kventin uit zicht verdween, beland in een sloot omdat je daarvoor echt niet hoeft stoppen. In volle galop over de weg gevlogen omdat dit de kortste weg naar huis was.. ach ja.. heb je nog even?
Perla is niet echt van de streken.. behalve dan dat ze met regelmaat niet zo'n zin heeft om te rijden en dan juist van alles gaat schrikken en mega gaat bokken

Yara... uhhh kunnen we niet gewoon zeggen wanneer ze geen streken heeft? Als ze eet

- kristelhans
Haa dat scheten laten als je net hoeven staat uit te krabben herken ik wel...
Mijn vriend komt niet zo vaak met paarden in contact en kijkt altijd met een kinderlijke verwondering naar Beer..nou daar is ie snel van genezen: toen we laatst een keer gingen wandelen liep hij foto's te maken achter Beer...ppprrrrrttttt...een meter van vriendliefs hoofd..mmmm..haha!! Hij wist niet dat paarden zo goor uit hun kont konden stinken! Vieze vega-windjes.. Of scheten op de maat van het stappen..staart subtiel iets opzij en laat maar gaan die handel!
Mijn vriend komt niet zo vaak met paarden in contact en kijkt altijd met een kinderlijke verwondering naar Beer..nou daar is ie snel van genezen: toen we laatst een keer gingen wandelen liep hij foto's te maken achter Beer...ppprrrrrttttt...een meter van vriendliefs hoofd..mmmm..haha!! Hij wist niet dat paarden zo goor uit hun kont konden stinken! Vieze vega-windjes.. Of scheten op de maat van het stappen..staart subtiel iets opzij en laat maar gaan die handel!
Oh, die van mij is bezeten van WATER!
Inmiddels heeft hij geen normale klepelwaterbak meer omdat hij zichzelf de buren gewoon blank zet. Neus in de waterbak en gasgeven maar! Daarna heeft hij een tijdje een emmer met steen gehad, dat was helemaal lol, ook iedereen nat. Nu heeft hij een zelfvullende vlotterbak, na het drinken vult deze zich telkens tot een bepaald maximaal niveau... saai hoor!
Ook buiten gaat de waterbakken fobie verder. Speciekuipen worden omgegooid en vervolgens rent hij er mee in de rondte in z'n waffel. Zitten er nu écht veel stenen in en krijg je hem niet om ga je er lekker met je dikke kont inzitten. Verder met een buitenrit moet er door alle plassen gewaad worden maar behalve als je galoppeerd, dan spring je plassen als een heuse waterbak.
Zou het te maken hebben met zijn Wanneperveense roots waar bijna alles omringt is door water?
Inmiddels heeft hij geen normale klepelwaterbak meer omdat hij zichzelf de buren gewoon blank zet. Neus in de waterbak en gasgeven maar! Daarna heeft hij een tijdje een emmer met steen gehad, dat was helemaal lol, ook iedereen nat. Nu heeft hij een zelfvullende vlotterbak, na het drinken vult deze zich telkens tot een bepaald maximaal niveau... saai hoor!
Ook buiten gaat de waterbakken fobie verder. Speciekuipen worden omgegooid en vervolgens rent hij er mee in de rondte in z'n waffel. Zitten er nu écht veel stenen in en krijg je hem niet om ga je er lekker met je dikke kont inzitten. Verder met een buitenrit moet er door alle plassen gewaad worden maar behalve als je galoppeerd, dan spring je plassen als een heuse waterbak.
Zou het te maken hebben met zijn Wanneperveense roots waar bijna alles omringt is door water?
Het is wel duidelijk; zonder gevoel voor humor overleef je geen Fjord!!! 

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
WHAAAA met z'n kont in de waterbak!!!!! LACHEN
All that we see
All that we seem
All that we seem
-
Roon vindt water idd ook leuk. Als wij een buitenrit gingen maken en we moesten door water, mocht ik altijd of voorop of ik moest een eind achterblijven! Roon vindt het heerlijk om zijn voorbenen zo neer te zetten, dat de spetters water allemaal voor hem vallen. Degene die dus voor me rijdt, zou anders hartstikke nat worden. Ben het eens een keer vergeten. Mijn vriendin zat op een grote gelder. Hele rug, dekje van d'r, helemaal nat en vies.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nadinefjorden
Perla pakt graag dingen uit je handen hup weg hoofdstel want mevrouw heeft de teugels al in haar mond,
Afgelopen maandag was wel het toppunt van yara,
Ik dacht dat ze niet helemaal goed liep en dus vroeg ik kelly om even met haar te draven op het harde eerst even luisteren en dat ging goed..
Totdat kel ging draven yara duwde kel zo een glad stukje op en ging er in galop vandoor, als een malle met ze alle erachteraan tot ze uiteindelijk in een weitje belandde daar heeft kel haar flink laten lopen en wat een trut ze liep de sterren van de hemel haha
alles wat op de rand van de poetsplaats ligt moet afgelikt worden en daarna ervanaf heel irritant...
maar vaak kun je er achteraf erg hard om lachen
Afgelopen maandag was wel het toppunt van yara,
Ik dacht dat ze niet helemaal goed liep en dus vroeg ik kelly om even met haar te draven op het harde eerst even luisteren en dat ging goed..
Totdat kel ging draven yara duwde kel zo een glad stukje op en ging er in galop vandoor, als een malle met ze alle erachteraan tot ze uiteindelijk in een weitje belandde daar heeft kel haar flink laten lopen en wat een trut ze liep de sterren van de hemel haha
alles wat op de rand van de poetsplaats ligt moet afgelikt worden en daarna ervanaf heel irritant...
maar vaak kun je er achteraf erg hard om lachen
- kristelhans
hahaa al die waterverhalen! te grappig! Beer heeft laatst voor het eerst zijn beentjes afgespoten gehad en hij wist niet hoe snel hij weg moest komen..hoooooge poten en gekke bewegingen..
Hebben jullie fjorden ook zo'n hanglip? Beer ziet er soms zooo mega onintelligent uit..hij heeft al een centenbak maar als ie lekker lui is hangt die lip toch een eind naar beneden...klappert dan een beetje op de maat van het stappen..ziet er echt niet uit man!
Hebben jullie fjorden ook zo'n hanglip? Beer ziet er soms zooo mega onintelligent uit..hij heeft al een centenbak maar als ie lekker lui is hangt die lip toch een eind naar beneden...klappert dan een beetje op de maat van het stappen..ziet er echt niet uit man!
Ja Cas kan ook een lekkere centenbak laten hangenkristelhans schreef:

En gisteravond liet hij lekkere natte scheten haha

Jeskim mag inderdaad ook vaak voor mijn hoofd ruften.. Vooral als ik de achterhoeven doe, of iets bij haar staart..
Echt flinke winden hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Machteld&Falco
Jilly schreef:Bij het verhaal van Machteld moet ik echt denken aan die boekjes van Romana en Ragebolwat een monster zeg!
Aan die boekjes was ik zoooo verslaafd!!!
Ik noem hem soms ook Ragebol voor de grap

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik ken die boekjejes niet? Waarschijnlijk jeugdsentiment van na mijn tijd.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Ik denk dat er maar weinig paarden zijn die dat niet doen.Esther schreef:Jeskim mag inderdaad ook vaak voor mijn hoofd ruften.. Vooral als ik de achterhoeven doe, of iets bij haar staart..
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco