Bijten UPDATE (pag.3)
Re: Bijten
Maar ik bedoelde dat mijn fjord niet bijt maar zich graag wegtrekt..vandaar 

Hier geen bijters en ook nog geen gehad. Ik let er wel op als mensen op veulenvisite komen dat ze van het mondje afblijven en zich niet laten bekauwen. Wordt er een poging gedaan door een jongeling dan meteen de kop indrukken met een flinke tik of schop vergezelt met een gil. Ook let ik er bij een jong paard op dat mijn elleboog altijd in de buurt is als ik aan het poetsen ben zodat de jongeling "zelf"zijn hoofd stoot.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Mij is verteld dat het gewoon het beste is om hem ergens op te laten kauwen. Hij is bezig met zijn mondje en het is nog een jong paard. En het gaat hem vanzelf vervelen als je er geen aandacht meer aan schenkt. zorg wel dat je iets hebt om in te bijten zodat jij geen happen krijgt. Dit doe ik ook met het 2 jarige ruintje van mijn vriendin (vriendin komt bijna nooit, dus ik doe eigenlijk alles met hem) en het lijkt wel te werken...
Er ligt een bal een pion en een rubberen flap in de veulenwei. Voor de rest een grote no no , geen touwen of andere dingen mogen bekauwd worden, ook de staart van de merrie niet, Heb de staart van Zariska al weer ingespoten Met Oleum Animale. Kauwen doe je voor de rest maar op het eten en fjorden onderling moeten elkaar maar bekouwen.Ninnett schreef:Mij is verteld dat het gewoon het beste is om hem ergens op te laten kauwen. Hij is bezig met zijn mondje en het is nog een jong paard. En het gaat hem vanzelf vervelen als je er geen aandacht meer aan schenkt. zorg wel dat je iets hebt om in te bijten zodat jij geen happen krijgt. Dit doe ik ook met het 2 jarige ruintje van mijn vriendin (vriendin komt bijna nooit, dus ik doe eigenlijk alles met hem) en het lijkt wel te werken...
- kristelhans
Re: Bijten UPDATE
Hoi allemaal,
Even een update over het bijten en kopstoten van Beer.
Vandaag ben ik met Beer in de paddock bezig geweest om onze dominantie-verhoudingen duidelijker te krijgen. In de wei kwam hij al naar me toe en wilde hij een kopstoot(je) geven..heb ik 'm eerste weggejaagd en toen had ie al zoiets van..wat krijgen we nou?? Daarna ben ik naar hem toegelopen om zijn halster om te doen..
We hebben een spel gedaan zonder aanraking maar met hele duidelijke lichaamstaal..binnen een minuut of 2 was het kwartje al gevallen. Ik heb denk ik 10 minuutjes dit spel met hem gedaan (persoonlijke ruimte van hem inpikken en niet in mijn ruimte laten komen).. Ik had er een supergoed gevoel over..hij was constant alert en bleef met zijn aandacht continu bij mij..heel fijn! Toen ik hem terugbracht naar zijn land (10 minuten wandelen) bleef hij ook de hele weg op gepaste afstand. Vaak krijg ik dan een neus in mijn rug of een 'kopje' aan m'n kont... Hij heeft geen enkele keer proberen te happen en ik heb zelfs geen neiging tot kopstoten gezien. Hij leek ook gewoon anders uit zijn ogen te kijken naar me. We gaan dit spel regelmatig doen om onze band te versterken en na deze eerste keer heb ik er vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Hij kent zijn plek en ik ben toch wel blij dat ik hem niet heb hoeven meppen..want zoals eerder gezegd..ik ben op dat gebied ietwat soft.
Bedankt voor jullie tips en adviezen!
Even een update over het bijten en kopstoten van Beer.
Vandaag ben ik met Beer in de paddock bezig geweest om onze dominantie-verhoudingen duidelijker te krijgen. In de wei kwam hij al naar me toe en wilde hij een kopstoot(je) geven..heb ik 'm eerste weggejaagd en toen had ie al zoiets van..wat krijgen we nou?? Daarna ben ik naar hem toegelopen om zijn halster om te doen..
We hebben een spel gedaan zonder aanraking maar met hele duidelijke lichaamstaal..binnen een minuut of 2 was het kwartje al gevallen. Ik heb denk ik 10 minuutjes dit spel met hem gedaan (persoonlijke ruimte van hem inpikken en niet in mijn ruimte laten komen).. Ik had er een supergoed gevoel over..hij was constant alert en bleef met zijn aandacht continu bij mij..heel fijn! Toen ik hem terugbracht naar zijn land (10 minuten wandelen) bleef hij ook de hele weg op gepaste afstand. Vaak krijg ik dan een neus in mijn rug of een 'kopje' aan m'n kont... Hij heeft geen enkele keer proberen te happen en ik heb zelfs geen neiging tot kopstoten gezien. Hij leek ook gewoon anders uit zijn ogen te kijken naar me. We gaan dit spel regelmatig doen om onze band te versterken en na deze eerste keer heb ik er vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Hij kent zijn plek en ik ben toch wel blij dat ik hem niet heb hoeven meppen..want zoals eerder gezegd..ik ben op dat gebied ietwat soft.
Bedankt voor jullie tips en adviezen!
- Machteld&Falco
Re: Bijten UPDATE (pag.3)
Ben heel blij dit te lezen 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Re: Bijten UPDATE (pag.3)
Goed zo,blijven oeffenen en opletten.
- kristelhans