Texel Weekend: wedstrijd >Carlito, Svenna, Vlekkie

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
_*iDj*_

Texel Weekend: wedstrijd >Carlito, Svenna, Vlekkie

Bericht door _*iDj*_ » vr 01 mei 2009, 09:51

Vorig weekend was Texel Weekend en daar ben ik met Anja (van Olga, M2) heen geweest. Ik had mijn paard mee waar ik net L1 mee start. Anja had Anka mee, omdat Olga helaas wegens huidproblemen geen zadel op kon. Anja heeft dus geen wedstrijd kunnen maken, maar wel heeeerlijke buitenritten!

Foto's op het zand zijn van het inrijden zaterdags. Hij was voornamelijk gespannen en soms stukjes ineens heel relaxt. Helaas waren deze stukjes niet in de proef ;)
In de week voor het Texel Weekend (daarvoor heeft hij even 2 week weinig gedaan ivm zadel naar de zadelmaker en belangrijk tentamen aan mijn kant) zijn we voornamelijk bezig geweest om de boel iets rechter te krijgen, hij loopt nl graag over het buitenschouder weg. Dit was tijdens de proef een groot probleem, aangezien hij steeds de ring uit wilde bij C.
We hadden vrijdagavond nog een buitenrit gemaakt en sindsdien had hij het knopje keihard galopperen gevonden, dus dat was ook even een probleempje voor de dressuur. Door deze twee punten, hield ik hem de tweede proef niet in de baan én heb een paar voltetjes te veel gereden waardoor we gediskwalificeerd werden :o Oepss.. Eerste proef hadden we 174.

Hij is nog jong en is op wedstrijd snel gespannen, hierdoor is de lengtebuiging soms ver te zoeken. Als dat bij proef 1 beter was geweest, had er wel een wp'tje in moeten zitten denk ik.

Zondag hadden Evalien (op Svenna), Anja (op Anka) en ik (op Carlito) een buitenrit gemaakt, ook richting strand natuurlijk. We zijn met de buitenrit doorgereden naar het wedstrijdterrein en hebben alles met z'n drieën schoongemaakt en gepoetst. Dus zondag had Carlito er al een rit van 1,5 uur opzitten. Hij was tijdens de proef een stuk relaxter :D (hoe zou dat nou komen) :D waardooor ik iets meer lengtebuiging had. Middendraf ging mis omdat hij aangaloppeerde (maar dat is gezien de buitenrit wel te begrijpen en had tijdens inrijden niet de tijd dit nog te oefenen) en halsstrekken was net iets te veel ontspanning gevraagd, dus dat leek ook nergens naar.

Nou, zo heb ik alles wel goed toegelicht denk ik: op naar de foto's ;)

Inrijden zaterdag: hij was lekker druk
Afbeelding

Hij vind galop nog heel moeilijk, dus zijn achterhand laat het soms wat afweten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Vlekkie
Afbeelding

Even kletsen
Afbeelding

Tijdens de proef op zondag (met m'n 3 minuten inrijtijd := )
Afbeelding
Afbeelding

Jeej, hij ontspant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haha, hoezo uit elkaar..
Afbeelding

Het schijnt dat het regende tijdens mijn proef :P
Afbeelding

Heb ook nog wat foto's gemaakt van Evalien haar proef zaterdags. Ik zat niet echt op de meest handige plek om foto's te maken..
Afbeelding
Afbeelding

Mooi koppie heeft Svenna ook
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze kan echt superzijgangen, alleen was ze dus 'zo strak als een garnaal :P '..
Afbeelding
Afbeelding

Vlák voor het achterwaarts gaan
Afbeelding
Afbeelding

En nog twee van Vlekkie tijdens het inrijden zaterdag (toen was het mooi weer)
Afbeelding
Afbeelding

En dan ga ik nu nog een topic maken met de buitenritfoto's!
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Lotte

Re: Texel Weekend: wedstrijd >Carlito, Svenna, Vlekkie

Bericht door Lotte » vr 01 mei 2009, 15:45

Leuk Ingrid! Heb er natuurlijk al met je over gesproken, dus leuk om de foto's te zien!
Rijden ziet er goed uit op 'm. :j
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 01 mei 2009, 16:24

Oeh vind Carlito echt heel erg gaaf Ingrid. Mooie kop zit daar op zeg.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vera

Bericht door Vera » vr 01 mei 2009, 17:47

Hee wat leuk dat vlek ook nog voorbij kwam.
(ze had zaterdag 203 punten dus ze baalde er van)
Wel een 1e prijs.....

zondag was vlek een beetje te vrolijk dus ook geen puntje te pakken, wel weer 2x eerste

En zondag met de kur op muziek was ze ook niet bij de les. (wel eerste, maar dat is niet zo;n kunst als de enige Cpony in het Z1 bent)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie