Ik ging vooral kijken om Malle's papa te zien, de bekende Timor, en natuurlijk ook alvast met een schuin oog kijkend naar hengsten die in de toekomst voor Malle geschikt zouden zijn

Natuurlijk heb ik zoals zovelen hier alle Hengsten topics aandachtig gevolgd en de prachtige foto's van de hengsten van Bart al meerderen malen bestudeerd. Sinds Drafur op toneel verscheen kwamen er nog meer foto's en ik moet heel, heel eerlijk bekennen dat ik het niet echt goed snapte. Ja, mooi dier, staat er prachtig bij, super kleur natuurlijk, maar verder? Nee, voor mij geen X-Factor (

Toen ik kwam waren Rubis en Drafur vast aan het warm draaien op het weiland, dus ik besloot daar eerst even te gaan kijken. Rubis valt gelijk op door zijn vlakke gangen en houding tijdens het draven en je ziet gewoon gelijk wat een heerlijk schat het moet zijn!

Prachtig gebouwd, helaas voor mij en Malle een wat zware hals en een iets minder bespierd achterhand (wat Malle imo ook heeft) maar toch een zeer correcte verschijning!

Tja, zoals ik al zei, ik snapte, let op, verleden tijd, nooit wat de "big deal" was omtrent Drafur... Behalve het kleurtje dan. Maar toen ik hem zag draven!!!

Tja, gezien ik zo zat te kijken naar de draf heb ik op de wei niet veel bewegings foto's kunnen maken. Wat ook opviel was dat hij erg braaf was, maar tonnen met werklust toonde! Ook hier weer een zeer, zeer correcte hengst op stand te zien! Overigens vind ik hem kwa bouw echt super! Niet ultra fijn, mooi bespierd en niet te grof. Gewoon lekker er tussen in.

In de bak werdt ik nogmaals getracteerd op Drafurs bewegingen, ik heb weer niet veel foto's gemaakt... ik was een beetje...

Check hem toch!! Wat een uitstraling ook! En weet je wat zo mooi was, voordat ik wegging ben ik nog even bij hem op stal wezen kijken. Hij stond aangebonden op stal met de bovenluik open onder de kapschuur waar ik vast niet de eerste was die hem even wilde aaien, en wat een braaf, lief dier! Als je zijn voorpluk opzij doet komt er een enorm mooi oog tevoorschijn en zie je gelijk dat ie ook een parchtig gevormd hoofd heeft

Maar goed, er kwam nog meer natuurlijk

Zie hier Zizoran! Wat een indrukwekkende hengst zeg! Phoe! Echt een Fjorden hengst zoals ik ze graag zie! Onwijs aktief, maar op een echte " diesel" achtige manier, moeilijk uit te leggen, en die DRAF! HELLO! Zo ruim! Niet zo licht als die van Drafur, maar dit paardje kan wat ruim lopen zeg!

Zeer, zeer aansprekende hengst met alleen voor mijn smaak en iets te groot hoofd, maar past wel bij zijn lijf hoor!

En ja hoor! daar kwam hij dan! Ik herkende hem al van verre ondanks dat ik hem nooit in het echt gezien had! Timor!

Hij werdt netjes onder het zadel getoond, liet zien dat ie erg leuk kon lopen en het was heel gaaf hem met zijn zoon Binkie in de bak bezig te zien!

Hij mocht even later ook LOS! En daar genoot ie ect wel even van! Hij was enorm speels! Zo leuk om de dingen te zien die Malle duidelijk van haar papa heeft!

Los liet ie echt super zijn ruime draf zien!

Onverwcaht voor mij was ook Manus aanwezig op de show! ERG leuk om een hengst van een andere hengstenhouder te zien bij Bart! Extra bijzonder natuurlijk omdat Manus de broer is van de mama van Timor, dus ook naar hem goed gekeken, prachtig paard, enorm!!

Nou, ik heb genoten, wil bij dezen alle mensen van Bart v/d Berg bedanken en mijn complimenten voor de organisatie en tevens ook de conditie waarin de hengsten verkeerden! Super!