Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Re: Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Doet ze dit alleen als je (buiten) gaat wandelen?
Doet ze het als ze stil staat op stal?
Doet ze hetzelfde met een dekje met singel eromheen?
Ik zou haar namelijk gewoon eerst met dekje met singel en daarna met zadel op op stal zetten dan en voor ze raar gaat doen hem eraf halen. Dat steeds opbouwen kwa tijd. Daarna in de bak hetzelfde doen. Kort beginnen weer en opbouwen. Daarna paar meter lopen en eraf. En vooral heeeel veel belonen als ze blijft staan en zorgen voor afleiding.
Bij Cyra kan ik alles doen als ze maar vreten voor haar neus heeft als afleiding. Zodra het eten op is is ze wel aan het nieuwe gekke gebeuren gewend en doet ze er niks meer mee.
Doet ze het als ze stil staat op stal?
Doet ze hetzelfde met een dekje met singel eromheen?
Ik zou haar namelijk gewoon eerst met dekje met singel en daarna met zadel op op stal zetten dan en voor ze raar gaat doen hem eraf halen. Dat steeds opbouwen kwa tijd. Daarna in de bak hetzelfde doen. Kort beginnen weer en opbouwen. Daarna paar meter lopen en eraf. En vooral heeeel veel belonen als ze blijft staan en zorgen voor afleiding.
Bij Cyra kan ik alles doen als ze maar vreten voor haar neus heeft als afleiding. Zodra het eten op is is ze wel aan het nieuwe gekke gebeuren gewend en doet ze er niks meer mee.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ze ze doet dit echt alleen als we gaan wandelen buiten,niet in de bak.
Wandelen is ze goed gewend.
OP zadelen en aansingelen is allemaal goed. Totdat we halverwege zijn met de wandeling.Het lijkt wel of ze het dan pas beseft dat er wat op haar rug zit.
OP zadelen en aansingelen is allemaal goed. Totdat we halverwege zijn met de wandeling.Het lijkt wel of ze het dan pas beseft dat er wat op haar rug zit.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Misschien voorlopig dan even niet buiten wandelen met zadel?
Cyra is sinds 30 minuten officieel zadelmak. Dekje erop, zadeltje erbij en singeltje vast. Niks aan de hand. Daarna stukje gestapt aan de hand...niks...drafje aan de hand.... gewoon doen. Niet azen op dat zadel. Kloppen op zadel, springen, beugelriemen.... niet onder de indruk. Afzadelen was ook geen probleem.
En 18 inch is ook geen probleem. Zo kort is ze niet
Edit:

Cyra is sinds 30 minuten officieel zadelmak. Dekje erop, zadeltje erbij en singeltje vast. Niks aan de hand. Daarna stukje gestapt aan de hand...niks...drafje aan de hand.... gewoon doen. Niet azen op dat zadel. Kloppen op zadel, springen, beugelriemen.... niet onder de indruk. Afzadelen was ook geen probleem.
En 18 inch is ook geen probleem. Zo kort is ze niet

Edit:

Oh wat vervelend dat Ciara zich er zo maar bij legt
tips heb ik helaas ook niet
Gaat goed met Cyra!
Ik heb de laatste dagen maar weinig gedaan met mijn CH'tje... Zit wel heel erg in m'n maag met de stalsituatie dus heb niet veel zin om daar nu veel te zijn, enkel nog om eten te geven. Weet ik tenminste dat hij iets krijgt

Gaat goed met Cyra!
Ik heb de laatste dagen maar weinig gedaan met mijn CH'tje... Zit wel heel erg in m'n maag met de stalsituatie dus heb niet veel zin om daar nu veel te zijn, enkel nog om eten te geven. Weet ik tenminste dat hij iets krijgt

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wat naar Jilly. En zeker met zulke lekkere dagen dat je wel leuke dingen met je paardje zou kunnen doen. Blijft die situatie zo of zit er verandering in de planning?

Wat naar Jilly, hopelijk gaat het lukken met het kopen van een eigen stukje grond. Dan heb je tenminste alles zelf voor het zeggen.
Cyra doet het ook al lekker zo te lezen.
Vanavond is er toch nog iemand geweest met een zadel voor Castor en...: ik heb het gekocht!! Jippie we hebben een zadel!! Morgen gaan we lekker een lange buitenrit maken
Gas, stuur en rem zijn toch niet zo belangrijk??
Castor was echt super braaf met zadel passen. Gewoon zadel erop, eraf, weer erop, aansingelen, stukje stappen nog eens kijken en nog eens kijken. Hij werd op den duur alleen wat ongeduldig van het lange getut van mij. Om het zadel gaf hij echt helemaal niets. Hij heeft zijn neus er nog niet eens naartoe gedraaid. Heerlijke dieren die C'(tje)s!
Cyra doet het ook al lekker zo te lezen.
Vanavond is er toch nog iemand geweest met een zadel voor Castor en...: ik heb het gekocht!! Jippie we hebben een zadel!! Morgen gaan we lekker een lange buitenrit maken

Gas, stuur en rem zijn toch niet zo belangrijk??
Castor was echt super braaf met zadel passen. Gewoon zadel erop, eraf, weer erop, aansingelen, stukje stappen nog eens kijken en nog eens kijken. Hij werd op den duur alleen wat ongeduldig van het lange getut van mij. Om het zadel gaf hij echt helemaal niets. Hij heeft zijn neus er nog niet eens naartoe gedraaid. Heerlijke dieren die C'(tje)s!

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

heeft ze het voor die tijd ook al eens gedaan, of heb je haar wel eens laten rollen op het ruiterpad oid?maroes schreef:Ze ze doet dit echt alleen als we gaan wandelen buiten,niet in de bak.
Cadiz heeft ook zo'n periode gehad, wilde op elk pad gaan liggen (nog ver voor zn zadeltijd hoor) en dat was een kwestie van hardhandig omhoog schoppen. Leek me niet wijs om hem dat aan te leren. Ruiterpad is om te werken, paddock om te rollen.
Aanwijzingen zijn er wel maar moet je nog verdachter op worden (erg geintereseerd zijn in de grond waarop ze loopt bv) en zodra ze door de benen gaat meteen actie ondernemen en niet wachten tot ze ligt.
Succes ermee.
Nee we hebben nu twee keer met zadel buiten gelopen en beide keren deed ze dit. We hebben alleen eerder het zadel in de bak geprobeerd en toen deed ze het niet.
Ik heb haar nog nooit laten rollen op het ruiterpad. De eerste keer ging ze gewoon op het fietspad liggen,dus ik weet niet of het echt met de ondergrond te maken heeft.
De volgende keer onderdaad zweep mee en haar voor zijn,want als ze eenmaal ligt,wil ze niet meer op staan.
@Ilona,wat goed dat je nu een zadel heb,fijn dat het goed past.
@Jilly, moeilijk is het waar je goed aan doet.
@Orion, knappe pony hoor!
Ik heb haar nog nooit laten rollen op het ruiterpad. De eerste keer ging ze gewoon op het fietspad liggen,dus ik weet niet of het echt met de ondergrond te maken heeft.
De volgende keer onderdaad zweep mee en haar voor zijn,want als ze eenmaal ligt,wil ze niet meer op staan.
@Ilona,wat goed dat je nu een zadel heb,fijn dat het goed past.
@Jilly, moeilijk is het waar je goed aan doet.
@Orion, knappe pony hoor!
Wat mij betreft ben ik er vandaag nog weg, maar 't is dus erg moeilijk om hier een plekje te vinden wat mij aanspreekt. Hij mag tijdelijk terug naar m'n oude stal, maar dat hangt dus helemaal af van de verkoop van die andere ruin. Als die blijft is er geen plaats, anders kan hij met de jonge hengsten op de wei. Zou ideaal zijn, heb ik nog even de tijd om rond te kijken.Orion1996 schreef:Wat naar Jilly. En zeker met zulke lekkere dagen dat je wel leuke dingen met je paardje zou kunnen doen. Blijft die situatie zo of zit er verandering in de planning?
Voorlopig kom ik er dus iedere avond laat (en vaak ook 's morgens) om goed veel hooi te geven. (als dat er is natuurlijk

Mijn vriend is vandaag om zijn muesli, want daar wordt dus blijkbaar ook niet meer voor gezorgd

Nee bedoel meer of ze zelf de grond inspecteert of ze daar kan gaan liggen.maroes schreef:,dus ik weet niet of het echt met de ondergrond te maken heeft.
Niet willen opstaan is ook niet normaal namelijk.
Past het zadel wel? Singel niet té strak, evt singel met elastiek proberen die knelt niet zo.
Anders met longeersingel gaan wandelen (blijft je zadel tenminste heel).
Strange geval heb jij...
Ze loopt eerst wel even met haar hoofd omlaag en dan opeens hoppa ze ligt.
Ik had het zadel wel gewoon strak aangesingeld,mischien de volgende keer minder strak.
Wandelen met longeersingel is ook nog een idee.
Ach we blijven gewoon oefenen
Ik had het zadel wel gewoon strak aangesingeld,mischien de volgende keer minder strak.
Wandelen met longeersingel is ook nog een idee.
Ach we blijven gewoon oefenen

Die Ctjes vinden het bijna allemaal wel best...makkelijk die fjorden. Hier ook het eerste Ctje te pakken, maar niet Cai hoor....die is nog steeds opzoek naar de pokon...benieuwd of ie m óóit gaat vinden.
Nu Ckeivik in handen. Braaf ding...eerst met hoofdstel in, halster er over, tijdje aan de muur. Daarna keertje gelongeerd met zadel (bart had ondertussen m ook al 2x in het tuig gehad)...snapte hij eerst bar weinig van, maar toch viel zo ineens het kwartje. Toen gelijk aan het eind even zitten en klein stukje lopen. Spannend..maar ging keurig. Vorige week met hulp van Mieke weer even aan de longe rondgestapt. Hij was nog erg volgzaam, maar toch uiteindelijk maar los en wat gestapt. Keer op en afgestapt terwijl hij los stond..geen probleem. Dag later helemaal alleen in de bak, opstappen, stappen en draven...allemaal zonder hulp...en dat deed ie keurig en braaf. Na 10/15 minuutjes rondgetuft te hebben hek open en naar de stal terug. Alleen toen hij daarna stil moest staan was hij nog iets onwennig (was wel beetje eng, een paard dat bekapt werd).
Maar hopelijk zetten we dit zo voort....dan wordt het echt een leuke ruin om te rijden...voor iemand..
Nu Ckeivik in handen. Braaf ding...eerst met hoofdstel in, halster er over, tijdje aan de muur. Daarna keertje gelongeerd met zadel (bart had ondertussen m ook al 2x in het tuig gehad)...snapte hij eerst bar weinig van, maar toch viel zo ineens het kwartje. Toen gelijk aan het eind even zitten en klein stukje lopen. Spannend..maar ging keurig. Vorige week met hulp van Mieke weer even aan de longe rondgestapt. Hij was nog erg volgzaam, maar toch uiteindelijk maar los en wat gestapt. Keer op en afgestapt terwijl hij los stond..geen probleem. Dag later helemaal alleen in de bak, opstappen, stappen en draven...allemaal zonder hulp...en dat deed ie keurig en braaf. Na 10/15 minuutjes rondgetuft te hebben hek open en naar de stal terug. Alleen toen hij daarna stil moest staan was hij nog iets onwennig (was wel beetje eng, een paard dat bekapt werd).
Maar hopelijk zetten we dit zo voort....dan wordt het echt een leuke ruin om te rijden...voor iemand..
Geluk is de vrucht van intens werk
Ben heel benieuwd hoe hij er zo na 2 jaar uitzien An, we hebben het toch over deze he?

En wie is dit dan Viv?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ckeivik denk ik dan?
Idd leek me logisch.... is halfbroertje van naisven (m. Darouscha) van Marieke.

Geluk is de vrucht van intens werk
Dat klopt toch niet helemaal. Naisven is idd van Darougha D-179 maar Ckeivik is van Hanneke H-124 die op haar beurt weer een dochter is van Darougha. Naisven en Ckeivik zijn dus oom en neef van elkaar.Viv schreef:Idd leek me logisch.... is halfbroertje van naisven (m. Darouscha) van Marieke.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik ga morgen naar een stal kijken, spannend!
Is een loopstal waar ze altijd in en uit kunnen, ligt bij die mensen aan huis dus altijd toezicht, op 500m van lrv terrein (daar mag je de bak gebruiken) en op loopafstand van het bos.
Hij zou daar komen te staan bij een 31-jarige ruin, maar gelijk de mijne altijd als een bompa in de wei staat te sloffen moet dat goedkomen
Ik zal er wel meer moeten gaan betalen, maar op dit moment maakt me dat eigenlijk helemaal niks uit! Als hij maar goed verzorgd wordt en goed te eten krijgt.
Is een loopstal waar ze altijd in en uit kunnen, ligt bij die mensen aan huis dus altijd toezicht, op 500m van lrv terrein (daar mag je de bak gebruiken) en op loopafstand van het bos.
Hij zou daar komen te staan bij een 31-jarige ruin, maar gelijk de mijne altijd als een bompa in de wei staat te sloffen moet dat goedkomen

Ik zal er wel meer moeten gaan betalen, maar op dit moment maakt me dat eigenlijk helemaal niks uit! Als hij maar goed verzorgd wordt en goed te eten krijgt.
Spannend Jilly, hopelijk is het naar je zin.
Vandaag Castor aangekleed voor de foto! Hij is zooo stoer gelijk haha.

Vandaag Castor aangekleed voor de foto! Hij is zooo stoer gelijk haha.

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet