Scheer vraagje(mini paardje)
Scheer vraagje(mini paardje)
Aron,ons mini paardje van bijna 1 jaar heeft een gigantische dikke vacht en staat zich helemaal rot te zweten.
Zijn vacht lijkt meer op wol dan op haar en is zeker 3 cm dik.
Zou het een optie zijn om hem te scheren??? en moet hij dan een dekentje op?(ik denk het wel).
Hij verhaart wel maar niet echt heel erg,hij krijgt al olie door zijn voer.
Wat zouden jullie in dit geval doen??
Of heeft er nog iemand andere tips om van die dikke vacht af te komen(ik doe hem nou met zo'n zweetmes met tandjes).
Zijn vacht lijkt meer op wol dan op haar en is zeker 3 cm dik.
Zou het een optie zijn om hem te scheren??? en moet hij dan een dekentje op?(ik denk het wel).
Hij verhaart wel maar niet echt heel erg,hij krijgt al olie door zijn voer.
Wat zouden jullie in dit geval doen??
Of heeft er nog iemand andere tips om van die dikke vacht af te komen(ik doe hem nou met zo'n zweetmes met tandjes).
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Re: Scheer vraagje(mini paardje)
Ik denk dat je het gewoon zo moet laten. 1 jarige shetjes komen volgens mij altijd wel laat door hun wintervacht. Dit komt vanzelf goed.
Mocht hij nou erg gaan schuren en zich helemaal openhalen, dan kan je altijd nog overwegen om het scheerapparaat te pakken.
Als je gaat scheren zou ik hem in ieder geval 's nachts een deken opdoen en wanneer het overdag kouder of regenachtig is.
Mocht hij nou erg gaan schuren en zich helemaal openhalen, dan kan je altijd nog overwegen om het scheerapparaat te pakken.
Als je gaat scheren zou ik hem in ieder geval 's nachts een deken opdoen en wanneer het overdag kouder of regenachtig is.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Klopt, jaarling shetjes komen verschrikkelijk moeilijk door hun wintervacht heen. In al die jaren heb ik er maar 1 geschoren. Dat was Hasse, en in 2007 rond kerst geboren. Die startte dus al met een winterveulenvacht en dat was gewoon te veel van het goede.
Hoe voelt het op de huid aan? helemaal nat en plakkerig? Zo ja, dan is het een optie om een gedeelte (hals/borst) te scheren zodat hij de warmte makkelijker kwijt kan.
Vergeet ook niet dat de warmte zoals die nu is vrij plotseling op is komen zetten. Ze hebben dan altijd wat aanpassingstijd nodig.
Verder kun je als het zo warm is als gisteren en vandaag om het wat te verkoelen ook zijn benen en borst met water afspuiten.
Het zweetmes met tandjes werkt tot nu toe ook hier het beste.
Hoe voelt het op de huid aan? helemaal nat en plakkerig? Zo ja, dan is het een optie om een gedeelte (hals/borst) te scheren zodat hij de warmte makkelijker kwijt kan.
Vergeet ook niet dat de warmte zoals die nu is vrij plotseling op is komen zetten. Ze hebben dan altijd wat aanpassingstijd nodig.
Verder kun je als het zo warm is als gisteren en vandaag om het wat te verkoelen ook zijn benen en borst met water afspuiten.
Het zweetmes met tandjes werkt tot nu toe ook hier het beste.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Bij zijn huid is hij echt zeiknat!op sommige plekken komt het door het haar heen.
Fijn om te horen dat het normaal is bij 1 jarige,dan laat ik het voorlopig maar zo.
Ik ben geen fan van scheren dus doe het liever niet.
Fijn om te horen dat het normaal is bij 1 jarige,dan laat ik het voorlopig maar zo.
Ik ben geen fan van scheren dus doe het liever niet.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
die optie van buik en borst scheren vind ik nog niet zo'n gekke.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Als hij echt zo nat is zou zelfs ik gaan twijfelen om het iets te verlichten. Hoe is het vandaag? Het is nu wat frisser dan de voorgaande dagen.
Als je alleen hals en borst scheert hoef je geen deken op de doen, maar geef je hem wel wat verlichting. Scheer dan wel lichtjes en niet helemaal tot op de huid.
Ik ben verder ook absoluut niet van het scheren, maar af en toe is het gewoon nodig.
Als je alleen hals en borst scheert hoef je geen deken op de doen, maar geef je hem wel wat verlichting. Scheer dan wel lichtjes en niet helemaal tot op de huid.
Ik ben verder ook absoluut niet van het scheren, maar af en toe is het gewoon nodig.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
- rocky&moby
mijn mini paardjes zijn ook geschoren, ze gaan naar de keuring maar mijn 1 jarige hengstjes had ook veel last van zijn vacht. doordat ze vacht niet los liet ging hij schuren en nahet scheren is zijn huid weer helemaal bijgekomen.