Aldus mijn zus:
Nou gaat lekker, gisteren had Alinde, de pony van mijn zusje koliek, er is gespoeld met olie en ze heeft pijnstillers gehad, vandaag ging het allemaal weer goed (ook met haar veulentje dat in haar buik rond zwemt)
Maar vandaag zag ik dat Quincy een gezwel aan haar oog had, een aantal mensen er naar gekeken, maar we hebben echt geen idee wat
Het is ook niet zo dat ik denk van laat ik direcht een VA komen, maar mocht hij er van de week zijn voor de schapen (ivm lammetjes) dan zal er even naar haar oog worden gekeken.
Iemand een idee wat dit kan zijn?? Wij kwamen niet verder dan iets van een wratje ofzo...
Ik houd het wel even in de gaten, mocht er eontsteken laat ik uiteraard direcht een VA erbij komen.

en waas overheen komen, of zichtbaar gaan ontsteken
UPDATE:
Zoals de meeste van jullie weten is dat quincy ondertussen geopereert is en dat ze het gezwel hebben weggehaald. Het zou onderzocht worden en twee weken na de operatie zou er controle plaatsvinden.
Vandaag was de controle. Mijn zus kon er zelf niet bij zijn, maar over het algemeen zorg ik ook veel voor quincy dus kon ik dat prima doen. Ik vond zelf dat het er niet echt goed uitzag. Het oog is dik, rood en er komt nog redelijk wat smeurie uit het oog. De meneer van dierenkliniek wolvega vond het ook tegen vallen en baalde: Zo had hij het niet verwacht en hij dacht toch echt dat alles weggehaald was. De uitslag heb ik ook gekregen en die is niet best. Het is idd kanker en je hebt kans dat het uitzaait door het hele oog en hierna zal het naar de lymfe gaan naja en dan weet je het wel dan gaat het verder en verder. Geen goed nieuws dus.
Voorlopig moeten we aankomende week 2 keer per dag met een zalf smeren en dan daarna 4 dagen niet en dan wil hij weer contact. Als het eerder slechter word dan moeten we ook bellen.
Als het echt uit blijkt te zaaien enzo tsjah dan weet ik het niet hoor...