Dikke bult...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Machteld&Falco

Dikke bult...

Bericht door Machteld&Falco » vr 20 mar 2009, 19:43

En wel op zijn borst! Falco is vanaf vandaag omgedoopt tot "tettenman"... Op zich wel leuk, maar wat er met hem scheelt is minder leuk.

Vanochtend kwam Falcje aangewaggeld (echt gewaggeld overigens, met zijn voorbenen zo ver mogelijk uiteen) en zaten er tussen zijn voorbenen (waar die twee borstspieren lopen) twee dikke bulten. Ze 'hingen' echt zeg maar, het leek wel alsog hij hangborsten had... Niet normaal natuurlijk, het voelt ook vrij hard aan. Lijkt wel vocht te zijn.

Twee mogelijke boosdoeners: insecten (hij heeft ook al een dikke beet in zijn hals) of een trap van Jaldiña. De plaats lijkt me nogal onhandig voor een trap, dan zou de bult hoger moeten zitten denk ik, maar het kan altijd. Het kan ook iets heel anders zijn natuurlijk. Hij gedroeg zich vrij levendig en normaal en wou zelfs spelen (Lees: de truukendoos ging weer helemaal open omdat hij een snoepje wilde. Ik heb echt een paard dat je niet op eigen initiatief mag belonen :D ). Ik heb het eerst afgespoten (het was een klein beetje warmer) en het nadien ingesmeerd met groene leem. Als het maandag niet beter is toch maar even een DA laten kijken.

Verder is mijn zadel ook op reis vanaf vandaag. Had hier gevraagd of het normaal was of een zadel kleur blijft afgeven... Niet dus :) Heb het teruggebracht naar de winkel. Zadelman het zadel twee keer onder handen genomen en het blijft afgaan. Op de zit is ondertussen ook een lelijke plek waar de lak er gewoon af gaat. Mag dus niet en kan niet, dus zadeltje retour naar Zwitserland. Geen idee wat ze er daar mee gaan aanvangen, blijkbaar is het of opnieuw bekleden, of een nieuwe. Hoop toch dat ik mijn oude terugkrijg, gezien de aangepaste vulling enzo... Nuja, ze moeten maar zorgen dat het in orde komt verdorie ~~}> zadel is een half jaar oud... Betekent wel twee à drie weken niet rijden. Niet zo erg, gaan we lekker door met grondwerk :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Keandra

Re: Dikke bult...

Bericht door Keandra » zo 22 mar 2009, 15:17

oei raar

en heeft hij er pijn aan?

hoe is het nu met hem?

Raar van het zadel, ik hoop dat je je zadel snel terug krijgt en natuurlijk dat het niet meer afgeeft, moet raar zijn op de onderleggers en je broeken, helemaal zwart of toch een licht grijze plek op :n
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 22 mar 2009, 15:42

hmmm :? idd vreemd zo inene een bult heb ik jou daar? maar ja met paarden onderling kan er van alles gebeuren en dat hou je niet tegen. koelen is dan de beste redemie wat je al gedaan hebt. Zonde van je zadel. Hopelijk komt ie gauw weer terug met een nieuwe vel!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 22 mar 2009, 18:33

Er vliegt alweer van alles door de lucht dus dat zou zomaar kunnen.
Goed dat je zadel retour gegaan is. Ben benieuwd hoe ze het oplossen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 23 mar 2009, 09:34

Ik ga vandaag de DA bellen. Vertrouw het toch niet helemaal. Hij heeft er ook echt pijn aan... hou jullie op de hoogte.

edit: Ik heb daarstraks de DA gebeld. Als het tegen morgen niet beter zou zijn, dan zou hij morgennamiddag langskomen. Ondertussen (ben net wezen kijken, pj had vanochtend gevoerd) is het zaakje wel al wat geslonken en is ook beter te zien wat er gebeurd is: het is bijna zeker een trap geweest. Hoger op zijn borst zit een verdikking, daar waar ze hem dus getrapt moet hebben. Waarschijnlijk heeft er zich daar vocht gevormd en is dat naar beneden gezakt. Ik ga vanaf vandaag ook rustig met hem beginnen stappen, dat helpt om het vocht af te drijven (voordien had hij te veel pijn, hij staat buiten dus kon hij bewegen naar behoefte). Is het morgen nog steeds zoals nu laat ik de DA komen, anders bel ik hem morgenvroeg af.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 25 mar 2009, 18:56

Van je mede paarden moet je het hebben. Hopelijk gaat het gauw beter met hem.

Zadel dat is snert.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 26 mar 2009, 21:01

Ondertussen is zijn boezem weer tot nagenoeg normale grootte geslonken ;)

Van mijn zadel nog geen nieuws...
Olysa&Akon
Contacteer:

Bericht door Olysa&Akon » za 28 mar 2009, 12:53

Ik zou het maar even laten controleren door een dierenarts. Mijn merrie heeft ruim een jaar geleden een gat in haar borstspier opgelopen simpelweg door een frontale bosing met mijn andere fjord. Ze keken gewoon beiden een andere kant op en knalden tegen elkaar op. De dierenarts vertelde dat het om een honderste van een seconde ging en dat zij daaorm pech had. De merrie had de spier nog net gespannen en was dus de klos. Ze hebben beiden een half jaar stil moeten staan. Dat was niet leuk. Het gat zat er afgelopen zomer nog in. De schade is nog altijd te voelen aan de borstspier. Ze loopt wel weer keurig. Bij haar was overigens niets te zien en na een week had ik er ook op gezeten zonder zadel. Ze liep op de rechterhand keurig, maar op als ik op de linkerhand reed was ze kreupel. Ze is heel voorwaarts, ze wilde nog niet stoppen met lopen toen ik het indertijd probeerde. Ze gaat altijd door. Toen toch maar een dierenarts geraadpleegd. Tevens waren er nek- en rugwervels verschoven. Dit is allemaal weer goed gekomen. Twee weken geleden is ze ontsnapt toen ik haar naar stal wou brengen. Mevrouw besloot toch maar weer terug te komen toen ze over de weg galoppeerde en de bocht naar onze oprit wilde nemen gleed ze weg op het asfalt, tand door de lip en achteraf gezien ook weer een nekwervel verschoven. Van de week is ze weer voor haar nek behandeld. Gelukkig is nu echt alles weer goed. Ik hoop dat het meevalt met Falco. Af en toe kun je gewoon echt pech hebben.
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 30 mar 2009, 21:38

De DA is bij hem geweest. Wilde het zekere voor het onzekere nemen. Drie dagen ontstekingsremmers/anti-oedeem was het verdict. Ondertussen is hij weer zijn oude, eigenwijze zelf ;)

wat naar van je merrie zeg. Echt pech.. Hoop dat ze zich nu geen nare dingen meer op de hals haalt..
Olysa&Akon
Contacteer:

Bericht door Olysa&Akon » wo 01 apr 2009, 14:05

Ze gedraagt zich op het moment weer netjes, voor zo lang als het duurt. Ze loopt weer prachtig. Dus ze mag van mij even geen rare dingen meer doen. Hopelijk luistert ze.
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Plaats reactie