Verdorie alweer aan de arbeid

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Marijke_

Verdorie alweer aan de arbeid

Bericht door Marijke_ » ma 16 mar 2009, 19:46

Dat zal Ros regelmatig denken momenteel denk ik :D .

In mei doen wij mee met een endurance wedstrijd in de kennismakingsklasse dus we zijn bezig met het maken van de nodige kilometers. Inmiddels ben ik zover dat ik een rondje van 10 km vol kan houden in een constant draftempo. Ros kan wel langer doorgaan maar mijn eigen conditie laat het dan afweten. Na tien minuten even stappen gaan we daarna vol frisse moed wel weer verder. We hebben pas een ritje gemaakt met hartslagmeter om en in draf heeft hij geen uitschieters, ik moet niet gaan galoperen want dan rijst zijn harstslag de pan uit. We hebben die rit een rondje van ongeveer 16 km gemaakt en voornamelijk gedraafd. Bij thuiskomst (na een minuut of tien stappen) was zijn hartslag niet direct 60 maar na een minuut of twee zat hij weer onder de 50. Binnenkort maar weer een keertje met hartslagmeter om, met name om zelf te leren inschatten wat ik moet doen.
Ros maakt nu ongeveer twee keer in de week een behoorlijke rit waarbij ik de ene keer rustig aan doe en de andere keer wat meer van hem vraag. Daarbij pak ik hem ook een keer of twee aan de longe in de bak om het wat losser te krijgen in zijn lijf.

Aankomende zaterdag gaat Amber met hem springen en ik ben zelf niet zo'n springfan maar vond toch dat hij voor zaterdag toch ook dat maar weer eens moest doen. Buiten een sprongetje om die we tegen komen in het bos doen we dat niet zo vaak. Vandaag heb ik dus vier hindernissen neergezet in de bak en had ze zo neergezet dat als ik ze in een logische volgorde zou nemen we toch een soort van parcourtje hadden. Al het materiaal dat we hebben bij elkaar gescharreld en een hindernis gemaakt van twee hooi balen. Eerst even lekker los gereden tussen de hindernissen door en toen aan het springen gegaan. Dat was mijn bedoeling in ieder geval....Ros dacht daar in het begin anders over. Die dacht als ik nu mijn hoofd naar de zijkant gooi en dan heel hard over mijn schouder weg loop dan hoef ik niet over de hindernissen heen dan kan ik er heel hard langs rennen. Dat is me bij iedere hindernis wel een keer overkomen en maar toen ik hem vriendelijk doch dringend verzocht om toch maar te gaan doen wat ik wil, erover in plaats van er langs, heeft hij uiteindelijk toch nog wel lekker gesprongen. Ik heb geen idee wat hij zaterdag zal doen maar Amber krijgt hem niet voor het eerst onder haar kont dus in theorie zal het goed moeten kunnen komen :D. Mochten ze rondkomen dan ben ik natuurlijk apentrots, komen ze niet rond dan hebben we een gezellig middagje uit gehad met Rosje :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
JoyceNan

Re: Verdorie alweer aan de arbeid

Bericht door JoyceNan » di 17 mar 2009, 07:20

leuk hoor marijke! Ben benieuwd hoe ros het gaat doen!
Lijkt me idd lastig inschatten met de hartslag enzo.

Waar moet amber rijden dan zaterdag??
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Amber_

Bericht door Amber_ » di 17 mar 2009, 07:29

Bij Nieuwe Heuvel, Lunteren.

Komt vast helemaal goed :))! Eerst lekker rondje 60 voor oude vertrouwen en dan rondje 80.
Heb er vertrouwen in :D

En tja, 10 km draven haha.. vermoeiend. Het is idd eigen conditie. Dat heb ik nou ook !
Wel echt leuk dat Endurance !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 17 mar 2009, 07:35

Dat lijkt mij wel wat dat endurence, als ik ooit wedstrijden zou gaan rijden is dat wel iets wat mij aantrekt! Lekker in het bos en buiten bezig zijn ipv in de bak dat is toch iets wat mij niet zo intresseerd in een bak ook al hoort het er wel bij...

Ros zal idd wel denken heb je haar weer haha herken die blikken er ook meteen bij
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 17 mar 2009, 10:34

Is Ros niet zo'n werker dan Marijke maar meer het type "lui van aard"? Het lijkt me dat de meeste paarden dit soort dingen wel leuk vinden. Gaat vast helemaal goed komen met jullie. Het is voor jou ook lekker, even je hoofd helemaal leeg maken tijdens zo'n rit.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 17 mar 2009, 11:22

Ros vind het heerlijk om buiten te werken. Voor een bosrit hoef ik hem eigenlijk nooit te enthousiasmeren maar in de bak werken (of dat nu springen is, wat dressuur of werken aan de longe) doe ik hem absoluut geen plezier mee. Hij doet het wel hoor, maar niet met zoveel enthousiasme als ik het bos. In het bos loopt ie altijd, soms wat te veel naar mijn zin :D.
colunder

Bericht door colunder » di 17 mar 2009, 11:33

misschien dat Rosco ook wel merkt dat jij niet zo'n springfan bent,ik ben heel benieuwd hoe hij het zaterdag met amber gaat doen.
Ik denk dat dat wel gaat lukken omdat Amber waarschijnlijk iets zekerder op de hindernissen aangaat.
(dit bedoel ik niet hammerysk naar jouw toe hoor!!!)
Wel even foto's maken he!.
Hoe laat moet Amber??misschien kom ik ook wel even kijken!(als jullie dat goed vinden?)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 17 mar 2009, 11:48

Ongetwijfeld heeft dat er ook mee te maken, al heeft hij bij Amber ook al wel eens geweigerd in een parcours. Ik merk ook dat als ik zelf zeker ben, als hij geweigerd heeft dan denk ik niet meer aan mijn angst maar alleen maar dat hij moet springen :), hij het ook beter doet. Vanzelfsprekend is het een wisselwerking.

Amber moet om 17.00u parcours lopen zei ze, ik heb geen idee hoeveelste op de lijst ze is.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 17 mar 2009, 12:07

wat leuk! endurance lijkt me ook echt leuk :)) heb ook wel eens getwijfeld om met uniek te gaan doen, maar ik kan niet alleen buitenrijden met uniek... die wil gewoon niet van stal af... helaas...

als het zaterdag mooi weer is... amber laat even weten hoe laat je moet???? wie weet heb ik wel zin om foto's te komen maken :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 17 mar 2009, 18:40

hier is in mei ook een kennismakingsrit van de Endurance, doe je die toevallig?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 17 mar 2009, 19:44

Ik ga die in Leersum rijden dus dat is niet direct bij jou in de buurt geloof ik :D.
Doe je zelf ook mee?
Amber_

Bericht door Amber_ » di 17 mar 2009, 21:18

Cindy+Uniek schreef:wat leuk! endurance lijkt me ook echt leuk :)) heb ook wel eens getwijfeld om met uniek te gaan doen, maar ik kan niet alleen buitenrijden met uniek... die wil gewoon niet van stal af... helaas...

als het zaterdag mooi weer is... amber laat even weten hoe laat je moet???? wie weet heb ik wel zin om foto's te komen maken :D
Altijd leuk :)) !!

Ik gok rond 6 uur, eerst met Ros rondje 60 en 80. Dan met Fjordje 80 en 100 :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 18 mar 2009, 11:42

Leersum :D Heb ik ook aan zitten denken om die met Orion te doen, maar moet afwachten of hij dan mag of niet. Schijnt best wel een rit te zijn met mul zand dus super dat je zo aan het trainen bent.
En Amber succes met springen met super Ros
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 18 mar 2009, 11:53

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het best pittig is, ten eerste de heuveltjes maar ook het terrein. We hebben pas een trainingsrit gereden samen met een vrouw die Leersum al eens gereden had, paard is nog deels aan het revalideren nu, en die gaf juist ook aan dat het ook wel veel harde ondergrond is (puinpaden?). Daar maak ik me meer zorgen om, Ros loopt niet altijd even lekker op dat soort ondergrond. Zij zei ook dat het zeker niet aan te raden is deze rit zonder ijzers te rijden. Dan leg ik niet direct de link met mulzand. Ik heb de route inmiddels in mijn mailbox zitten en het plan is om hem voor die tijd een stukje te rijden zodat we weten hoe of wat.

Heeft Orion een behoorlijke behandeling gehad van de fysio? Daar had je het pas over via pb, wat is daaruit gekomen?
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 18 mar 2009, 12:19

Heb topic erover gezet in dagboek. Lang verhaal, maar komt gelukkig goed.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 18 mar 2009, 12:22

jee 10 km draven, dat hou ik ook niet vol. doe je dan licht rijden, verlichte zit of wat?

maar petje af!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 18 mar 2009, 12:26

Gewoon lichtrijden en af en toe van been wisselen :). Maar tien km is echt nog niks, ik moet dus echt zelf meer conditie kweken.
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 18 mar 2009, 14:48

Wat leuk om zo weer met hem aan het werk te gaan!
Leentje

Bericht door Leentje » wo 18 mar 2009, 15:57

het zou voor mijn lijf niks zijn,maar het lijkt me zo een leuke manier van paardensport bedrijven,echt gaaf!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 18 mar 2009, 19:17

Wat leuk Marijke! Maar eh....10 kilometer in draf?? Jee, dat zou ik nooit volhouden. Respect!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie