Heerlijk Havelte..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Heerlijk Havelte..

Bericht door Esther » ma 09 mar 2009, 05:02

Gisteren een heerlijke rit gemaakt met Lisa!!

Omdat ik liever niet mee ging op de groepsrit vroeg Lisa of ik wel zin had om mee te gaan de rit uitzetten.. Nou dat wilde ik wel..
Dus op zondag om 12 uur Jeskim in de trailer geparkeerd. Spullen gepakt en met de trekker en trailer naar Kallenkote gereden.. Is toch bijna een uur rijden, maar ach, je kunt mooi sightseeïng doen, je trekt een hoop leuke reacties met de knaloranje turbotrekker, dus zo erg is het niet..

Aangekomen zag ik Lisa lopen, die had een lekke band..
Dus die snel Alinde uit de wei gehaald, poetsen en opzadelen.. Ik steeg wel heel interessant op, mijn jas bleef ergens achter mijn zadel hangen en Jeskim vond het wel spannend daar op het terrein, dus die ging alvast, hihi..
Oeps.. :D

Naja eindelijk te paard, rijden maar.. Jeskim moest even warm draaien, sloompie in het begin, maar daarna wilde wel lekker even draven, nu nog even niet meid..
Nog best even stappen voor we op het beginpunt waren, het ......gat.. Een waterplas dus..
Nou daar moesten wij even in.. Jeskim vond de overgang land/water wel heel erg eng, dus ik heb heel wat uit de kast moeten halen om haar erin te krijgen.. Toen ze er eindelijk in was plonste ze ook lekker ond in het water.. Lekker met de neus erin roeren, beentje erin en stampen maar!! Drafje gedaan, spetterdespetter.. *o/*
Alinde verkoos het om veilig aan de kant te blijven. Ik geloof dat Lisa alles geprobeert heeft, maar die ging er niet in!!! Punt..
Dus toen ik uitgebadderd was zijn we op weg gegaan.. Heerlijk rijden daar zeg!! Allemaal mooie zandpaden, mooie natuur, het weer was fantastisch, hmm.. Lekker de zon op de bol en rijden..

Alinde vond sommige dingen wel erg spannend.. Dan gaat ze achteruit lopen.. Ik reed sommige stukken achter en als Alinde dan bang was kreeg Jeskim dus een Alinde kont recht in haar neus, hihi.. Jeskim bleef er allemaal wel braaf onder, al vast die ook niet vies van een geintje en maakt er af en toe ook een potje van Als Alinde bang was, onder het mom dan zal er wel echt iets engs zijn, ging die ook niet verder.. Maar meestal ging het goed, liep Jeskim lekker door en dan liep Alinde er fijn toch mar achteraan.. Toch wel handig zo een die weinig eng vindt.. Alinde krijgt daar weer wat vertrouwen door..
Later liep ze ook al lang niet meer zo erg te tutten, al keek ze nog wel eens om waar Jeskim nu was..

Jeskim vond het in het begin allemaal prachtig.. Oortjes naar voren, lekker lopen.. Kan ze echt van genieten..
Ze gedroeg zich naar Alinde dus ook erg braaf, Jeskim trapt vaak naar andere paarden, kan echt een trut zijn.. Maar nu Stond Alinde soms pal achter haar en Jeskim was er dan totaal niet mee bezig..

Later na een poos te hebben gereden werd Jeskim wel wat moe.. Dan wordt ze was sjacho.. We waren aan het draven, maar omdat Lisa dat nog niet zag zitten, hebben we niet gegaloppeerd.. Iets wat Jeskim niet leuk vond, want die wilde wel even een robbertje.. Dus nog wat meer sjacho.. Toen kwam Alinde te dichtbij, was gelukkig nog niet eens echt dichtbij, maar Jeskim haalt een keer uit!! Bij lange na niet raak natuurlijk, maar toen was het toch weer oppassen met Jes.. }-)

Alinde liep op dat moment juist heerlijk ontspannen, lang niet zo schrikkerig meer, het was een leuk gezicht Lisa en Alinde.. Was jammer dat we beide geen camera bij ons hadden..

Mooie natuur daar, we hadden echt stralend weer, terwijl er regen op het programma stond.. Het was best druk in het bos..

Toch nog weer even naar het water gegaan, Jeskim liep er nu best makkelijk in en Alinde durfde nu ook met de lippen erin, hihi.. Die stond echt zo mooi vanaf de kant met het water te spelen.. Uiteindelijk zette ze er ook nog een voetje in en toen heeft Lisa haar lekker beloond en zijn we terug gegaan..

Maar dan is het toch nog wel een eindje weer terug naar Kallenkote.. Jeskim was moe, die kreeg weer erg last van haar tic. Ze heeft namelijk bij de vorige eigenaar een heel slecht zadel op gehad en waarschijnlijk liep ze vaak stuk op dezelfde plek bij de singel. Er is nu echt niet meer aan de hand daar, daar zorg ik wel voor, maar ze kan soms best happen naar die plek.. Denk niet dat dat er nog weer uit gaat.. Ook Alinde moest het ontgelden, die kreeg soms boze blikken van Jeskim.. Foei..
Maar dat is wel op en tot Jeskim..

Toen we terug waren meteen dekentje op, lekkere appel en weer op de trailer.
Nog weer een stuk naar huis rijden, was toen ook wel bekaf!! Heb na een stukje rijden echt overwogen om mijn vader te bellen om verder met de trekker te rijden, zodat ik met de auto kon, maar toch maar niet gedaan.. Gewoon rustig naar huis getuft..
Jeskim thuis lekker wat brokjes gegeven, ik loop in huis, is het al kwart voor 6!! Wow, dat betekend dat we waarschijnlijk wel 3,5 uur hebben gereden, vandaar dat ik zo'n zere kont had.. hihi..

Dus meteen alles maar het avondeten gegeven..

Daarna lekker op de bank gekropen en ben ik in slap gesuft.. :Z
Ik dacht, zal wel lekker slapen vannacht, na zo'n dag.. Helaas.. Sliep pas om 2 uur en ben dus alweer wakker vanaf 5.. Jammer!!

Maareh, Lisa, dat doen we nog eens over he!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nientje_pjotr
Contacteer:

Re: Heerlijk Havelte..

Bericht door nientje_pjotr » ma 09 mar 2009, 07:49

En daarom willen wij zo graag weer terug naar Drenthe ;)
Heerlijk is het daar he.
Ik reed altijd met 't holtingerzand in Uffelte op de heide, was daar elke zomer wel te vinden.
Maar ja, toen woonde ik er zelf nog :=

Jammer dat je zo slecht hebt kunnen slapen :(:)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 mar 2009, 08:31

Klinkt als een heerlijke rit waar jullie erg van genoten hebben. Drenthe is een geweldige provincie om in te wonen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » ma 09 mar 2009, 10:29

Klink als een geslaagde dag Esther.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 09 mar 2009, 15:03

Gossie met de trekker, val je dan niet in slaap met zo'n tuftufgangetje? je kan idd wel mooi in de rondte kijken.
Leuk dat jullie zo genoten hebben. enne wat betreft Jeskim die heeft gewoon een grote privézone om haar lijf heen waar geen ander paard in de buurt mag komen.
Havelte moet ik ook maar eens naar toe om te rijden. Ik ben benieuwd geworden naar dat bos, ik rij altijd in het Drent- Friese Wold.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 09 mar 2009, 17:38

Goh wat een heerlijke dag. Daar heb je echt van genoten zeg. Niet gek dat je dan op de bank in slaap valt. En 's nachts niet meer kunnen slapen. Zonde joh maar wel herkenbaar. Geniet nog maar lekker na enne ik hoor net op t.v. vanaf vrijdag gaat de LENTE beginnen. Kun(nen) je(we) nog vaker naar buiten. veel plezier
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 09 mar 2009, 17:38

oh heb er nu al zin in. Ben nog nooit in Havelte geweest.
Hoop dat het mooi weer wordt.

Maar leuk joh Esther dat je zo met Jeskim heen kon, is wel even rijden maar dan heb je ook wat!!!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 09 mar 2009, 17:54

Ik ben ooit een keer in Havelte een weekendje weg geweest. Echt mooi rijden daar! We waren alleen op een militair pad terecht gekomen, dat was wel een beetje zwaar voor de poownies :P
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Lisa

Bericht door Lisa » ma 09 mar 2009, 18:20

Was erg leuk esther!! Doen we zeker nog een keertje en dan gaan we zeker weten galopperen!! (hopen dat er wat minder mensen lopen).

Ik hoop dat het zondag ook mooi weer word enne ik had gezegd ritje van ong 1,5 uur, maar ik denk dat als we net zo rustig doen als zondag dat het nog wel eens wat langer kan duren! HIHI
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 09 mar 2009, 18:57

Fijn dat jullie zo'n leuke rit hebben gehad Lisa en Esther. En good old Jeskim doet het toch nog maar mooi even.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 09 mar 2009, 19:10

die bossen zijn zo mooi
drenthe is zo mooi

Ik duim voor mooi weer voor jullie zondag
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Esther

Bericht door Esther » ma 09 mar 2009, 19:20

Het was inderdaad wel een beetje oude oma tempo, hihi..
Maar goed, we hadden het ook te druk met lol hebben!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 09 mar 2009, 19:31

Esther schreef:Het was inderdaad wel een beetje oude oma tempo, hihi..
Maar goed, we hadden het ook te druk met lol hebben!!
Dat laatste is natuurlijk het belangrijkst :)) . Zegt mijn vader ook altijd, als je maar lol hebt. Goede slogan al zeg ik het zelf.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 09 mar 2009, 21:13

MMM, heerlijke rit in een mooie omgeving! Laat me beseffen dat hier nogal veel asfalt ligt :D
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 11 mar 2009, 06:13

dat is het belangrijkste, als je maar lol hebt, dan maakt het tempo toch niks uit
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 11 mar 2009, 09:00

ik zat gewoon mee te genieten van jouw verslag, heerlijk als je zo kan genieten he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie