Ik vind Haldir echt de max, genoeg fjord uitstraling voor me, zal het fjord karakter ook wel hebben en voor de rest is het de moderne sportfjord geworden.
Gezien dat alles veel meer sportgericht begint te worden, ofwel mennen, ofwel rijden, vind ik een fijne hengst echt niet misstaan in het stamboek.
En op de verschillende kleurslagen die ze nu al beginnen te hebben in het belgisch stamboek, enkele jaren terug hebben ze van het Noors stamboek uit commentaar gekregen dat ze meer moesten doen met de kleurslagen, dus zijn er veel ulsblakke en grablakke opeens naar België gekomen.

Wat ik als favo voor kleurslagen niet meer dan bejubel.
Als ik nu bij ons op stal zeg dat we gaan dekken met een witte fjord (Hjellar) dan denken ze dat ik ze fabeltjes wijs maak

. Vind het dus super om de verschillende kleuren te promoten. Een Belg die niks met fjorden te maken heeft, kent tot nu toe enkel de typische brunblak fjord die 100kg overgewicht heeft en die zoals altijd op de weide staat, of die voor een koetsje loopt of zo. Vind dat ze nu het imago van de fjord aan het verbeteren zijn als een echte gezinsvriendelijke teddybeer, waar je veel mee kunt doen.