Dat je de goden verzocht hebt?
Nou ik wel weer hoor. grommmmm.
Ik in een ietwat achtelijke blije bui, startkaarten aangevraagd, ja jullie lezen het goed, meervoud, startkaarten.
Dus 1 voor het mennen en 1 voor endurance.
Dat moet je dus never nooit niet doen!
Had uiteindelijk besloten dat ondanks dat het met rijden niet zo bijster gaat ik toch maar hard dresuur ging trainen.
(voor zover mogelijk, maar ach, als we maar lol hebben onderweg)
Dus op 14 maart stond ons dressuur menwedstrijd debuut gepland.
En op 22 maart KWB endurance.
Moet je dus niet doen! vooruit plannen. (ben overigens doorgaans niet zo van de planning, meer van de impulsief

Strak gepland 22 febr. endurance training gevolgd, Sjol deed het super, toen bedacht ipv kennismakingsrit echt te willen starten.
Die woensdag na die rit, wou ik rit van ca 7 km rijden.
Zo gezegd, zo gedaan, onder elk blaadje zat een woezel en achter elk paaltje een foezel. (zucht)
Van volle draf vooruit, kan je keihard in draf achteruit. (bij een keet die ze echt al wel vaker had gezien)
Ze liep die dag niet zo erg lekker, maar had ook geen hoefschoenen aangedaan en mevrouw vond alles "blij".
Donderdag erna dressuurles, moet zeggen, was er helemaal blij mee! Resultaat zeik natte pony om 10 uur 's avonds, maar ach.
Malle pony liep best lekker, en aangezien de fysio er die week net weer wat kreukels uitgestampt had, kon ik na de les nog wel
lopen, alleen geen zadel meer van A naar B slepen.
Vrijdags had Sjol een snipperdag. En me die avond officeel lid gemaakt van de DER (endurance om officieel te kunnen starten,sukkel

Afgelopen zaterdag zou ik met Marcella met fjord Hero rondje van ca 25 km gaan rijden.
Toen ik aandraafde merkte ik dat Sjol langzamer wel goed liep, maar in hoger tempo eigenlijk wou galoperen.
Dat is raar, want dat doet ze anders niet, bij het buitenrijden.
Dus Marcella gebeld (was nog onderweg naar haar toe) dat het niets ging worden die dag. Terug naar stal.
Niets te vinden aan de pony haar benen, behalve de gallen die ze al heeft sinds ik haar heb. Niets warm etc.
Ondertussen had ik zelfs mijn menstartcoupons ontvangen en op de post gedaan!
Zondag en maandag onder het motto, dan doen we vooral niets bijzonders, halster met 2 touwtjes eraan erop gemikt en bovenop
een pak dekens geploft en 10 minuten gestapt.
Aangezien er niemand was die kon beoordelen hoe ze liep en het ook niet dramatisch was, vandaag zadel erop gemikt en naar de manege
gestapt. (mede om daar even te laten kijken hoe ze nou liep, in je eentje is dat namelijk niet echt praktisch)
Dus ik kom binnen in mijn hippe fel gele fluoriscerende outfit, met bling bling lampjes.
Roep enthousiast, ik kom maar ga misschien ook weer, kan je even kijken of ze goed loopt.
Dus met hele kerstboom ernog op en aan (had buiten al het vermoeden dat ze niet goed liep)rechtsom gedraafd oke! linksom niet oke! mopper.
Weer niets warm, maar misschien rechts voor boven de kogel iets grotere gal dan links. Maar ja, of dat nou altijd zo is, of nu?
Ga morgen in het licht eens goed kijken. (in het donker wordt je ook niet echt wijzer)
Uitschrijven voor 14 maart heeft geen zin meer, sluitingsdatum is geweest.
Zelfde geld voor de endurance, ook dokken zonder rijden.
Nou, ja belangrijkste is dat Sjol starks weer heel is.
Plan: volgende week vrijdag kijken of ze rad is. Tot die tijd, niets.
Tegen die tijd is Sjol vermoedelijk (hou van wishfull thinking) weer rad, kan ik alleen niet meer op of neer

Vraag dus nooit 2 startkaarten tegelijk aan, is de goden verzoeken.
Heb nu wel zeeen van tijd om alle winterharen eruit te borstelen als alternatieve bezigheid.