never nooit niet doen! 2 startkaarten aanvragen.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sjolvir

never nooit niet doen! 2 startkaarten aanvragen.

Bericht door Sjolvir » di 03 mar 2009, 21:59

Ken je dat gevoel?
Dat je de goden verzocht hebt?
Nou ik wel weer hoor. grommmmm.

Ik in een ietwat achtelijke blije bui, startkaarten aangevraagd, ja jullie lezen het goed, meervoud, startkaarten.
Dus 1 voor het mennen en 1 voor endurance.
Dat moet je dus never nooit niet doen!

Had uiteindelijk besloten dat ondanks dat het met rijden niet zo bijster gaat ik toch maar hard dresuur ging trainen.
(voor zover mogelijk, maar ach, als we maar lol hebben onderweg)
Dus op 14 maart stond ons dressuur menwedstrijd debuut gepland.
En op 22 maart KWB endurance.

Moet je dus niet doen! vooruit plannen. (ben overigens doorgaans niet zo van de planning, meer van de impulsief :D )

Strak gepland 22 febr. endurance training gevolgd, Sjol deed het super, toen bedacht ipv kennismakingsrit echt te willen starten.
Die woensdag na die rit, wou ik rit van ca 7 km rijden.
Zo gezegd, zo gedaan, onder elk blaadje zat een woezel en achter elk paaltje een foezel. (zucht)
Van volle draf vooruit, kan je keihard in draf achteruit. (bij een keet die ze echt al wel vaker had gezien)
Ze liep die dag niet zo erg lekker, maar had ook geen hoefschoenen aangedaan en mevrouw vond alles "blij".
Donderdag erna dressuurles, moet zeggen, was er helemaal blij mee! Resultaat zeik natte pony om 10 uur 's avonds, maar ach.
Malle pony liep best lekker, en aangezien de fysio er die week net weer wat kreukels uitgestampt had, kon ik na de les nog wel
lopen, alleen geen zadel meer van A naar B slepen.

Vrijdags had Sjol een snipperdag. En me die avond officeel lid gemaakt van de DER (endurance om officieel te kunnen starten,sukkel :( )

Afgelopen zaterdag zou ik met Marcella met fjord Hero rondje van ca 25 km gaan rijden.
Toen ik aandraafde merkte ik dat Sjol langzamer wel goed liep, maar in hoger tempo eigenlijk wou galoperen.
Dat is raar, want dat doet ze anders niet, bij het buitenrijden.
Dus Marcella gebeld (was nog onderweg naar haar toe) dat het niets ging worden die dag. Terug naar stal.
Niets te vinden aan de pony haar benen, behalve de gallen die ze al heeft sinds ik haar heb. Niets warm etc.
Ondertussen had ik zelfs mijn menstartcoupons ontvangen en op de post gedaan!

Zondag en maandag onder het motto, dan doen we vooral niets bijzonders, halster met 2 touwtjes eraan erop gemikt en bovenop
een pak dekens geploft en 10 minuten gestapt.
Aangezien er niemand was die kon beoordelen hoe ze liep en het ook niet dramatisch was, vandaag zadel erop gemikt en naar de manege
gestapt. (mede om daar even te laten kijken hoe ze nou liep, in je eentje is dat namelijk niet echt praktisch)
Dus ik kom binnen in mijn hippe fel gele fluoriscerende outfit, met bling bling lampjes.
Roep enthousiast, ik kom maar ga misschien ook weer, kan je even kijken of ze goed loopt.
Dus met hele kerstboom ernog op en aan (had buiten al het vermoeden dat ze niet goed liep)rechtsom gedraafd oke! linksom niet oke! mopper.
Weer niets warm, maar misschien rechts voor boven de kogel iets grotere gal dan links. Maar ja, of dat nou altijd zo is, of nu?
Ga morgen in het licht eens goed kijken. (in het donker wordt je ook niet echt wijzer)

Uitschrijven voor 14 maart heeft geen zin meer, sluitingsdatum is geweest.
Zelfde geld voor de endurance, ook dokken zonder rijden.
Nou, ja belangrijkste is dat Sjol starks weer heel is.
Plan: volgende week vrijdag kijken of ze rad is. Tot die tijd, niets.
Tegen die tijd is Sjol vermoedelijk (hou van wishfull thinking) weer rad, kan ik alleen niet meer op of neer 8)7

Vraag dus nooit 2 startkaarten tegelijk aan, is de goden verzoeken.
Heb nu wel zeeen van tijd om alle winterharen eruit te borstelen als alternatieve bezigheid.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Viv

Re: never nooit niet doen! 2 startkaarten aanvragen.

Bericht door Viv » wo 04 mar 2009, 06:01

Joh 22 maart is nog een end weg...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 04 mar 2009, 08:06

Inderdaad wat Viv zegt, maar sorry hoor ik moet stiekem wel een beetje gniffelen hierom. Wat kun jij toch altijd lekker droog schrijven :P
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 04 mar 2009, 08:41

Balen dat ze kreupel is maar ik sluit me bij de vorige spreekster aan, het was weer genieten van je verhaal.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » wo 04 mar 2009, 12:36

Inderdaad grappig omschreven zeg!

Beterschap met je paardje hopelijk valt het mee.
Leuk dat je ook endurance gaat rijden, ik rijd ook klasse 1.
Misschien kom ik je nog tegen dit jaar.
Heb trouwens ook dressuur en endurance startkaart gelijktijdig aangevraagd,
maar gelukkig geen problemen mee gehad.
Lisa

Bericht door Lisa » wo 04 mar 2009, 16:23

Zeker leuk geschreven, maar wat sneu van sjol!!
Veel sterkte ermee en wie weet is ze er zo weer bovenop!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 04 mar 2009, 20:04

Vandaag gewoon 1 1/2 uur staan poetsen en knippen. Je moet toch wat.
Dit alles tot grote ergenis van Sjol, die normaal tijdens het poetsen door kan eten aan haar kuil,
maar ja, het regende dus had ik madam onder het afdakje gezet. (voor mezelf, niet voor haar
Resultaat, boel haar op de grond, in mijn neus en ogen en mond en nog net zoveel losse haren op Sjol.
Tevens tuig van Leen op Sjol gepast, maat cob past goed van zo'n ideaal tuig, alleen borstuig
zouden de gespen iets verplaatst moeten worden, maar dat kan van Rijs vast wel voor me doen.

Ondertussen de verklaring voor het feit dat Sjol gisteren slechter liep dan zaterdag boven water :)*

Sjol heeft vrienden, vele vrienden.
Met haar buurman Rikkie (lekkere Haf) mag madam altijd in de paddock of ik of zijn baasje mikt ze er dan in.
Gewoon zonder dat af te spreken over wanneer precies.

Gezien de karakters van dit koudbloed gezelschap is dat vaak een grote rollebol partij en dat bij herhaling is dan
ook de enige actie die dit koppel onderneemt.
Echter 1x in de maand.............
Gaan meneer en mevrouw compleet uit hun koudbloeden dakje :=
Dat was dus gisteren om een uur of 1.

had Rikkies baasje ook niet gevraagd om Sjol er niet in te zetten, omdat ze 1 niet echt kreupel was, 2 doorgaans toch niet bewegen.
Vandaag haar sms gestuurd, van Sjol niet losgooien = kreupel, dus zei belde terug met het verhaal.
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 05 mar 2009, 18:58

Een dagboek is ervoor om bij te houden, ga eens een poging doen.

Lief dagboek.
Vandaag zwaar de pest in.
Sjol stond me blij te begroeten, maar snertverdriedubbeltjes en alle gnoeffels nog aan toe.
Nu heeft ze rechts voor daadwerkelijk overvulling! niet warm. Op stal geen kreupelheid te constateren.

Ben me gisteren al braaf gaan afmelden voor de springlessen, springclinic en cross lessen die ik gepland had.
Vandaag me afgemeld bij de dressuur lessen.
Zegt die lolbroek ook nog, ja maar! Het ging zo goed vorige keer, eindelijk weer lekker aan het werk!
(ja, wrijf het maar in!)
Zegt een vriendin van me, dat is dan nu de tigste keer sinds half 2007 dat jullie weer op moeten gaan bouwen.
(elke keer net weer alles oke, en hopla! gaan we weer! allemaal van die stomme dingen. Sinds we Z zijn,
verbaas me er iedere keer weer over hoe we het toch voor elkaar hebben gekregen om die keren dat Sjol
en ik wel oke waren, te starten en toch winst te rijden, zodat we toch januari 2008 puntjes hadden voor Z2)
Goed, nu gaat Sjol dus weer eerst uitzieken en dan gaan we weer beginnen.
Gezien haar been nu, denk ik dat ik het niet ga redden met rust tot vrijdag wordt langer ben ik bang, of ik moet
een wonderpony hebben! (heb ik ook, maar of ze dat in medisch opzicht ook is?)

Dus bij deze geen dressuurwedstrijdmendebuut op 14 maart.
Alle spring en crossactiviteiten op non actief gezet.
Endurance KWB 22 maart, lijkt onbereikbaar.
En oeps... ging geloof ik op KNHS menkamp, ik blij dat ik de anulerings verzekering voor 15 euro erbij heb genomen.
Wou volgende week mooi ideaal tuig gaan kopen, wacht er nog wel mee.
Als madam niet meer op de harde weg mag draven, is dat zinloos.

Ondertussen rijdt ik rond in een opel corsa, omdat ze de cement die op mijn auto gestort was en de deuk die erin
gereden was eraf/eruit wordt gehaald. Wat een rot auto! Sorry voor alle opel corsa rijders, maar man wat een $@$@^^&&
Punt 1. Om in te stappen moet je je helemaal dubbelvouwen bukken en weer uitvouwen. Bij uitstappen omgekeerd.
(heb zelf heerlijk hoge ruime instap in mijn berlingo) Denk dat ik morgen de fysio vraag of ze me aan mijn oren die auto uit kan trekken :D )
Punt 2. De koppeling is niet echt subtiel, heeft een range van ca 30 cm.
Punt 3. Ding is bijna niet in zijn 2 te krijgen.
Punt 4. Hoe krijg >;) je al je paardespullies :? er in? (niet dus :n )

Punt 5 tm 10 heet Dibbes ~~}> *o/* 8)7 :o :? 8-) O:) _-:( :=
Hoe neem je je verharende net op de manege in de blubbersloot gesprongen hond mee in een leen auto???????
Stap 1. Spoel je hond af in de spuitplaats.
Stap 2. Laat hem zichzelf droogrennen. (heb in deze leen auto uiteraard niet ook nog eens een badhandoek liggen)
Stap 3. Zorg dat je Dibbes precies! op Sjol haar waterdichte 0 grams regendeken in de auto gaat zitten.
Vouw deze zo dat er geen haartjes op de deur, stoel of waar dan ook komen.
Stap 4. Haal je hond voorzichtig weer uit de leenauto en zorg dat ie je niet enthousiast via jouw stoel achterna springt.

Vandaag thuis gewerkt, lekker bij de kachel. Af en toe de Dibbes uitlaten.
En niet 3 miljoen telefoontjes en cursisten achter me aan. Zo kon ik eindelijk eens effectief dat doen wat half maart af moet zijn.
Komt me pa ook nog met een leuke, moet volgende week perse! bij zijn notaris aan de andere kant van Nederland wat komen tekenen.
Probleem is dat mijn collega er dan niet is en ik dus niet weg kan ( geef momenteel een cursis aan 25 mensen, wij hebben die
georganiseerd, hoef zelf geen les te geven, maar wel docenten etc. ontvangen en bij problemen inspringen. Oh en oeps, toch wel
lesgeven ca 2 uur aan het einde van de dag! elke dag)

Hopelijk morgen mijn eigen rode auto weer terug en dit blauwtje weer inleveren.
Fysio die ipv dat Sjol dat doet, mij maar moet ontkreuken.
En morgen mag Wings paard van een vriendin van me na vanaf september geblesseerd te zijn, na 2 wkn 5 minuten draven, weer 10
minuten draven. Ik hang dan aan het uiteinde van een longeerlijn, haar dochter zit er dan op. Zelf kan ze dat momenteel niet,
aangezien dit de vriendin is die ik klem had gezet tussen Sjol en het lamoen. (foei!)

Dagboek tot morgen :# .
Jowien

Bericht door Jowien » vr 06 mar 2009, 10:57

Tsjonge, wat een verhaal. Je hebt 't even erg druk zo te horen. Blijf er wel van genieten he.... Sjol lekker knuffelen, het komt wel weer goed!
Wel balen van je wedstrijden, maar er komen er meer als haar been weer goed is.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 mar 2009, 11:45

Het zit je geloof ik op dit moment allemaal niet zo mee. Maar moed houden hoor dat het allemaal weer op z'n pootjes terecht komt. Ik geloof dat dit jou wel toevertrouwd is. Geef mijn FW-Fjord maar een dikke knuf van me.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 06 mar 2009, 13:23

Hallo Dagboek, wacht vol spanning op het telefoontje dat ik mijn automobieleke weer mag gaan halen *o/* .

Net even lang MISS LIPSTICK :o? gereden, aangezien ik been even wou zien, voor het eind van de dag, zodat ik eventueel nog maatregelen kan
nemen aangezien het morgen ook weekeind is.
(thuiswerken heeft zijn voordelen! ben vanochtend om 6 uur begonnen, was toch al wakker, en kan lekker steeds pauze nemen!
joepie, dan even hondje wandelen en weer door. Kan hele weekeind me nog uitleven met die computer,
hoewel hij nu kuren gaat vertonen, die hij op mijn werk ook nogal eens vertoond, was er net zo blij mee dat ie dat thuis niet deed!)

Hoezo MISS LIPSTICK :o? Nou ja, het krachtvoer is vervangen door appel en wortel.
En ehhhh, ik weet niet hoe andere fjorden eten, maar die van mij doet het, hoe kan je het het best omschrijven? Soppig.......

Bij aankomst appel in haar voerton gemikt, die raapt ze dan op, perst die als het ware uit, waarbij de kippen onder de appelmoes
komen te zitten. Je kent het wel, zo'n schuimende plakkerige substantie, die ze dan ook nog even aan wat spijlen afsopt.
(Want ja, die kippen zijn er altijd als de kippen bij, als het om eten gaat! En die balen ook van het geen muesli verhaal)
Normaal heb ik dan nog ergens een Dibbes die dan de moes, slobber, wortel prut or whatever van de vloer likt (jakkes!!!!)

Paar mestballetjes uit de stal gevist, er was al uitgemest. Even aan beentje gevoeld, nog wel dikker dan normaal, maar minder
spanning erop dan gisteren. (anders was ik even gaan shoppen, aangezien ik de kennis wel heb, maar de spullen niet!)

Vervolgens kreeg miss lipstick :o? wat wortels en hence de naam miss lipstick :o? .......
Op de grond 4 oranje ipv bruine kipjes, die gretig de gevallen smurrie van de straat pikten.
En madam had 2 knaloranje lippen en sopte gezellig verder.
Ben op een veilig afstandje gaan staan, ken madam langer dan vandaag.
Voor je het weet heb je een oranje zoen op je jas staan :o? .

Zo eindigde laatst bij de endurance training een halve emmer water in iemand zijn schoenen :D je kan het drinken EN je kan er mee spelen.
Slobber? Dat is toch bedoelt om je omgeving mee te verven :))

Wat vinden jullie wel of geen zwart randje..
Ben paarse shabrak voor vriendin haar verjaardag aan het mishandelen door er een L op te maken
en een fjorden hoofd (met van die hotfix steentjes, die ik vast maak met mijn lijmpistool zonder lijm :roll: goedkoper dan zo'n echte
applicator en had ik al :P ) Maar moet dat fjorden hoofd ook een zwarte lijn langs de manenboog hebben of alleen gewone zilveren steentjes?

(nu is alles nog zilver) ga nog wel een plaatje schieten.
(man wat gaat zij vloeken als ze aan die ene kant ziet dat ik er glimmertjes op heb gemaakt :Y) )
Plaats reactie