rasp, rasp....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jankeke

rasp, rasp....

Bericht door Jankeke » ma 02 mar 2009, 13:37

....wat maken die raspen van de tandarts een lawaai in zo'n paardenmond.
Vanmorgen is de paardentandarts bij Vlin wezen kijken. Hij schudt de laatste tijd regelmatig met zijn hoofd. Daarom wilde ik zekerheid hebben dat het in zijn mond goed zat. Nou heeft ze wel even flink moeten werken want twee tanden groeiden iets te lang naar beneden en twee kiezen groeiden te hoog. Was heel normaal zei ze. Maar ze moesten wel even worden gevijld. Ook werden zijn kiezen aan de kant van zijn wangen te scherp waardoor zijn wangen al iets geirriteerd raakten. Ook dat heeft ze verholpen.
Vlin was super braaf en lief. Het enige wat hij deed was langzaam naar achteren lopen. Maar mag je, als je een uur lang (met kleine pauzetjes tussendoor) met zo'n beugel in je muil staat. De tandarts was ook erg lief en geduldig naar hem toe. Ik was trots op hem.
Terug in zijn stalletje begon hij bijna onmiddelijk te dutten zo moe was hij ervan. En dat was lachen want telkens hij indutte dan ontspande zijn mond en liet hij een raar geluidje horen waardoor hij weer wakker werd. Ook de tandarts had er lol om. Ik heb hem daarna maar snel naar zijn wei gebracht waar hij meteen begon te eten. Dat werkt dus nog allemaal.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Melanie&Fjordy

Re: rasp, rasp....

Bericht door Melanie&Fjordy » ma 02 mar 2009, 13:49

Fijn dat zijn gebit nu helemaal in orde is! Fjordy is een maandje terug ook bij de tandarts geweest. Zij had ook een paar haken en bij haar voortanden een 'glimlach'. :D
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 02 mar 2009, 14:06

Ja, die "glimlach" heeft Vlin ook. Zie je wel....het zijn gewoon vrolijke paardjes....of......Mona Lisa's!!!!!
All that we see
All that we seem
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 02 mar 2009, 15:14

Vlinneman kan er weer een poosje tegen. Je hebt nu in ieder geval de zekerheid dat evt. problemen niet meer door zijn gebit worden veroorzaakt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Melanie&Fjordy

Bericht door Melanie&Fjordy » ma 02 mar 2009, 16:02

Jankeke schreef:Ja, die "glimlach" heeft Vlin ook. Zie je wel....het zijn gewoon vrolijke paardjes....of......Mona Lisa's!!!!!
Is de glimlach weggeslepen bij Vlin?
Bij fjordy is het recht geslepen, dus nu heeft ze een tandenpasta-smile :D
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 02 mar 2009, 16:40

Anita;precies, daar ging het mij ook om. Ik weet alleen nog niet of hij nog schudt met zijn hoofd. Daarvoor moet ik met hem rijden. En trouwens, met aansingelen doet hij het ook. Dus ik ben benieuwd. Hij mag nu eerst even wennen aan zijn nieuwe tandjes. Ik kan voorlopig niet rijden:pijnlijke zitproblemen!

Melanie:Nee, Vlin zijn "glimlach" heeft ze zo gelaten omdat het niet te heftig was en hij er geen last van heeft. Hij blijft zijn binnenpretjes houden. Was Fjordy ook zo moe naderhand? Vlin viel al bijna in slaap toen de tandarts de beugel af deed en ze Vlin z'n koppie even tegen zich aan hield. Hij ging heel diep ademhalen en de oogjes gingen dicht!!! De slaapdoos.
All that we see
All that we seem
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 02 mar 2009, 18:01

Zo die heeft weer een lekker gebitje :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anouska

Bericht door Anouska » ma 02 mar 2009, 19:53

Kan Vlin er weer lekker tegen! Bjørn is in januari ook gedaan.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie