Aanschaf fjord

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
tottietut

Re: Aanschaf fjord

Bericht door tottietut » ma 09 feb 2009, 11:50

ik heb hem voor de zwangerschap van Lot een tijdje gereden maar na de geboorte kwam ik er niet meer aan toe door de reis tijd van dik een uur met de auto.
Dus in principe ken ik hem wel, en het rijden ging toen ook steeds beter..

Ik zie mocht ik hem kopen , dan echt wel als een uitdaging ..
Ik heb zelf genoeg ervaring in de paarden, Deurne gedaan en werk al jaren in de paarden , dus in dat opzicht twijfel ik geen moment..

Maar de vraagprijs die vind ik wel heel lastig..

Hij is verder een heel leuk paardje, maar wel met gebruiksaanwijzing en de basis is hem gewoon allemaal niet geleerd.
Heel fijn achterbeen gebruik en pak op zich nieuwe oefeningen wel aan..

het klinkt allemaal idd heel negatief zoals ik het heb neergezet in de beginpost maar zo zijn de feiten wel gewoon.

natuurlijk heeft hij ook zijn positieve dingen maar daar gaat tijd en energie in zitten
Totally in love with my little girls ღ Charlotte,21-12-2007 ღ Jasmijn 16-07-2009 ღ
                  • walking through memory lane
Anouska

Bericht door Anouska » ma 09 feb 2009, 12:13

Zelf zou ik het niet doen, maar je geeft zelf al aan dat je het aan kan/ durft. Als JIJ vind dat je het moet doen, doen.
De vraag prijs zou bij mij ook niet hoger zijn als de slachtprijs, dus zo'n €500,-
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 09 feb 2009, 13:09

Ik heb nog een leuke 12 jarige ruin te koop staan. Mocht je meer willen weten, pb maar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » ma 09 feb 2009, 21:19

Weet je wat de vraagprijs is ?
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 09 feb 2009, 22:20

@Aurora. Vraag je dat nou aan mij?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tanja

Bericht door Tanja » di 10 feb 2009, 16:06

Er moet een hoop aan bijgespijkerd worden en daar moet veel vrije tijd voor gemaakt worden kan je dat en wil je dat?
Je heb dus ook kinderen,wil het risico lopen dat er wat gebeurd?
Dat je daar over na gaat denken vind ik belangerijker dan de prijs.
Maar mocht hem toch willen kopen dan voor een vriendenprijsje.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
dc

Bericht door dc » di 10 feb 2009, 19:19

de normale handels prijs van een ruin van die leeftijd en grote ligt tussen de 1100 en 1250 euro. als deze gewoon braaf was geweest en goed te rijden praat je toch al gauw over 1800/2000 euro. het is gewoon aan je zelf of je een uitdaging wilt aangaan, of liever met een fjord wil beginnen zonder al teveel problemen. maar iedere fjord heeft wel iets om af te leren dus ik persoonlijk zou daar niet zo van terug deinzen.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 10 feb 2009, 19:36

Gaat dat om Victor Maartje (dat was toch ook een Larsto net als Ros)? Ik dacht dat het rijden daarmee best lekker ging. Een prijs noemen vind ik lastig, het is natuurlijk ook maar net wat je er zelf voor over hebt. Je zal er best in moeten investeren maar als je het zelf ziet zitten, en je denkt dat je bepaalde dingen een positieve draai kan geven zou ik het niet laten gaan. Mits de nieuwe eigenaar je een prijs rekent die je zelf acceptabel vindt.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 11 feb 2009, 10:39

tottietut schreef:ik heb hem voor de zwangerschap van Lot een tijdje gereden maar na de geboorte kwam ik er niet meer aan toe door de reis tijd van dik een uur met de auto.
Dus in principe ken ik hem wel, en het rijden ging toen ook steeds beter..

Ik zie mocht ik hem kopen , dan echt wel als een uitdaging ..
Ik heb zelf genoeg ervaring in de paarden, Deurne gedaan en werk al jaren in de paarden , dus in dat opzicht twijfel ik geen moment..

Maar de vraagprijs die vind ik wel heel lastig..

Hij is verder een heel leuk paardje, maar wel met gebruiksaanwijzing en de basis is hem gewoon allemaal niet geleerd.
Heel fijn achterbeen gebruik en pak op zich nieuwe oefeningen wel aan..

het klinkt allemaal idd heel negatief zoals ik het heb neergezet in de beginpost maar zo zijn de feiten wel gewoon.

natuurlijk heeft hij ook zijn positieve dingen maar daar gaat tijd en energie in zitten

als je er een uitdaging in ziet vind ik dat ze blij moeten zijn dat je die opgave op je wilt nemen. ze zullen hem zeker niet makkelijk kwijtraken. ik zou zeker niet meer als 1000 euro ervoor betalen..
tottietut

Bericht door tottietut » di 24 feb 2009, 17:59

Het is idd Viktor Marijke..het punt is alleen , toen ging het met ups en downs en de downs waren vaker aan wezig dan de kleine ups.. en door de zwangerschap van Lot heb ik hem niet meer gereden , daarna nog enkele keren geprobeerd te longeren maar ik redde het niet met de kleine uk en de reistijd erbij om het fatsoenlijk in te plannen..
Dus Ik was zeg maar gestopt met hem te rijden, hij staat nu al goed anderhalf jaar stil...Ook niet bevorderlijk maar het was wat zijn eigenaresse wou, ze zocht liever niemand anders voor hem..

Ondertussen , keertje weer op stal geweest en toch maar besloten tot aankoop over te gaan..

Ik heb een bepaalde klik met hem en wil het gewoon gaan proberen!
dus vanaf 1 maart is hij van mij ..

Druk druk druk nu op zoek naar stallling hier in de buurt...
Totally in love with my little girls ღ Charlotte,21-12-2007 ღ Jasmijn 16-07-2009 ღ
                  • walking through memory lane
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 feb 2009, 18:02

Dat wordt dan waarschijnlijk een hele uitdaging, maar als deze goed uitpakt heb je wel een super gevoel en band met je paard.
Succes en veel plezier met hem natuurlijk!!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Olysa&Akon
Contacteer:

Bericht door Olysa&Akon » wo 25 feb 2009, 13:28

? Ik vind de oordelen nogal hard. De harde oordelen moeten naar de eigenaar van dit fjordenpaard. Dit is een onopgevoed paard. Inderdaad een goed idee om te vragen om het paard een paar maanden te mogen proberen in zijn eigen omgeving en bijv. een huurbedrag per maand te betalen. Dan zit je er niet aan vast en kun je hopelijk een wijs besluit nemen. Ik heb zelf ook ooit een draak gekocht. Maar niet zo erg als die jij omschrijft. Olysa was erg lomp en ombehouwen en had uitgevonden dat zij er vandoor kon vliegen in volle galop en de berijders er leuk kon afgooien. Helaas ik weet uit ervaring dat rodeo rijden niet leuk is en ook niet ongevaarlijk. Afgelopen oktober nog een ongeluk met mijn hengst Akon gehad en mijn stuitje gebroken, ondanks dat ik een bodyprotector droeg. Dus bezint eer ge begint, zal ik maar zeggen.

Maar wat zijn de goede en leuke eigenschappen die je aantrekken in deze fjord. Die moeten er toch ook zijn? Ik vrees dat je deze fjord als een 3 jarige en als een onbeleerd paard moet behandelen. Trailerladen een probleem dat zegt me niets. Olysa had nooit problemen met trailerladen tot dat ze op een dag (nadat we al meer dan 10 jaar met de trailer op pad gingen) had besloten om toch echt niet meer in zo'n ding te stappen. Het gaat nu al weer een jaar goed met haar. Nu begint Akon weer. Drama's. Laatst is hij er als een rollade uit komen rollen, halster over zijn oren af en daar liep hij los zonder wat om vast te pakken. Oh nee, we zijn toch een beetje slim, we hebben zijn manen lang laten groeien, dus we hadden "handvatten". Nu vindt hij het laden weer leuk, omdat er een voerbak met eten in de trailer hangt, dus hij wil er constant in. Alleen het vastzetten daar wil hij nog niets van weten. Kortom problemen komen en gaan, maar je moet er wel raad mee weten. Kun je misschien iemand raadplegen bij jou in de buurt? Heb je een instructrice waar je misschien dingen mee kunt oefenen met hem, zodat een wat meer gemanierde heer wordt? Ik merk zelf ook wel norm verschillen bij mijn fjorden. Mijn hengst is een gentlemen en de merrie is gewoon bij tijden een onbeschoft kreng die ik regelmatig tot de orde moet roepen. Ze heeft een heel drammerig karakter. Succes ermee!
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Esther

Bericht door Esther » wo 25 feb 2009, 14:00

Dapper dat je toch de koop door hebt laten gaan..

Positief nieuws; mijn draak van een merrie is nu mijn oogappeltje, dus uiteindelijk is het werk het waard geweest, houd dat voor ogen als je hem door een gehaktmolen wilt draaien!! Ik heb zelf meerdere malen besloten om dat kreng naar de slager te brengen, hihi..

Heel veel succes gewenst!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 25 feb 2009, 20:18

nou gefeliciteerd met je paard!!

veel succes en waar zoek je een stal? wij hebben nog plek, maar ik weet natuurlijk niet of dat in jouw buurt is.
---
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 25 feb 2009, 22:03

Lijkt een klein beetje op yara die is inmiddels ook bijna 7 en die moet ik ook behandelen als een 3 jarige ben er nu een jaar mee bezig met enige hulp en ben heel blij dat ik haar nog heb we gaan heel erg vooruit samen..
Maar als je het eenmaal voor elkaar hebt kun je apetrots zijn en soms wil je ze inderdaad achter het behang plakken maar er zullen ook zeker goeie momenten zijn en dat worden er steeds meer..
Succes en veel plezier met je paardje
Plaats reactie