Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » za 31 jan 2009, 18:17
Andrea, die klontjes die Dakota aan zijn buik heeft hangen, dat zijn die stinkende dingen. of was dat alleen bij Jackie zo
ik kon Jackie geen groter plezier doen dan zijn koker schoon maken. Toendertijd moest het nog met betadine, we spreken nu over een jaar of 20 geleden. ik zou het nu gewoon met lauw water doen. Ik moest er met een theedoek in om af te drogen (die theedoek gebruikte in natuurlijk niet weer voor de afwas

). Maar de d.a zei me toen dat je er wel tot je elleboog in kan, zover heb ik nooit gedaan, maar je kan wel een heel eind! Ik deed het wel altijd als er niemand op de manege was, zo'n raar gezicht. Diëgo vond het niet zo leuk, die was kietelig. Als hij eenmaal aan de aanraking gewend was vond hij het prima. Ik hoefde hem maar aan zijn zakie zitten of hij liet zijn slurfie al hangen hoor, raar beest.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Esther
Bericht
door Esther » za 31 jan 2009, 18:59
Met babyshampoo kan ook geloof ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Orion1996
Bericht
door Orion1996 » za 31 jan 2009, 22:28
Ik week altijd 10 minuten met de tuinslang behoorlijk ver in de koker op advies van de dierenarts. Daarna heel voorzichtig schoon pulken. Soms kom je idd een ophoping tegen (die boon dus) en die moet je idd heel voorzichtig los weken.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar)
JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » zo 01 feb 2009, 18:49
Lovemischa schreef:Andrea, die klontjes die Dakota aan zijn buik heeft hangen, dat zijn die stinkende dingen. of was dat alleen bij Jackie zo
Nou ik moet zeggen dat ik er ook niet zo van gecharmeerd ben hoor, want het ruikt inderdaad niet lekker als het nog
zacht en smeuig is
Vinga had ook tussen haar uier van dat zwarte prut maar dat ruikte juist heel zoet en vond ik niet stinken.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
claudia
Bericht
door claudia » ma 02 feb 2009, 12:55
ALs je ze schoonmaakt dan kun je dat het betse doen met een betadineoplossing.
Babyspul is wel zacht maar daar zit toch nog wel wat zeep in.
Zortin schacht meestal wel uit met het poetsen. Ik zorg dan dat ik een emmer heb klaar staan en dan kan ik hem pakken.
Die vindt het allemaal niet zo erg maar bij Alco onderneem ik al niet eens een poging(wil graag nog blijven leven)
Bij Coen heb ik het nog niet geprobeerd.
Bij Herman was het de eerste keer wel lachen, die schachte niet uit natuurlijk. Dus hup naar buiten en voor een merrie gezet en toen was dat zo gebeurd.
Ik hermanneke aan een touwtje en Rien zou wassen.
Die pakte die penis vast en ik vloog zowat met herman over de afrastering.
Die vond het niet fijn, maar de aanhouder heeft gewonnen, ook Herman is gewoon te wassen.
In het dekseizoen wassen wij ze heel regelmatig.
Ik heb er ook weleens zo'n "boon"uitgehaald.
Kan me voorstellen dat dat wel prettig is.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Claudje
Bericht
door Claudje » ma 02 feb 2009, 13:35
dc schreef:ja je kunt hem met lauw water en een zachte spons schoonmaken of met de hand. ook bij merrie´s is het belangrijk om tussen de uiers het overtollige vet weg te halen. dit leer je door regelmatig eraan te zitten zonder dat je daadwerkelijk schoonmaakt, na verloop van tijd vinden ze het steeds minder erg. sommige merrie´s vinden het juist geweldig en gaan bijna op schoot zitten.
Caylinn is er zo eentje van het laatste soort, die gaat echt met haar kont naar je toe staan als je ophoud met kriebelen daar

-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » vr 03 jul 2009, 07:32
Zag dat het een oud topic was maarja ik heb er zelf nooit eerder mee te maken gehad
Gister had Cas weer hele vieze plakachterbenen dus maar even kijken of ik zijn koker kon schoonmaken. Nou gelukkig vond meneer het geen probleem want hij had kriebels
Nu was alleen mijn probleem: hoe kom je in vredesnaam tot aan je elleboog erin

Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!

-
Kelly
Bericht
door Kelly » vr 03 jul 2009, 07:36
Volgens mijn DA is het heel slecht om de koker en piemel schoon te maken als ze geen last hebben.
Zo maak je alleen maar ruimte voor bacterien zegt hij.
Ik deed het dan ook nooit!
-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » vr 03 jul 2009, 07:42
Kelly schreef:Volgens mijn DA is het heel slecht om de koker en piemel schoon te maken als ze geen last hebben.
Zo maak je alleen maar ruimte voor bacterien zegt hij.
Ik deed het dan ook nooit!
Ja ik deed het ook alleen maar omdat hij nu alweer die vieze plak op zijn achterbenen had en er ook heel veel (steek)vliegen bij zaten en zijn koker helemaal lekgeprikt was

Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » vr 03 jul 2009, 10:26
ik had dit topic ook nog niet gezien, ik reageer ook maar ff mee als dat mag.
Exel heeft ook af en toe van die plakzooi op zijn benen, dan weet ik dat het tijd is om zijn koker te wassen. Ik doe dat met enkel water en een washandje, want meneer schacht echt niet uit

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
claudia
Bericht
door claudia » vr 03 jul 2009, 10:41
skreia schreef:
Nu was alleen mijn probleem: hoe kom je in vredesnaam tot aan je elleboog erin

Als je het topic goed leest staat er ook dat de paarden zelf moeten uitschachten.
Je kun en mag niet zomaar met je hand de koker in gaan (je beschadigd makkelijk iets en je paard slaat het licht uit je ogen)
Het zwarte plakspul is een soort vet om het in en uitschachten soepel te laten verlopen.
Pas als de penis echt vies en oude opgedroogde vellen aanzitten kun je hem wassen met een oplossing van Betadine en lauwwater.
Bij de hengsten doen weij het in het dekseizoen heel regelmatig maar bij de ruinen doe ik het nooit.
Voorzichtigheid is geboden , niet elk paard is er van gediend om aan zijn penis te komen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
roos
Bericht
door roos » vr 03 jul 2009, 11:25
Ik was Danc zijn ding ook wel eens als ik merk dat ie erg vies is, hij gaat hem er niet uit, fijn vindt ie het niet maar blijft wel braaf staan. Ekdal zijn dingetje is een stuk schoner als die van Danc, mag wel gewoon aan zijn koker komen
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » vr 03 jul 2009, 17:17
@Kelly: Dat schijnen ze in Utrecht ook te zeggen
Hier knopen we de hengsten in de stal, met een longeerlijn langs het lichaam. Zo dekken we onszelf in tegen een eventuele trap (omdat de longeerlijn blokkeert dat ze opzij draaien).
Maar waar de een vrij makkelijk schoon te maken is, probeert de ander je het zo moeilijk mogelijk te maken.
Schoonmaken doen we met unicura. Ik gebruik liever geen middel op basis van jodium omdat jodium uitdroogt...lijkt me bij de edele delen niet zo fijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » vr 03 jul 2009, 17:25
Ok thanks voor de adviezen!

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » vr 03 jul 2009, 20:47
Nou Claudia, dat ze het licht uit je ogen slaan gaat niet altijd op. Jackie vond het héérlijk, hij wist niet half hoe zulke gekke bekken hij moest trekken. Dat vieze zwarte spul moest ik er echt wel uithalen, zijn achterbenen zaten er altijd onder.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Orion1996
Bericht
door Orion1996 » vr 03 jul 2009, 21:26
Orion slaat de dierenarts het licht uit de ogen, doe ik eht dan staat hij op rust. Hij heeft gewoon liever niet dat iedereen aan zijn pielemans zit.
Ik doe het tegenwoordig eigenlijk alleen als ik het ding ruik of het idee heb dat die dik wordt. En dan dus op advies van de DA met de slang weken en daarna met een spons eraf wrijven en alles wat makkelijk loslaat zonder te krabben eruit halen

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar)
JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
-
siets
-
Contacteer:
Bericht
door siets » za 04 jul 2009, 11:34
Als ik bij Trix haar uiers schoon maakt, staat ze als een gek te flehmen. Iedereen die dan op stal is lacht zich dan ook een breuk, is een genot om te zien

.
Dag lieve, lieve Trix...

-
claudia
Bericht
door claudia » za 04 jul 2009, 13:02
Lovemischa schreef:Nou Claudia, dat ze het licht uit je ogen slaan gaat niet altijd op. Jackie vond het héérlijk, hij wist niet half hoe zulke gekke bekken hij moest trekken. Dat vieze zwarte spul moest ik er echt wel uithalen, zijn achterbenen zaten er altijd onder.
Ik zei ook :
voorzichtigheid is geboden, er zijn erbij die het licht uit je ogen slaan
Ze doen het niet allemaal maar er zijn er wel degelijk bij die slaan om te raken.
Zortin vindt het ook heerlijk, die schacht uit bij het poetsen en dan kan ik hem makkelijk schoonmaken. die staat gewoon op rust.
Maar Hermansen zijn eerste keer, die sprong zowat over het hek.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Yfke-lover
Bericht
door Yfke-lover » za 04 jul 2009, 13:09
Ik spuit nu in de zomer Zorba de benen altijd af met koud water en een slang als ik daar mee klaar ben zet ik de kraan iets zachter en spuit de koker met schoon water gewoon uit dat word goed schoon bij hem is het meestal niet zo heel smerig en je hoef er zelf nioet veel met de handen aan te zitten. Oja Zorba vind het heerlijk om daar schoon te worden gespoten misschienzijn er wel ruinen niet zo meewerkend
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » zo 05 jul 2009, 12:20
Bij Dakota is het echt gevaarlijk als je aan zn zaakje komt, die mept gelijk. Als je er nog maar naar wijst dan gaat hij al dreigen. Vieze vellen eraf halen moet ik dus heeeel snel doen, en dan heb ik nog niet alles natuurlijk. Hij heeft ook altijd vieze plaksmurrie op zn benen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013