Een beslissing genomen.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
colunder

Een beslissing genomen.

Bericht door colunder » za 31 jan 2009, 14:48

Zoals jullie misschien weten was ik met iemand bezig om Alex te gaan verhuren.
We hadden afgesproken dat we de maand januarie als een proefmaand zouden zien en daarna verder zouden kijken.
Nou kreeg ik de laatste tijd steeds meer twijfels over wel of niet hem gaan verhuren,en daar kwam nog bij dat dat vrouwtje toch niet zoveel ervaring bleek te hebben als ik gehoopt had.
Ze was ook snel angstig en dat uitte zich in de teugels te strak en kampvastig vast houden.
Alex is heel zacht in zijn mond en geeft super makkelijk na en ik was bang dat dat zou veranderen als zij er zo mee zou gaan rijden.
Eigenlijk wist ik al dat ik het met haar niet aandurfde maar hoe vertel je dat iemand zonder diegene te kwetsen,want het is een super lieve meid.

Maar toen ik vanmoren in de stal kwam vond ik een briefje van haar dat ze helaas moest stoppen met het rijden op Alex,(dit om persoonlijke redenen die ik hier niet neer zal zetten).
Jeetje wat was ik blij met dat briefje!!!!!
Ze hoopte dat ik niet boos op haar zou zijn, nou dat ben ik niet hoor,ik ben alleen maar dolblij!!
IK heb haar een mailtje gestuur dat ik niet boos op haar ben en dat ik blij ben dat zij de beslissing genomen heeft ,omdat ik er over in zat om haar te vertelen dat ik het eerlijk gezegd niet met haar aandurfde,ook om het feit dat ze zonder cap rijd en gewoon zit te bellen op de pony tijdens het buiten rijden en dat ik ten alle tijden verantwoordelijk blijf als zij op mijn pony rijd en er wat gebeurd.

Wel heb ik haar gezegt dat ze gerust nog bij Alex mag komen en dat als ik een keer ga rijden ze gerust een keer mee mag(ik op Amber en zij op Alex of andersom).

Ik heb gelijk besloten dat ik Alex helemaal niet meer ga verhuren,zeker niet omdat hij zo belabbert loopt en ik eerst moet zien of dit wel overgaat.
Daarbij komt dat Danielle gestopt is met rijden bij de manege en liever met onze eigen pony's gaat rijden.
Ze heeft een paar keer op Alex gereden en dat ging echt super dus ik denk dat zij in de toekomst lekker op Alex gaat rijden.
Eerst maar eens zien of het met z'n knieen weer goed komt,er zit nog totaal geen verbetering in.
IK geef het een paar maanden de tijd en als er dan nog steeds gaan verbetering is en ik heb alles met de scheiding edg,afgerond dan laat ik hem helemaal nakijken in een kliniek(foto's edg).

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven,ik ben zo opgelucht!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Re: Een beslissing genomen.

Bericht door Marijke_ » za 31 jan 2009, 14:55

En zo vallen dingen dus vanzelf op zijn plek. Wel eerlijk van je dat je alsnog je eigen twijfels ook aan haar verteld hebt.
Wel balen dat er bij Alex nog weinig verbetering in zit, mijn aanbod staat nog steeds hoor! Zou zelfs aankomende vrijdag kunnen :j.
Soms lopen dingen zoals ze lopen moeten denk ik dan.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
colunder

Bericht door colunder » za 31 jan 2009, 14:57

Marijke, ik stuur je even een pb!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 31 jan 2009, 16:30

Dat moet een opluchting zijn dat de kogel door de kerk is en dat je zelf niet het moeilijkste deel hoefde te doen. Wat Marijke ook zegt, top dat je toch ook jouw kant van het verhaal alsnog gedaan hebt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 31 jan 2009, 19:16

Een hele opluchting voor jouw dat zij het al aangaf, ook super dat je zo eerlijk tegenover haar bent geweest.
Beterschap met Alex, ik hoop dat er toch snel wat verbetering te zien zal zijn(komt dat door de val die je toen met hem hebt gehad??)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
colunder

Bericht door colunder » za 31 jan 2009, 19:49

Janine: ik weet niet of het van die val komt of dat hij gevallen is juist door die knie problemen.
Marijke heeft vanavond een pluk manen meegenomen en wil hem laten behandelen door diegene die ook cratos en rosco behandeld,ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 31 jan 2009, 20:21

Ik ben ook heel benieuwd wat eruit komt maar ik heb goede hoop. Cratos was een beetje een zwabberaar en liep erg te maaien met zijn voorbenen. Dat maaien heeft hij nog wel een beetje maar dat is echt heel veel verbeterd. Hij loopt ook op zijn achterbenen veel stabieler. Vandaar dat ik denk dat André en Frédérique ook wel wat voor Alex kunnen doen. Baat het niet dan schaadt het niet en mocht er niet voldoende verbetering komen of geen verbertering dan kan je altijd over een paar maanden (als de situatie het toe laat) de reguliere wegen bewandelen. Ik ben net zo benieuwd als jij!
Ik heb hem vanavond even zien lopen en het is inderdaad niet goed. In draf lijkt het of er af en toe een achterbeen blijft steken en dan maakt hij met dat been een soort van hinkel beweging en in galop zette hij ze op een gegeven moment gewoon beiden naast elkaar met het maken van de sprong zonder ze eronder te zetten. Ik zat er vanavond nog eens over na te denken maar te slappen banden leek mij een beetje gek, het lijkt juist wel of het allemaal te strak blijft staan en of hij een soort van verkrampt. Het was een heel gek gezicht, in draf leek het een beetje op een soort van hanetred hoewel je niet vaak ziet in draf. Een heel vervelend gezicht in ieder geval.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
colunder

Bericht door colunder » za 31 jan 2009, 21:16

Ik ben blij dat jij het nu ook gezien hebt en ook zegt dat er iets niet goed is.
Ik ben heel blij dat je me op deze manier wilt helpen.
Ik heb je hele topic over de bio tensor nog even doorgelezen en begin het ne een beetje te begrijpen.
Ik hoop echt dat het goed gaat komen met Alex,ik maak me erge zorgen om hem!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 01 feb 2009, 08:26

Hoop dat hij snel weer beter is en dat die mensen Alex kunnen helpen.
Leentje

Bericht door Leentje » zo 01 feb 2009, 08:41

zo lossen sommige dingen zichzelf op :)
nu hopen dat Alex snel helemaal weer tiptop is,en jullie weer heerlijk kunnen genieten.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 01 feb 2009, 14:18

Zo zie je maar dat er ook gewoon puzzelstukjes op zijn plek kunnen vallen. Nu is het afwachten wat er aan de hand is met Alex? je bent i.i.g weer op weg naar herstel want er wordt zo te lezen gewerkt waar waarschijnlijk de oorzaak kan zijn. succes en leuk dat je dochter op je paarden verder gaat rijden. Dat is immers vertrouwd!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 03 feb 2009, 09:57

Wat fijn dat het zo gelopen is met die verzorgster en idd goed van je om toch eerlijk te zijn.
Wat Marijke beschrijft bij Alex lijkt wel een op slot schietende knie (habituele patellafixatie). Ik hoop dat ze iets voor hem kunnen doen. Het lijkt mij gewoon zijn bouw in combi met zijn leeftijd en trainingsniveau.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
colunder

Bericht door colunder » di 03 feb 2009, 11:27

Ik heb er al een keer een dierenarts bij gehad en die zei inderdaad te slappe kniebanden waardoor hij op slot schiet.
Volgende week komt de hoefsmid,die moet hem achter binnendoor bekappen en dan moet hij veel rechtdoor stappen om spieren te kweken.
Dus wat jij zegt klopt wel.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 03 feb 2009, 18:56

Ik heb na Maike ook een blauwe maandag zo'n kind gehad waar ik ook helemaal geen lekker gevoel bij had. Vond het ook niet leuk om te zeggen, maar was wel blij toen ik het gedaan had. Dat was echt een drama geworden.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Fran

Bericht door Fran » di 03 feb 2009, 20:54

Gelukkig voor jou dat het zo gelopen is, voor de verzorgster toch altijd wat minder. Maarja ze heeft de teleurstelling nu niet van jou te horen gekregen, scheelt jou weer wat zorgen. Succes met Alex z'n gezondheid.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Plaats reactie