Menlessen leveren af..
Menlessen leveren af..
..Onder het zadel.. hihi..
Ik had laatste tijd wel eens wat gereden op Tea maar had er zelf niet zo'n plezier in. Tea was vreselijk hangerig in mijn handen en het wilde gewoon niet zo lekker meer..
Nu had ik vorige week menles en toen hebben we aan ontspanning gewerkt, bij mij dan.. Ik zat eigenlijk heel verkrampt op de bok en had de leidsels ook verkrampt beet. Ik had zelf niet eens echt in de gaten dat ik dat deed.
Dus wel hebben gewerkt aan het ontspannen van mijn handen en mijn houding. Goed ademhalen en ontspannen.
Vandaag Tea opgezadeld en lekker op de weide gereden. Heb mezelf heel erg goed voorgehouden dan ik moest ontspannen. Dus steeds opnieuw bewust worden van mijn handen en houding en wat een verschil. Het is zo stom dat ik er nu pas mee bezig ben..
Nu vind ik het op Tea altijd een stuk spannender dan op Jeskim dus ik heb heel erg de neiging om haar vast te houden met alle gevolgen van dien.. Nu dus heel bewust ontspannen gereden en Tea reageerde er, zoals elk paard, super op. Ik had geen last van gehang in mijn handen, ze was rustiger, nog steeds niet zoals ik haar constant wil hebben, maar het was een duidelijke verbetering.
Telkens denken om mijn handen, diep ademhalen..
Werd er helemaal blij van..
Nageeflijk liep ze nog niet, maar ze ging wel in die richting.. De bodem was ook niet super, beetje hard door de vorst.
Ook is er toch meer vertrouwen van zowel de kant van de ruiter als van de kant van het paard. Tea is lang niet meer zo schrikkerig als ze wel was, vandaag weer een stukje over het zandpad en ze stapte wel snel, was op weg naar huis, maar ze dramde niet meer zo. Ze keek wel richting het bos, maar door mijn eigen ontspanning liep ze veel lekkerder.
Ik heb ook meer vertrouwen in Tea omdat het met het trainen voor de Abop toch wel heel goed deed en ik merk dat zij mij meer vertrouwd, dus ik durf ook meer aan..
Ze let ook op mij als ik tegen haar praat, oortje richting mij i.p.v. richting het bos.
Het is met Tea een lange weg, heb haar al een hele poos, maar er is vordering in het proces..
Ik had laatste tijd wel eens wat gereden op Tea maar had er zelf niet zo'n plezier in. Tea was vreselijk hangerig in mijn handen en het wilde gewoon niet zo lekker meer..
Nu had ik vorige week menles en toen hebben we aan ontspanning gewerkt, bij mij dan.. Ik zat eigenlijk heel verkrampt op de bok en had de leidsels ook verkrampt beet. Ik had zelf niet eens echt in de gaten dat ik dat deed.
Dus wel hebben gewerkt aan het ontspannen van mijn handen en mijn houding. Goed ademhalen en ontspannen.
Vandaag Tea opgezadeld en lekker op de weide gereden. Heb mezelf heel erg goed voorgehouden dan ik moest ontspannen. Dus steeds opnieuw bewust worden van mijn handen en houding en wat een verschil. Het is zo stom dat ik er nu pas mee bezig ben..
Nu vind ik het op Tea altijd een stuk spannender dan op Jeskim dus ik heb heel erg de neiging om haar vast te houden met alle gevolgen van dien.. Nu dus heel bewust ontspannen gereden en Tea reageerde er, zoals elk paard, super op. Ik had geen last van gehang in mijn handen, ze was rustiger, nog steeds niet zoals ik haar constant wil hebben, maar het was een duidelijke verbetering.
Telkens denken om mijn handen, diep ademhalen..
Werd er helemaal blij van..
Nageeflijk liep ze nog niet, maar ze ging wel in die richting.. De bodem was ook niet super, beetje hard door de vorst.
Ook is er toch meer vertrouwen van zowel de kant van de ruiter als van de kant van het paard. Tea is lang niet meer zo schrikkerig als ze wel was, vandaag weer een stukje over het zandpad en ze stapte wel snel, was op weg naar huis, maar ze dramde niet meer zo. Ze keek wel richting het bos, maar door mijn eigen ontspanning liep ze veel lekkerder.
Ik heb ook meer vertrouwen in Tea omdat het met het trainen voor de Abop toch wel heel goed deed en ik merk dat zij mij meer vertrouwd, dus ik durf ook meer aan..
Ze let ook op mij als ik tegen haar praat, oortje richting mij i.p.v. richting het bos.
Het is met Tea een lange weg, heb haar al een hele poos, maar er is vordering in het proces..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Menlessen leveren af..
wat ik bij Tea heel erg merkte was dat ze gaat zoeken naar een reactie. Als jij deze heel duidelijk en consequent aangeeft doet ze het super. Maar ga je zelf ook een beetje lopen zoeken dan gaat ze hangen en sloffen. En denk dat ze omdat ze voelt dat jij toch wat onzeker bent en het allemaal wat enger vind ze zelf ook wat meer haar eigen weg gaat zoeken. (wat niet altijd de bedoeling is)
Maar als je eenmaal het gevoel hebt van hoe het moet kan je daar mooi naartoe werken!
Zo kan je stap voor stap doorwerken naar een goed gevoel. En doorkrijgen dat je eigenlijk te gespannen zat was stap 1.
En zo zie je maar weer dat mennen een ideale toevoeging is aan het rijden.
Ga lekker zo door!! Dan komt het straks allemaal goed met jullie twee.
Maar als je eenmaal het gevoel hebt van hoe het moet kan je daar mooi naartoe werken!
Zo kan je stap voor stap doorwerken naar een goed gevoel. En doorkrijgen dat je eigenlijk te gespannen zat was stap 1.
En zo zie je maar weer dat mennen een ideale toevoeging is aan het rijden.
Ga lekker zo door!! Dan komt het straks allemaal goed met jullie twee.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Klinkt goed Esther. Fijn dat jullie steeds meer vertrouwen in elkaar krijgen. Zoiets wordt ook soms met de jaren beter. 2,5 jaar geleden deed ik met Nis de paardrij 4-daagse. Toen was ze nog erg druk en drammerig. Afgelopen jaar, 2 jaar later, ging het al veel en veel relaxter en fijner. Hoe langer je ze hebt, hoe meer ze je maatje worden. Dus lekker verder oefenen en dan die stijgende lijn doorzetten. 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Senna&Cajra
Klinkt goed! Als jullie elkaar vertrouwen dan is dat ook voor 100% zou even duren maar dan is het ook een super gevoel
Wat fijn voor je Esther dat je het zo'n goed gevoel geeft, ga zo door en geniet!!!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat goed dat je zo lekker ontspannen hebt kunnen rijden. Weer een mijlpaal bereikt 

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Wat fijn eshter!! Zo word het rijden ook een stuk leuker voor jou, maar ook voor tea!! Zelf heb ik het ook wel eens hoor dat ik echt tegen mezelf moet zeggen lisa ontspan relax! hihi en het helpt wel!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Wat voelt dat lekker he? Super! Dit is toch heerlijk voor jullie beiden! Kun je zien wat ontspanning bij zowel paard Als ruiter doet. Volhouden he!!!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- Machteld&Falco
Hey da's goed Esther, gewoon zo doorgaan. 't Is fijn dat je je bewust bent van je houding en dat je daar zelf ook de vruchten van plukt. Leuk om te horen 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!