Het is me eindelijk gelukt om op het forum te komen

Ik ben Daphne (27) en woon samen met mijn zoontje Steyn (2) en vriend in Zwaanshoek.
Ik heb een dalmatier, Djenga. Vandaar mijn naam

Mijn paarden staan bij mijn ouders, ook in Zwaanshoek, op een steenworpafstand, en daar ben ik dus ook nog dagelijks te vinden.
Ik zal wat over ze vertellen:
Justin, is een kwpn vos merrie, van nu al 18 jaar, ik heb haar gekregen toen ik 13 was, ze was toen net 3. Het is een hele pittige dame, die je met respect moet behandelen, maar ondertussen ken ik haar door en door, en ze heeft toch eigenlijk wel een klein hartje. Vroeger in onze jongere jaren hebben we dressuur gereden, toen nog bij de NBVR. We zijn tot M1 gekomen toen ze een jaar of 8 was, daarna ben ik gestopt met wedstrijden rijden. Vandaag de dag rijden we lekker buitenritjes en gaan we vaak naar het strand en het bos.
Juweeltje, een vos merrie shetlander van nu 15, is officieel van mijn zusje, zij heeft haar gekocht als gezelschap voor Justin , toen zij aan huis kwam staan. Omdat we toen al te groot voor haar waren, zijn we met haar gaan mennen. Buurmeisjes hebben haar wel gereden. Uiteindelijk is zij daarmee in het grand national team van shetlanders gekomen, en heeft gereest op evenementen.
Dressuur was ze M en deed ze een paar jaar geleden mee met het shetlander EK in noorwegen. Juwel is een heerlijke lieve pony en 100% te vertrouwen. We rijden haar nu met een sulky en een 4wiel kar. Door haar verzorgstertjes wordt ze ook bereden.
Byoux, is de dochter van Juwel, van 4 jaar oud. Bij ons geboren, en echt een prachtig shetje om te zien. Een lekkere puber, die af en toe bereden wordt, of voor de sulky loopt, maar vooral ontdeugend is.
Jodocus, verdient ook een plekje, ruim 4 jaar heb ik hem mogen hebben, hij was 7 toen ik hem kocht. Een grote 1.72 schimmelruin, de afstamming wist ik niet, maar hij leek erg op een percheron, beetje trekpaardtype.
Het was een geweldig paard, betrouwbaar, lief, deed alles voor je. We zwommen met hem zelfs een meer rond. Hij was niet denderend in zijn gangen oid, maar o wat hebben we een plezier met hem gehad. Hij deed 3 keer een optocht voor sinterklaas, en speelde prinsenpaard op een huwelijksaanzoek.
Maar hij kreeg steeds meer pijn, en in 1,5 jaar was hij zo afgetakeld, hij kon niet meer. Op 21 augustus 2008 heb ik hem uit zijn lijden laten verlossen, wegens totaal zeer ernstige verbening van het hoefkraakbeen met andere beenproblemen erbij. Vreselijk, we hebben zo veel verdriet van hem gehad...
Maar nu.... Altijd heb ik gezegt, ik wil ooit een fjord. Als Justin of dokie bejaard zijn oid... Maar dit kwam (helaas) eerder.
Al maanden keek ik op verkoopsite's naar leuke fjorden, maar kwam maar niets tegen wat ik zocht.
Ik had geen haast, dus ik bleef rustig verder zoeken..
Tot ineens nog geen week geleden, op bokt.nl kwam ik daar zijn knappe koppie tegen, 2 dagen bekeek ik steeds de advertentie.
Zijn ouders spraken me erg aan, zijn kleur.. Alles. Ik wist het, dit is wat ik zoek. We zijn al heel snel gaan kijken, en ik was gelijk verkocht.
Wat een heerlijk ventje, ik mag jullie dus vertellen dat ik het trotse nieuwe baasje van Eachann, het veulen van Tea van Esther ben!!!
Ik kan niet wachtten tot hij over een maandje of 3 bij ons thuis komt. De tijd zal wel langzaam gaan, maar bij Eshter en de andere fjorden heeft hij het super, dus dat geeft me een goed gevoel!
Ik weet zeker dat Eachann het bij ons fijn gaat krijgen, en dat hij maar heel oud bij ons mag worden.
Ik hoop veel info en gezelligheid op te doen op dit forum,
groetjes Daphne.