ik zal me opnieuw voorstellen.
Re: ik zal me opnieuw voorstellen.
Hoi Kelly, ik probeer fanatiek te zijn met Vlin maar vandaag zat het me weer niet mee. Ik stond om 9.00 uur op stal om Vlin klaar te maken voor de les komt me daar de regen met bakken uit de lucht en begint het flink te waaien. Aangezien ik eerst een half uur moet rijden (stappen) om bij de les te komen en de hele les buiten plaats vind en dan weer een half uur terug moet heb ik hem maar weer terug in de wei gezet anders zat ik 2 uur op hem in de regen. Nou kan ik veel hebben maar dit was me iets teveel en ik had het al zo koud! Nou proberen we het woensdag weer.
Ik wil die "moeder de gans' foto wel eens zien!
Als Perla zo'n moeilijk karakter heeft als je zegt, moet ik je helemaal complementeren. Want ik (ben 'n Leek)vond het er fantastisch uitzien. Hoe veel train je wel niet met haar.
Concurrent zal ik niet worden want ik heb die ambities ook niet, daar had ik 30 jaar terug mee moeten beginnen. Maar ik wil wel meer controle krijgen, dat mis ik nog regelmatig. Vooral daarom wil ik meer gaan lessen. Maar verder wil ik eigenlijk alleen maar van hem genieten. Gisteren heeft Marleen zijn manen weer geknipt (was coupe winterstorm) en dan is hij zo vreselijk braaf en rustig. Wel staat hij dan, als hij de gelegenheid krijgt, te klieren met het touwtje dat aan de rits van mijn jas zit. Maar dat ziet er zo grappig uit, dan smelt ik (zucht) en vanmorgen had ik hem los in de voorstal en hij liep me als een hondje achterna, hoe ik ook liep. Totdat hij ontdekte dat aan het eind van die voorstal een heel goed restaurant ligt (hooi opslag) Toen heb ik hem maar weer vastgezet. Ook dan zegt mijn hart "krak".
Ik wil die "moeder de gans' foto wel eens zien!
Als Perla zo'n moeilijk karakter heeft als je zegt, moet ik je helemaal complementeren. Want ik (ben 'n Leek)vond het er fantastisch uitzien. Hoe veel train je wel niet met haar.
Concurrent zal ik niet worden want ik heb die ambities ook niet, daar had ik 30 jaar terug mee moeten beginnen. Maar ik wil wel meer controle krijgen, dat mis ik nog regelmatig. Vooral daarom wil ik meer gaan lessen. Maar verder wil ik eigenlijk alleen maar van hem genieten. Gisteren heeft Marleen zijn manen weer geknipt (was coupe winterstorm) en dan is hij zo vreselijk braaf en rustig. Wel staat hij dan, als hij de gelegenheid krijgt, te klieren met het touwtje dat aan de rits van mijn jas zit. Maar dat ziet er zo grappig uit, dan smelt ik (zucht) en vanmorgen had ik hem los in de voorstal en hij liep me als een hondje achterna, hoe ik ook liep. Totdat hij ontdekte dat aan het eind van die voorstal een heel goed restaurant ligt (hooi opslag) Toen heb ik hem maar weer vastgezet. Ook dan zegt mijn hart "krak".
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
hoi Anita. bedankt voor je welkom. Wat leuk dat je steeds veulentjes krijgt. Dat lijkt me heel bijzonder maar ook wel een grote verantwoordelijkheid. Hou je ze ook allemaal? Gelukkig kun je je paardje voor de wagen zetten zodat je toch nog het een en ander met haar kan doen. Reuma is flink lastig en zeker als het je ook nog beperkt in je bewegingen zodat je niet meer kunt rijden. Zelf heb ik ook heel lang niet meer gereden vanwege een slechte rug (onderste 3 wervels zijn vastgezet) maar ik ben er achter gekomen dat ik juist baat heb van het rijden.En dan niet op een groot paard (KWPNer of NRPSer) maar op een fjord vanwege de kortere bewegingen. Ik bedoel hier niet mee te zeggen, hoor, dat dat dan voor jou ook geldt, maar, dat ik begrijp hoe het voelt om iets, wat je met heel je hart doet, niet meer kunt. Geniet van het mennen en zo kom je ook op de leukste plekjes en is het alsnog hard werken.
All that we see
All that we seem
All that we seem
hoi Francis, bedankt voor je welkom. Leuk dat jij ook de ambitie heb voor de klas te staan. Welke bouw trekt je het meest. Ik dacht vroeger altijd dat ik meer een bovenbouw leerkracht zou zijn maar ik sta al lang voor groep 3 en dat is me toch leuk! Die kinderen zijn zo vol verwachting en zijn dan zwaar teleurgesteld dat ze na de eerste dag na de vakantie nog niet kunnen lezen.........
Wat is Olaf eigenlijk een stoere naam voor een fjord. Doet hij zijn naam ook eer aan. Je schrijft dat je hem deelt met je zus. Gaan jullie dan allebei met hem starten in de B? Lijkt me wel erg gezellig. Succes met de proeven!
Wat is Olaf eigenlijk een stoere naam voor een fjord. Doet hij zijn naam ook eer aan. Je schrijft dat je hem deelt met je zus. Gaan jullie dan allebei met hem starten in de B? Lijkt me wel erg gezellig. Succes met de proeven!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Hoi Cindy, ook jij bedankt voor je welkom. Dus dit jaar groot feest! Is erg leuk hoor. Zelfs de voorbereidingen zijn leuk. Geniet er met volle teugen van, het is jullie dag. Jullie hebben inderdaad al een hele kudde. Gaan die paardjes ook nog een rol spelen bij jullie trouwen zoals bijv. een fotoshoot. Wij hebben dat wel gedaan met de honden, Vlin hadden we toen nog niet, sterker nog, die kenden we nog niet.
Wij hebben ook twee van die oude katten gehad. Ik had echt eerbied voor die twee oude dames. Maar plots was het toch afgelopen en het vreemde is.......ze hebben zo lang en zo goed geleefd dat je er vrede mee hebt. Dat had ik van mezelf niet verwacht. Ik moest altijd al huilen als ik maar dacht dat ze ooit een keer dood zouden gaan. Raar he.
Weet je, ik vind die steeds veranderende fotootjes bij jouw FWnaam zo leuk gedaan. Hoe doe je dat?
Wij hebben ook twee van die oude katten gehad. Ik had echt eerbied voor die twee oude dames. Maar plots was het toch afgelopen en het vreemde is.......ze hebben zo lang en zo goed geleefd dat je er vrede mee hebt. Dat had ik van mezelf niet verwacht. Ik moest altijd al huilen als ik maar dacht dat ze ooit een keer dood zouden gaan. Raar he.
Weet je, ik vind die steeds veranderende fotootjes bij jouw FWnaam zo leuk gedaan. Hoe doe je dat?
All that we see
All that we seem
All that we seem
Op dit moment ga ik voor de bovenbouw, maar het kan natuurlijk altijd nog veranderen!Jankeke schreef:hoi Francis, bedankt voor je welkom. Leuk dat jij ook de ambitie heb voor de klas te staan. Welke bouw trekt je het meest. Ik dacht vroeger altijd dat ik meer een bovenbouw leerkracht zou zijn maar ik sta al lang voor groep 3 en dat is me toch leuk! Die kinderen zijn zo vol verwachting en zijn dan zwaar teleurgesteld dat ze na de eerste dag na de vakantie nog niet kunnen lezen.........
Ja, we hebben Olaf samen gekocht en we rijden hem samen. Dus gaan we ook samen starten. De meeste wedstrijdruiters rijden 2x een proef op een dag, dat gaat Olaf ook doen alleen dan elke proef met een andere ruiter.
Hoi Machteld. jij ook bedankt voor je welkom (en complimentjes). Jij bent dus ook een fan van de muziek uit "vroeger" jaren. Tja, toen konden ze nog muziek maken. Dat is nu wel vaak ver te zoeken alhoewel er de laatste tijd veel leuke nieuwe mensen opkomen zoals Adele enz. Jij volgt de lerarenopleiding, welke richting ga je dan uit, talen of iets anders. Jij gaat het dus zoeken in de hogere leeftijden. Lijkt me ook erg interessant. Ik heb nu de 6-,7 jarigen en ook dat is genieten (niet altijd hoor, want soms denk ik wel eens, was ik maar begrafenisondernemer geworden).
Even een vraagje, wat is een cruzado voor ras. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Maar als ik het zo lees hebben jullie ook een flinke beestenbende en jouw honden hebben toch al een aardige leeftijd. Ik vind onze Koos van 10 jaar al oud maar jij hebt er eentje van 15! Wat bijzonder. Ik heb altijd eerbied voor oude dieren, ze krijgen dan vaak zo'n grijs koppie en hebben zoveel wijsheid in hun ogen (als ze tenminste geen staar hebben). Ik vind haar naam, Seppe, ook geweldig. Ik hoop ook dat je nog lang van haar mag genieten en zij van jou (zij het op een rustiger tempo).
Even een vraagje, wat is een cruzado voor ras. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Maar als ik het zo lees hebben jullie ook een flinke beestenbende en jouw honden hebben toch al een aardige leeftijd. Ik vind onze Koos van 10 jaar al oud maar jij hebt er eentje van 15! Wat bijzonder. Ik heb altijd eerbied voor oude dieren, ze krijgen dan vaak zo'n grijs koppie en hebben zoveel wijsheid in hun ogen (als ze tenminste geen staar hebben). Ik vind haar naam, Seppe, ook geweldig. Ik hoop ook dat je nog lang van haar mag genieten en zij van jou (zij het op een rustiger tempo).
All that we see
All that we seem
All that we seem
- Cindy+Uniek
nee we trouwen in ouwehands dierenpark dus gaan niet in deze kleding naar de paarden oid en hoeft voor leen ook niet zo D:Jankeke schreef:Hoi Cindy, ook jij bedankt voor je welkom. Dus dit jaar groot feest! Is erg leuk hoor. Zelfs de voorbereidingen zijn leuk. Geniet er met volle teugen van, het is jullie dag. Jullie hebben inderdaad al een hele kudde. Gaan die paardjes ook nog een rol spelen bij jullie trouwen zoals bijv. een fotoshoot. Wij hebben dat wel gedaan met de honden, Vlin hadden we toen nog niet, sterker nog, die kenden we nog niet.
die foto's heb ik eerst allemaal precies vierkant uitgesneden en dan verkleind tot 60x60 (avatar formaat) en dan in the gimp (bewerk programma) allemaal achter elkaar gezet zeg maar!!
heel werk en ik wil ook eigenlijk een andere, want dat bonte paard heb ik helaas niet meer... en heb nu natuurlijk nog 2 andere erbij! maar heb nog geen zin gehad om dat te gaan doen hihi
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dit wordt pas ons 2e veulentje hoor en de 1e waar we zelf bewust voor kiezen. Toen we Meline kochten was ze al drachtig van Djambo en Celony liep er nog bij. Omdat we het met Djambo zo leuk vonden en ik toch vorig jaar een hele tijd niet kon mennen omdat ik in het ziekenhuis en revalidatiecentrum lag vanweg mijn knie operaties, hebben we besloten Meline weer te laten dekken en ik denk dat dit na de geboorte van het veulen wel weer gaat gebeuren. Het mooiste zou zijn om in de toekomst 2 drachtige merries te hebben zodat de veulens met elkaar kunnen opgroeien.Jankeke schreef:hoi Anita. bedankt voor je welkom. Wat leuk dat je steeds veulentjes krijgt. Dat lijkt me heel bijzonder maar ook wel een grote verantwoordelijkheid. Hou je ze ook allemaal? Gelukkig kun je je paardje voor de wagen zetten zodat je toch nog het een en ander met haar kan doen. Reuma is flink lastig en zeker als het je ook nog beperkt in je bewegingen zodat je niet meer kunt rijden. Zelf heb ik ook heel lang niet meer gereden vanwege een slechte rug (onderste 3 wervels zijn vastgezet) maar ik ben er achter gekomen dat ik juist baat heb van het rijden.En dan niet op een groot paard (KWPNer of NRPSer) maar op een fjord vanwege de kortere bewegingen. Ik bedoel hier niet mee te zeggen, hoor, dat dat dan voor jou ook geldt, maar, dat ik begrijp hoe het voelt om iets, wat je met heel je hart doet, niet meer kunt. Geniet van het mennen en zo kom je ook op de leukste plekjes en is het alsnog hard werken.
Van het mennen geniet ik zeker hoor en ik vind het ook best moeilijk dat ik nu weer een poosje aan de kant moet staan ivm de dracht van Meline. Ze gaf aan de combinatie dracht/werken te zwaar te vinden en dus ben ik tijdelijk gestopt. Na de geboorte van het veulen hoop ik het weer op te pakken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Welkom op ons gezellige forum.
Ik ben Andrea, 30 jaar en heb en zelf gefokte fjordenruin van ruim 1,5 jaar oud
Dakota genaamd. Dakota heeft als vader Sven en als moeder Vinga (welke helaas vorig jaar
is overleden).
Veel plezier op Fjorden Wereld!
Ik ben Andrea, 30 jaar en heb en zelf gefokte fjordenruin van ruim 1,5 jaar oud
Dakota genaamd. Dakota heeft als vader Sven en als moeder Vinga (welke helaas vorig jaar
is overleden).
Veel plezier op Fjorden Wereld!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Hoi Andrea, bedankt voor je welkom. Volgens mij kwam ik je ook wel eens tegen op Bokt, klopt dat.
Was Vinga van jou zelf? Waaraan is ze overleden. Het lijkt mij vreselijk dat mee te moeten maken. Ik heb net een foto serie zitten bekijken van een Zweedse fotografe die het afscheid had gefotografeerd van de fjord van haar zus. Erg aangrijpend.
Was Vinga van jou zelf? Waaraan is ze overleden. Het lijkt mij vreselijk dat mee te moeten maken. Ik heb net een foto serie zitten bekijken van een Zweedse fotografe die het afscheid had gefotografeerd van de fjord van haar zus. Erg aangrijpend.
All that we see
All that we seem
All that we seem
- Machteld&Falco
Ach in de hedendaagse muziek is echt wel wat te vinden als je goed zoekt (maar soms moet je héél goed zoeken). En sommige klassiekers draaien gelukkig nog steeds mee. Seasick Steve, the Strokes en Absynth Minded zijn daar een paar voorbeelden van.Jankeke schreef:Hoi Machteld. jij ook bedankt voor je welkom (en complimentjes). Jij bent dus ook een fan van de muziek uit "vroeger" jaren. Tja, toen konden ze nog muziek maken. Dat is nu wel vaak ver te zoeken alhoewel er de laatste tijd veel leuke nieuwe mensen opkomen zoals Adele enz. Jij volgt de lerarenopleiding, welke richting ga je dan uit, talen of iets anders. Jij gaat het dus zoeken in de hogere leeftijden. Lijkt me ook erg interessant. Ik heb nu de 6-,7 jarigen en ook dat is genieten (niet altijd hoor, want soms denk ik wel eens, was ik maar begrafenisondernemer geworden).
Ik ben zo gek geweest om taal en wetenschappen te combineren. Ik combineer Nederlands en biologie (dat sinds dit jaar omgevormd is tot natuurwetenschappen waardoor er meer chemie en fysica aan te pas komt, joy!). Deed ik op de humaniora ook al: deed talen-wetenschappen. Noem me tegendraads

Een cruzado is niet echt een ras maar een term die spanjaarden en portugezen gebruiken voor een lusitano of PRE zonder papieren of een kruising. Jaldiña is een Lusitano zonder papieren en (dat vermoed ik althans) een kruising. De persoon van wie haar vorige eigenaars haar kochten beweerde dat ze een volledige lusitano is, maar daar denken de vorige eigenaren en ik anders over. Niet dat dat uitmaakt, het verandert niets aan haar kwaliteiten

Seppe heeft inderdaad al een behoorlijke leeftijd. We hebben haar toen ze 1,5 was uit het asiel gehaald en ondertussen zoveel meegemaakt. Ze is door de jaren heen echt mijn vriendinnetje geworden en is zo slim. Zegt iedereen natuurlijk van zijn/haar hond, maar het is gewoon zo... Ben haar één keer bijna verloren maar we hebben samen dag en nacht geknokt en ze heeft me beloond met nog een aantal hele fijne jaren. Wijs kijken doet ze niet vaak meer, ze is een beetje dementerend

Maar ik ben al veel te lang aan het ratelen. Dit is jouw voorsteltopic, niet het mijne

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Het zijn er een boel, vandaar dat ik ook wat aan het inkrimpen ben..Jankeke schreef:Hoi Esther, je hebt een hele kudde !!!!!!! Hoe krijg je dit voor elkaar. Ik vind 1 Vlinnie al zo veel tijd kosten. Staan ze bij jou bij huis? Vlin staat bij een vriendin op wei/stal. Als ik wil gaan rijden ben ik al meer dan 3 uur kwijt en net zoals vandaag ben ik vanmorgen eerst gaan knuffelen. Zijn wei staat op de wandelroute voor de honden. (Ik ben dan ook altijd zo trots op die 2 honden van mij want die blijven dan altijd bij het hek van de wei zitten wachten, hoever ik die giga-wei ook inloop. En als ik dan terugkom zitten die 2 moppies er nog, zo braaf......) en 's middags ben ik met hem gaan wandelen en daarna heeft hij weer een gloednieuwe coupe (door Marleen, zijn personal hairdresser) gekregen. Als je 5 fjorden hebt moet je 5 nieuw coupes knippen, tjeempie wat een tijd.
Ik heb bewondering voor je!!!
Nu doet mijn kudde ook niet zo heel veel hoor.. Puur recreatief.
Ik heb wel het voordeel dat ze lekker bij mij naast huis staan, ik woon nog bij mijn ouders op een oude boerderij en we hebben wat land en ik huur een stuk naast ons huis.
Nu zit er aan de twee veulens niet zoveel werk. Elke dag even controle en voeren, maar dat is het wel..
De coupe's knippen is geen probleem, daar ben ik zo door, hihi.. Ik loop stage bij Bart van den Berg en knip dus vrij vaak fjorden en heb het nu wel zo in de vingers dat ik het vrij snel kan..
Bente stap ik misschien een keer in de week op, de rest staat al een poosje stil, al ben ik net begonnen met menlessen met Tea. Jeskim is al wat ouder heeft artrose dus die mag het rustig aan doen..
Tea is ook behoorlijk drachtig dus die hoeft ook niet zoveel meer..
Bewonderenswaardig ben ik zeker niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik zit inderdaad ook op BoktJankeke schreef:Hoi Andrea, bedankt voor je welkom. Volgens mij kwam ik je ook wel eens tegen op Bokt, klopt dat.

Vinga was van mij zelf, ze was mijn eerste eigen fjord.
Ik heb haar in mei 2008 in laten slapen omdat ze een hele aggresieve vorm van overhoef had
waardoor ze op het laatst niet meer kon staan van de pijn...
ze is net geen 8 jaar geworden...ik mis haar nog elke dag

† I'ts better to have loved and lost them...
Welkom hier op FW!
Ik ben Laura, 23 jaar en heb een fjordenmerrie van 14, Sandra.
Ik ben Laura, 23 jaar en heb een fjordenmerrie van 14, Sandra.
Ik ben Yvonne, ben 38 jaar en heb een fjorden ruin, Binky, van 3 . Hij is nu ruim een half jaar bij ons en een fjorden merrie van 12, zij is nu ruim een maand bij ons.
welkom op ons forum
welkom op ons forum
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Hihi, wat een gezellig voorsteltopic hier!
Ik ben Daphne, 25 jaar, dierenarts en alweer 13 jaar in het bezit van fjordenmerrie Paula (14), mijn beestje. We zijn dus min of meer samen opgegroeid. Daarnaast nog een 4,5 jarige fjordenmerrie Aliena (roepnaam Arwen), waar ik momenteel voornamelijk mee rijd. Beide hebben vorig jaar twee ondeugden van veulens gekregen: Elske en Eliene.
Veel plezier hier op het forum. Volgens mij hebben we er een kletsbol bij!
Ik ben Daphne, 25 jaar, dierenarts en alweer 13 jaar in het bezit van fjordenmerrie Paula (14), mijn beestje. We zijn dus min of meer samen opgegroeid. Daarnaast nog een 4,5 jarige fjordenmerrie Aliena (roepnaam Arwen), waar ik momenteel voornamelijk mee rijd. Beide hebben vorig jaar twee ondeugden van veulens gekregen: Elske en Eliene.
Veel plezier hier op het forum. Volgens mij hebben we er een kletsbol bij!
Andrea, ik snap je helemaal als je zegt dat je haar nog iedere dag mist. Zo'n jong paard en dan zo veel pijn. Natuurlijk kies je dan voor het welzijn van je fjord maar je hart breekt.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Hoi Laura, bedankt voor je welkom. heb je Sandra al lang? Vlin heb ik nu bijna 9 maanden. Het is een geweldig lief dier maar af en toe een ondeugd. Ik heb er nu vanaf de kerst niet meer op gereden maar morgen ga ik het weer proberen. (als het weer mee zit).
All that we see
All that we seem
All that we seem
Hoi Yvonne, jij ook bedankt voor je welkom. Je hebt het stevig aangepakt! Binnen een half jaar van niks naar 2 fjorden.....tjeempie. Zijn dat je eerste fjorden of heb je er al eerder gehad. Plus geiten en honden en kippen...je hebt je handen vol maar het is wel leuk. Ik ben ook altijd graag met mijn beesten bezig. Ik denk wel eens dat ik beter op een boerderij had kunnen wonen met eenheerlijk weids uitzicht over de weiden waar m'n fjordjes en geitjes en varkentjes staan maar ja........mijn uitzicht is de plaatselijke slijterij (ook handig).
All that we see
All that we seem
All that we seem
Hoi Daphne, bedankt voor je welkom. Je bent 25 jaar en al dierenarts.......is dat nou jong of wordt ik gewoon "oud". ik lees dat jij nu 4 fjordjes hebt. het lijkt me erg leuk als je ook veulens hebt, die dan helemaal groot te brengen en later te gaan berijden. Dan heb je iets helemaal van jezelf en de band is ook enorm lijkt me dan. Ik vind de naam Arwen helemaal geweldig! komt die van '"Lord of the Rings"? Of is dit gewoon toeval. Ben trouwens een fan van Lord of the Rings, jij ook? Mijn "lease"dochter Ilse had een prachtige cavia die zo ook Arwen noemde.
Ik vind het inderdaad erg gezellig hier op het forum en het is ook verslavend. Elke morgen zeg ik tegen mezelf "vanavond kijk ik niet op FW maar ga ik de badkamer doen". Nou die moet ik dus nog steeds doen.
Ik vind het inderdaad erg gezellig hier op het forum en het is ook verslavend. Elke morgen zeg ik tegen mezelf "vanavond kijk ik niet op FW maar ga ik de badkamer doen". Nou die moet ik dus nog steeds doen.
All that we see
All that we seem
All that we seem