even een klein oepsje, maar verder heerlijk gewandeld

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ilona

even een klein oepsje, maar verder heerlijk gewandeld

Bericht door Ilona » vr 19 dec 2008, 18:41

Vanmiddag Castor weer even meegenomen voor een wandeling.
In het kader van 'hey het zonnetje schijnt' + goed voor de conditie (vooral voor mij..) + lekker voor Castor.
Omdat de wei toch wel wat glibberig is, rennen de paarden nu wat minder in de wei. Dus ik dacht, neem Castor weer even mee naar het (afgesloten) natuurgebied, kan hij weer even lekker los rennen.
Ik ben hier al vaker geweest en Castor loopt altijd wel met me mee al loopt hij los. Dit gaat goed zolang er geen andere mensen zijn, want hij vind nou eenmaal iedereen aardig.. Maar niet iedereen is gediend van een loslopend maf paard!
Ik had net Castor los gegooid. Ik had wel een man zien lopen, maar die nam een ander pad.. Castor dacht ik neem een sprint, gooi mijn kont ook nog een paar keer de lucht in en ga in vliegende gang ervandoor (even stukje terugweg pakken)! Wat wil nou, komt die man net om de hoek, had hij toch maar besloten hetzelfde pad als mij te nemen... Ik roepen: pas op! Hij echt zo staan van oh oh wat nu! Haha Gelukkig stopte Castor braaf bij deze meneer en vooral 'naast' deze meneer. Ik was al snel weer bij hun. Castor maar even meegenomen naar het andere pad! Ja ja paard aan het uitlaten (waarom zeggen mensen dit altijd als je met een paard wandeld?).
Daar heeft hij heerlijk zijn gang kunnen gaan.
Zo leuk zoals hij mij in de gaten houdt als hij los loopt. Dan rent hij wat vooruit. Stopt, gaat een beetje om zich heen kijken tot ik er weer ben en loopt dan weer verder. Bij een spannende plas ofzo wacht hij tot ik er eerst door ga en dan volgt hij netjes, de held!
Ook leuk als hij dan voor me uit is gerend en ik verstop me in de bosjes. Dan wacht hij even of ik echt niet achter hem aan kom, help waar is vrouwtje?? en komt dan met vliegende vaart weer terug! Tot hij mij weer ziet en dan is hij weer gelukkig! O:)
Helaas reageert hij nog net niet als een hond op mijn fluitje of roepen...
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 19 dec 2008, 18:44

huh, afgesloten natuurgebied?
Bestaat dat in Nederland?

Die man zal zich wel helemaal maf geschrokken zijn!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilona

Bericht door Ilona » vr 19 dec 2008, 18:48

Bij afgesloten bedoel ik met hekken eromheen (hier lopen wat koeien in het voorjaar en zomer), zodat Castor in ieder geval niet een sprintje naar huis kan trekken!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 19 dec 2008, 18:48

Wat een heerlijke vent lijkt me dat, die Castor! :))

Die man moet wel aardig geschrokken zijn...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 20 dec 2008, 08:02

Oh wat heerlijk Ilona, dat je zo kunt wandelen met Castor en dat jullie er allebei zo van genieten. Op die manier kan hij een hoop energie kwijt. Je kreeg zeker nog net niet de vraag: "Bijt hij?"
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 20 dec 2008, 15:03

Haha die meneer wist even helemaal niet wat er gebeurde, laat staan dat hij de tijd kreeg om te vragen "bijt hij?"
Dat is wel de reden dat ik moest zorgen om snel weer bij ze te zijn, want 'ja' hij probeerd graag zijn tanden uit op alles! 8)7
wendys

Bericht door wendys » za 20 dec 2008, 22:34

Dat lijkt me nou geweldig, je paard gewoon ergens los kunnen gooien en lekker met hem wandelen zonder bang te zijn dat hij naar huis rent of nog erger richting autoweg gaat ofzo. En ook zo fijn dat hij zo op jouw gericht is dat h ij ook echt bij je blijft. Maar ja wat wil je als je hem zelf (op)gevoed hebt.

Ik kom binnenkort eens langs met Heino, kijken of hij dat ook zo braaf doet :D
Leentje

Bericht door Leentje » zo 21 dec 2008, 08:49

dat klinkt gaaf,volgende keer willen we foto's hoor.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ilona

Bericht door Ilona » zo 21 dec 2008, 10:33

@ Wendys
Ik denk dat Castor dat wel leuk vindt en Heino ook.. waarschijnlijk "zo" leuk dat we ze allebei niet meer terug zien haha!
Nu kan ik nog even genieten van dit gebiedje op deze manier. Van t voorjaar komen hier (kudde) paarden te staan en dan kan ik hier dus niet zo makkelijk meer komen met Castor. Dan weet ik wel zeker dat hij die merries boven mij gaat verkiezen!

@ Wikke
Ik heb van de zomer een keer foto's gemaakt, zie maar bij http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ght=castor
Alleen was het toen met een vriendin met paard erbij.
Leentje

Bericht door Leentje » zo 21 dec 2008, 15:45

oh,wat gaaf zeg!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
wendys

Bericht door wendys » ma 22 dec 2008, 13:01

Ik denk als ik Heino alleen al mee neem dat ik hem al kwijt ben. Die denkt de hele wereld aan te kunnen in zijn eentje :D
Jammer dat je volgend jaar er niet meer in kan met hem. Wat voor kudde komt er te lopen?
Die foto's van in het water zijn ook gaaf zeg!!
Ilona

Bericht door Ilona » ma 22 dec 2008, 13:20

In een ander natuurgebied tegen dit gebied geplakt lopen ook Fjordenpaarden (niet de kudde waar jij bent geweest Wendy).
Hier lopen een aantal altijd guste merries. Deze gaan dan naar dit gebied zodat ze niet meer bij de hengst hoeven te lopen.
Hier mogen ze nog van hun oude dag genieten zeg maar. Wel jammer dat ik er dan niet meer op deze manier met Castor kan lopen, maar wel leuk voor die oudere dames!
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » di 23 dec 2008, 22:08

Hij luisterd wel goed naar je :) Deed Pamba dat maar!
wendys

Bericht door wendys » di 23 dec 2008, 22:39

O oke. Tja je moet maar denken ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Wie weet komt er in de buurt wel weer eens een ander stuk waar je hem los kan laten lopen. En anders toch maar proberen bij die merries :D
Ilona

Bericht door Ilona » wo 24 dec 2008, 18:59

Nou ik ben er wel achter dat ik niet 2x per week hier moet komen.. Dan loopt hij namelijk doodleuk een stuk met je mee tot jij ver genoeg weg bent, zodat hij een heeeeele harde sprint weer terug naar het hekje kan nemen! Zodat ik gezellig in mijn eentje weer terug kan lopen... Haha zodra ze de weg te goed leren kennen moet je toch weer iets anders verzinnen. Zoals ik al eerder schreef het is nog net geen hond die op een fluitje altijd braaf naar me toe komt! :D
Maar doel wel weer gehaald: lichaamsbeweging heeft hij gehad! Hij was aan het begin in zijn eentje ook nog even een ander padje heen en weer gegallopeerd. 8)7 Zijn neusgaten stonden mooi open!
En dan zo naar je kijken: Hey baasje waar bleef je nou?? |o
Blijft een lekker maf beest!
wendys

Bericht door wendys » vr 26 dec 2008, 23:02

Haha, tja fjorden en humor :D
Plaats reactie