pittig lesje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

pittig lesje

Bericht door Ziggy » di 25 nov 2008, 15:54

vanmiddag heb ik les gehad met Vera, was wel leuk die instructeur kwam op me af en vond dat wij goed bij elkaar pasten, dat we een leuke combi waren............altijd leuk om te horen :D

Maar toen moest er dus gewerkt worden, ik moest veel voltes rijden en Vera los in haar hals gaan krijgen, maarja madam liep gewoon falikant door me binnenbeen heen. Dus het gevolg was dat de voltes steeds kleiner werden en ik me de zenuwen zat te drijven met me binnenbeen. Ondanks dat liep ze gewoon er doorheen.

Instructeur ernaast en helpen met teugelbegeleiding, dat ging dan even goed en dan kwam madam weer met die achterhand naar binnen.

Op een gegeven moment had ik haar redelijk goed in stap, maar de draf bleef een ramp, want ze liep gewoon door.

Toen werd het tijd voor een galopje, ahum de vorige keer dat ik les had daar met Exel, zat Brigitte op Vera en toen was mevrouw behoorlijk aan het bokken (iets wat ze op een buitenrit nooit doet). En ja hoor, ik geef haar de hulpen voor de galop en daar kwamen de bokjes, die werden opgevolgd door een mega rengalop door die bak. Pfff we gingen plat door de bocht |o Ik kreeg de tip om haar niet tegen te houden met de teugels, maar haar de ruimte te geven, zodat ze niet op mij kon gaan hangen. Dit had effect (vond het best even eng, want je hebt even niets in handen), mevrouw viel al heel gauw uit de galop in draf, iets wat mocht van de instructeur als ze maar op eigen benen liep.

Hierna weer proberen om haar stelling te laten nemen, maar elke keer weer ging ze door me binnenbeen heen. Ik moest me buitenteugel ontspannen, waarop ze nog sneller naar binnen viel. Instructeur vroeg of hij er ff op mocht om te kijken wat het probleem dus was.

Bij hem hetzelfde probleem, elke keer naar binnen vallen. Totdat hij haar ineens goed had, hij had haar op een gegeven moment zo waanzinnig mooi aan het lopen :~

Het laatste kwartiertje ging ik er weer op en moest heel veel spelen met me teugels, nou toen ging er een wereld voor me open. Ik had ineens een heel ander paardje onder me, ze liep als een zonnetje en was helemaal soepel in haar hals. *o/* Zelfs het galopje ging super

Na het uur waren we wel allebei total loss hoor, de damp kwam van Vera af, dus deken erop en rustig naar de wei terug stappen. In de wei een lekkere bak eten gegeven en helemaal de hemel in geprezen, ik ben zo trots op me meissie :L

Toen nog even naar de fysio en het was de bedoeling dat ik zou gaan poetsen hier in huis, maar ik kwam bij de fysio vandaan en voelde me echt helemaal op. Dus ik doe niets meer, behalve nagenieten van mijn super knollie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
geertje

Bericht door geertje » di 25 nov 2008, 17:44

ze moest even goed weten wat of de bedoeling was waarschijnlijk,
wil wedden dat het voor haar zelf ook veel gemakkelijker loopt,
denk dat het van af nu gewoon veel fijner gaat,

wat een goede hulp niet kan betekenen,
super, geniet nog maar even lekker na,
jullie hebben het verdiend.
sparky10

Bericht door sparky10 » di 25 nov 2008, 17:45

hahah dus jullie zijn lekker agebeuld !
goed om te horen haha .
maar weet je nu ook wat de instructeur precies deed toen die haar mooi aan het lopen had ?
heb je een keer inde week les of soms?
je hebt nu wel houvast aan waar je mee kan oefenen dat vind ik altijd fijn !
zo nu en dan weer even een lesje volgen dat je weer met bepaalde tips aan het werk kan !
volgende keer foto's clau...
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 nov 2008, 18:36

sparky10 schreef:hahah dus jullie zijn lekker agebeuld !
goed om te horen haha .
maar weet je nu ook wat de instructeur precies deed toen die haar mooi aan het lopen had ?
heb je een keer inde week les of soms?
je hebt nu wel houvast aan waar je mee kan oefenen dat vind ik altijd fijn !
zo nu en dan weer even een lesje volgen dat je weer met bepaalde tips aan het werk kan !
volgende keer foto's clau...
hij was met de teugels aan het spelen en daardoor liet Vera het bit los, ik probeer 1 keer in de week les te hebben, maar dat is niet altijd in te plannen met mijn werk
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 25 nov 2008, 20:18

dat naar binnen vallen is gewoon op de schouder vallen en heeft alles te maken met scheef zijn! en dan heeft opvangen met je been echt geen zin :n je moet zodra je voelt dat ze 'valt' direct de andere kant op sturen om haar zo recht te gaan maken! dat je volte dan soms geen volte wordt, of eindigt in de andere hand is niet erg...... maar ga niet te veel met je been doen, want dat heeft echt 0,0 zin......

verder zou ik persoonlijk nog geen galop doen als de basis er in stap en draf niet goed in zit! dat ze bokt geeft ook aan dat haar lichaam er nog niet klaar voor is (want daarna gaat ze rennen 'vluchten' dus doe je haar lichaam alleen maar pijn)

wel fijn dat je er nu weer iemand bij hebt die mee kijkt en denkt! wordt je altijd een boel wijzer van :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 nov 2008, 20:26

nou dat bokken doet ze buiten ook heel af en toe als we met meerdere zijn en ze als laatste erachter aan gaat, maar normaal springt ze heel normaal in galop en zijn er geen rare fratsen.

nancy imka

Bericht door nancy imka » di 25 nov 2008, 22:18

Leuk dat je les had. Ff een vraagje, is Vera nog nat bij jou als je haar terug zet in het weiland. Imka staat nu natuurlijk ook nog steeds buiten en rij eigenlijk nog maar weinig omdat ik haar gewoon niet prettig terug zet als ze nog nat is maar je krijgt haar onmogenlijk droog met die dikke vacht
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 26 nov 2008, 05:36

echt nat is ze niet meer, ik heb een zweetdeken op van de manege naar de wei en bij de wei laat ik die nog even op als ze aan het eten is.

Als de deken eraf gaat dan ga ik altijd nog wel met een handdoek over haar heen, dus als ze de wei in gaat is ze niet nat meer

Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » wo 26 nov 2008, 14:44

Wat fijn zeg dat je dr zo super aan het lopen had, lekker nagenieten en dat poetsen kan vast wel even wachten ;)
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
yvette

Bericht door yvette » wo 26 nov 2008, 14:46

Zo zie je maar hoe belangrijk les is. Je hebt ineens een heel andere pony. En niet alles kan natuurlijk opgelost worden in 1 les...was het maar waar...maar je hebt wel iets om op door te gaan nu.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 26 nov 2008, 18:13

yvette schreef:Zo zie je maar hoe belangrijk les is. Je hebt ineens een heel andere pony. En niet alles kan natuurlijk opgelost worden in 1 les...was het maar waar...maar je hebt wel iets om op door te gaan nu.
ja zeker weten, heb gelijk voor volgende week dinsdag weer afgesproken, nu met het winterseizoen kan valt er buiten toch niet echt goed te rijden, want bij mij gaan in de winter altijd de ijzers eraf. En naar de manege is over de verharde weg, dus zonder kiezels.

Plaats reactie