Hoeveel kruinen heeft jouw paard?
Dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Zou wel benieuwd zijn wat Nis haar karakter op basis van de kruinene zou zijn.Jet&Erna schreef:men zegt ook wel dat aan de hand van het aantal kruintjes en op welke plek op het voorhoofd dat wat zegt over zijn/haar karakter.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik kreeg te hoen, omdat coen zoveel werveltjes had en zijn leuke geboortedatum (06-06-06) dat het een duiveltje zou zijn maar dat is hij alles behalveJet&Erna schreef:men zegt ook wel dat aan de hand van het aantal kruintjes en op welke plek op het voorhoofd dat wat zegt over zijn/haar karakter.

Tot nu toe dan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Carolinef schreef:is t niet zo dat elke kruin staat voor eigenwijsheid?
Haha ja zoiets heb ik ook weleens gelezen... of t waar is is natuurlijk wat anders, maar voor de zekerheid, Clau en Viv, succes met de heren

Ik vond trouwens altijd al dat Zanouk veel kruinen had op d'r hals, maar als ik dit zo lees en zie valt het wel mee..
Zanouk heeft trouwens alleen op d'r rechterkant kruinen op d'r hals.
Don't believe everything you think
In het boek van Linda Tellington Jones staat veel informatie over de kruinen, leuk om te lezen.
Ze zecht dat de kruinen op het voorhoofd het meest zeggen over het karakter van het paard, veel meer dan kruinen op het lichaam.
Vind het wel een interresant boek, er staat ook dat paarden met een lange doorlopende kruin op het hoofd heel lief zijn voor mensen, nou dat klopt wel, dat heeft mijn paard!
Verder staat er ook dat een kruintje in het midden niet zo heel veel zecht over het karakter, maar alles wat daar vanaf wijkt wel.
Dus ik ben benieuwd of iemand een paard heeft met een aparte kruin op het hoofd, of zelf meerdere.
Ze zecht dat de kruinen op het voorhoofd het meest zeggen over het karakter van het paard, veel meer dan kruinen op het lichaam.
Vind het wel een interresant boek, er staat ook dat paarden met een lange doorlopende kruin op het hoofd heel lief zijn voor mensen, nou dat klopt wel, dat heeft mijn paard!
Verder staat er ook dat een kruintje in het midden niet zo heel veel zecht over het karakter, maar alles wat daar vanaf wijkt wel.
Dus ik ben benieuwd of iemand een paard heeft met een aparte kruin op het hoofd, of zelf meerdere.
- Ilonka
Heb ik inderdaad ook gelezen Yvette, complex karakter met twee kruintjes op het hoofd. Mijn (leen)Shet had dat ook en dat was me ook een partij een complexe pony (Wel érg leuk en ik houd helemaal niet van Shetten.)
Ilonk heef niet veel kruinen en is meestal een lieve dame, ze heeft alleen een plexiglas plaat in haar hoofd en af en toe beslaat die en zie ze de dingen niet meer helder. Dan valt er geen land met haar te bezeilen en heb ik de grootst mogelijke moeite met haar. Ook nog na 17 jaar...
Ilonk heef niet veel kruinen en is meestal een lieve dame, ze heeft alleen een plexiglas plaat in haar hoofd en af en toe beslaat die en zie ze de dingen niet meer helder. Dan valt er geen land met haar te bezeilen en heb ik de grootst mogelijke moeite met haar. Ook nog na 17 jaar...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
dacht al zoiets een keer gelezen te hebben over persoonlijkheden of i.i.g karaktertrekken in combi van kruinen dus het is van Tellington, leuk.ieris schreef:In het boek van Linda Tellington Jones staat veel informatie over de kruinen, leuk om te lezen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje