Bluebell en Pipkin ofwel de nijnen
Ze zijn echt heel mooi!!
Bij mij gaan twee gecastreerde mannetjes samen beter dan een mannetje en vrouwtje, maar dat kan ook aan die van mij liggen..
Je hebt trouwens ook wel een mega mooi hok zeg!! Ik heb ook zoiets maar dan in een 'iets' simpelere vorm, hihi..
Maar mijn konijnen zitten sinds gisteren weer in de stal, is toch warmer in de winter en het hok staat nu ook droog in de stal.. doen we elk jaar zo..
Maar ze zijn echt erg mooi!!
Bij mij gaan twee gecastreerde mannetjes samen beter dan een mannetje en vrouwtje, maar dat kan ook aan die van mij liggen..
Je hebt trouwens ook wel een mega mooi hok zeg!! Ik heb ook zoiets maar dan in een 'iets' simpelere vorm, hihi..
Maar mijn konijnen zitten sinds gisteren weer in de stal, is toch warmer in de winter en het hok staat nu ook droog in de stal.. doen we elk jaar zo..
Maar ze zijn echt erg mooi!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gelukkig zijn je foto's nu wel te zien Annemarie. Wat een pronkstukken zijn het zeg, prachtige beesten. Ik hoop dat je vaker foto's van ze gaat plaatsen zodat we kunnen zien hoe ze opgroeien. Je hebt leuke namen gekozen. Mag ik ze een keer in het echt komen bewonderen?
@ Annette: Misschien moet Annemarie toch maar wat te laat castreren dan kun jij het resultaat kopen.
@ Annette: Misschien moet Annemarie toch maar wat te laat castreren dan kun jij het resultaat kopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hihi, ja, het tussenschot moet er in elk geval uit denk ik. Ik heb volwassen exemplaren gezien, bij Ivonne en de fokster, en ja ze worden grootViv schreef:Franse hangoren he? Dan kun je binnenkort je hok gaan verbouwen want die gaan straks niet meer passen als ze net zo groot worden als die van Sanne

@Charret: ja, ze kunnen lekker buiten blijven. Ze kruipen heel gezellig tegen elkaar aan als het frisser is en de vacht wordt dadelijk ook wel dikker.
Gister heb ik even getest hoe slim ze zijn. Het was nogal buiig en ik heb deze keer express het luikje naar de ren opengelaten om te testen of ze zich nat lieten regenen. Ze kennen geen regen (zaten in een schuur bij de kinderboerderij). Maar ze beleven keurig binnen en gingen weer naar buiten toen het droog was. Dat vond ik erg fijn, dan kan straks het luikje naar de ren altijd open blijven. Nu laat ik of mijn vriend ze eruit als we thuis zijn, paar uurtjes per dag dus. En ze racen nu al de looplank op, zoo grappig

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik zou, als ik jou was, nog wel een gedeelte van het gaas dicht maken met bv plexieglas of zo'n rieten mat die je bij tuincentra koopt. Ik heb zelf nu een deel plexieglas, kunnen ze lekker uit de wind liggen. Dat binnenhok past wel joh, die van mij liggen altijd heerlijk tegen elkaar aan, lekker warm!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Oh, wat enig! Ze vallen bijna over hun oren.
(droom terug naar eigen konijne tijd, zucht)
Lekker stel, zo samen.
Wat betreft castreren, kan inderdaad als balletjes zijn ingedaald.
Wat vaak op 3 maanden al is. (en eerder!)
Let op, konijn kan altijd! zijn hele leven lang zijn balletjes intrekken
, dus als je niets ziet, zegt dat niet dat ze er nog niet zitten
Overigens kan je fokster of je dierenarts je waarschijnlijk ook wel vertellen, maar soms is het verstandiger om het vrouwtje te castreren.
Omdat vrouwelijke konijnen, op latere leeftijd problemen kunnen krijgen met hun baarmoeder. (En letterlijk dood kunnen bloeden)
Uiteraard is de castratie voor je man een veel minder erge ingreep.
Hi, qua uiterlijk zouden ze enig worden, maar ja, inteelt broertje/zusje
is niet echt ideaal.
Maar wat een dropjes! Ik wil van mijn flat af!!! En meer huisdieren!
Lekker stel, zo samen.
Let op, konijn kan altijd! zijn hele leven lang zijn balletjes intrekken

Overigens kan je fokster of je dierenarts je waarschijnlijk ook wel vertellen, maar soms is het verstandiger om het vrouwtje te castreren.
Omdat vrouwelijke konijnen, op latere leeftijd problemen kunnen krijgen met hun baarmoeder. (En letterlijk dood kunnen bloeden)
is niet echt ideaal.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
@Ivonne: Wilfred en ik waren al van plan om voor een deel van het gaas plexiglas te maken. Wilfred was al aan het denken over een handige manier om dat te doen
. Weet jij toevallig of je plexiglas gewoon bij de bouwmarkt kan kopen?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Bij de bouwmarkten bij ons wel! Gewoon plexiglas te koop, is niet goedkoop, maar gaat jaren mee!
En goed schoon te houden.
En goed schoon te houden.
Vergeet er ook niet bij te vertellen dat als het mannetje is gecastreed dat hij zeker nog een maand alleen moet zitten. HIj heeft nog reservezaad opgeslagen en is dus minimaal nog een maand geslachtsrijpSjolvir schreef:Oh, wat enig! Ze vallen bijna over hun oren.
Lekker stel, zo samen.
Let op, konijn kan altijd! zijn hele leven lang zijn balletjes intrekken, dus als je niets ziet, zegt dat niet dat ze er nog niet zitten
![]()
is niet echt ideaal.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
mooie knijnen, worden echte joekels, dan vindt ik knijnen wel mooi. Het hok is ook superchique. Een verwend koppetlje denk ik.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mede reden, waarom vroeg castreren van de man, of juist de vrouw, nog wel eens practisch kan zijn.claudia schreef:[
Vergeet er ook niet bij te vertellen dat als het mannetje is gecastreed dat hij zeker nog een maand alleen moet zitten. HIj heeft nog reservezaad opgeslagen en is dus minimaal nog een maand geslachtsrijp

Het is toch ook bij de konijnen af!!!
Dat plexiglas heb ik bij de Praxis gekocht, maar ze hebben het ook wel bij multimate in Gieten denk ik. Als Wilfred meegaat, hou elkaar goed vast, je gaat vast van de prijs schrikken.............
Er zijn ook wel goedkopere opties, stukje golfplaat ofzo, maar dan zijn ze ook uit zicht, het mooie van plexigals is dat je ze kan blijven zien. Misschien is een gewoon stuk glas wel goedkoper, zit ik me net te bedenken
Er zijn ook wel goedkopere opties, stukje golfplaat ofzo, maar dan zijn ze ook uit zicht, het mooie van plexigals is dat je ze kan blijven zien. Misschien is een gewoon stuk glas wel goedkoper, zit ik me net te bedenken

Baranna 13-5-2006
- pjotr_nientje
- Contacteer:
leuke konijntjes hoor, vind die Bluebell erg mooi.
en een geweldig hok heb je!!
en een geweldig hok heb je!!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Het hok bevalt ze ook heel goed. Ze racen met een noodgang de loopplank op en af
. En ze zijn ook heel lief. Ik begreep uit je berichtje bij PP dat je ook een nijn hebt Peter?

op me nieuwe stal kwam ik vanmorgen vroeg en ik zag 4 katten en een wit konijn op het kuil slapen moest ff goed kijken of het geen slapertje in me ogen was , maar nee
dus das wel cool zal ook snel foto maken .....
maar deze zijn ook uber cute!
en een super mooi hok joh !
dus das wel cool zal ook snel foto maken .....
maar deze zijn ook uber cute!
en een super mooi hok joh !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje