Vorige week zaterdag lekker de hele dag op stal geweest. Om een uur of 5 ging ik weer huiswaarts om mijn maagje weer te vullen

'S avonds lekker tv gekeken en om een uurtje of 11 lekker gaan slapen (dacht ik).
Krijg ik om 23.20 een sms

Ik dacht wie moet dit nou nog zijn? Kijk ik op mijn telefoon is het van de staleigenaresse tevens vriendin van mij.
Bouwina had om half zes koliek en hebben haar om half 10 in laten slapen. Ze had veel pijn er ws niks meer aan te doen

Nou dit was echt héél bizar, heb in een waas terug gesmst en wist dat mijn moeder nog beneden was. Dus ik naar beneden gelopen en vertelt over het smsje. Die geloofde ook haar oren niet.
Pas toen ik eventjes op de bank zat drong het gedeeltelijk tot mij door en draaide mijn maag echt 10x om, begon ik helemaal te trillen en kwamen de tranen. Nog een tijdje beneden gezeten en toen maar besloten om te gaan slapen.
Het eerste wat ik de volgende ochtend deed was in mijn telefoon kijken of het echt wel waar was, maar helaas

'S middags hadden ze nog heerlijk met Bouwina voor de wagen gereden en nu is ze er niet meer

En ja dan moet je weer naar stal hè en wat moet je dan zeggen. Aan de ene kant wilde ik heel graag naar stal om er te zijn, maar aan de andere kant kijk je er ook tegenop.
Uit sectie is gebleken dat Bouwina haar maagwand gescheurd was. Deze bestaat uit 3 lagen, de eerste 2 waren al gescheurd de derde met inslapen. De oorzaak weten we tot op heden niet en de kans is groot dat we dat ook niet te weten komen. Het belangrijkste om te weten is dat ze dit echt nooit had overleeft en dat ze naar alle waarschijnlijkheid alleen de laatste 4 uur van haar leven pijn heeft gehad.
Wat zijn die paarden dan toch verdomd hard voor zichzelf hè

Gewoon vrijwel niks laten merken alleen wat benauwd ademen.
Bouwina meisje rust zacht we zullen je allemaal vreselijk missen