Zomereczeem

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
kimmiej18

Zomereczeem

Bericht door kimmiej18 » do 09 okt 2008, 19:14

Waarschijnlijk zijn hier al topics over nog niet tegen gekomen.
Wat kun je het beste aan zomereczeem doen.
Wanneer begin je met een eczeemdeken en hoe lang hou je die op?
Nog middeltjes of speciaal voer?
en zijn knoflooksnippers wel of niet goed
ik gebruik zelf knoflooksnippers in de periode van maart tot oktober.
Daarbij regelmatig wassen met teershampoo werkt aardig.
Zwavelolie tegen de jeuk
en manen liquid.
Ik was er dit jaar te laat bij helaas maar volgend seizoen een goeie eczeemdeken alias teletubbiepak en dan hoop ik dat t goedkomt.
Rust zacht lieve yara....
Palermo, mijn maatje voor het leven
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » do 09 okt 2008, 22:29

Ik zal eens navraag doen bij een vriendin van mij. Haar paardje heeft ook zomerexceem. Zij gebruikt ook een deken en nog wat spulletjes. Montana reageert er heel goed op. Zal eens vragen wat zij doet!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 10 okt 2008, 06:27

Mijn fjordje heeft ook zomerexceem.
Ik heb er een pagony exceem deken erop liggen,bij akes werkt/helpt het erg goed.
Meestal doe ik hem in maart erop en rond eind oktober/november-als de dagen kouder worden- er pas weer af.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 10 okt 2008, 06:54

Ulvy heeft dit jaar ook voor het eerst haar manen geschuurd. Gelukkig bleef het daar bij en zijn lichaam, voorpluk en staart bespaard gebleven. Ik kwam er ook te laat achter dus heb haar pas in augustus in het pak gehezen. Dit helpt hartstikke goed bij haar. Tegen de schilfers doe ik klitwortel (kruitvat iets van 2 euro) Dit moet je niet op wondjes doen! Dit helpt bij haar super dus meer doe ik er niet aan. Ze heeft vorige week voor het eerst bloot gestaan en niet meer geschuurd. Voor de zekerheid heb ik eergisteren de deken er weer op gegooid i.v.m. de hoge temperatuur.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 okt 2008, 08:25

Vera heeft ook eczeem en daarbij hield ik het redelijk onder controle met een eczeemdeken.

Sinds 13 juli gebruik ik nu een middeltje wat ik bij een apotheek in België koop en dat werkt super bij haar, geen gestress meer over regen, geen gestress meer of Exel de deken heel laat en vooral een pony met een hele mooie manenkam en geen jeuk.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kimmiej18

Bericht door kimmiej18 » vr 10 okt 2008, 08:57

wat is de beste eczeemdeken.
ik zie heel veel van die witte met zo een groene rand weet iemand waar ik die kan krijgen?
Rust zacht lieve yara....
Palermo, mijn maatje voor het leven
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 10 okt 2008, 09:49

Boett is de beste vind ik maar ook de duurste. Pagony verliest voor mij te snel zijn model, Ivanhoo vind ik te dik, Everline heeft nogal vierkante gespen. Maar uiteraard zoveel mensen zoveel meningen, ik ga echter nooit meer voor iets anders dan Boett. (Heb er dan ook vier op het moment, 1 nieuwe, 1 redelijke en 2 oude vodjes die onwijs vaak zijn opgelapt. Maar met al die regen van de laatste tijd gebruik ik ze allemaal.)

Die witte met groene rand is een Rambo Sweetitch Hoody, mooie deken maar voor echte eczeem niet toereikend. De buik is nog open en ook kunnen bij de hals de vliegen er in.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » vr 10 okt 2008, 17:47

Voor Raya hebben wij de Pagony deken, en die bevalt ons prima. We hadden hiervoor een meulenkamp deken, voor bijna 100euro meer, maar dat zag je er niet vanaf.

Verder is het voor een eczeempaard goed om niet dik te worden en water en hooi (samen met de nodige vitaminen en mineralen) voldoende.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Bernice

Bericht door Bernice » vr 10 okt 2008, 21:29

Wupke heeft zomereczeem.
Wat ik doe is vanaf april de eczeemdeken erop. Maar helaasd werkt dat soms niet alleen, ik was er regelmatig met Liberate en ik smeer creme in de staart en manen enzo.
Ook heb ik met wupke bioresononantietherpaie gedaan en dat werkte echt super bij haar! En zodra het weer iets slecht gaat krijgt ze weer speciale druppeltjes en gaat het weer beter.
Het is niet helemaal onder controle, maar het is al zoveel beter dan al die andere jaren :)

De rambo deken werkt trouwens bij mij wel fantastisch!
Wupke kan weer totaal niet tegen die soort boettdekens, omdat die voor haar zo benauwend is :)
Jowien

Bericht door Jowien » do 16 okt 2008, 06:22

Ik heb een Ivanhoe-deken en een oude Boett. Ik gebruik meestal de Ivanhoe (dat dikke valt wel mee, hij is net zo snel droog). De Boett heb ik 2e hands gekregen, heeft al veel lapjes, die is als reserve.

Verder tegen de jeuk een smeerseltje van HoboCultura, werkt aardig. Nu dat op was (ook in de winkel) iets nieuws gekocht: TKC-lotion. Heftig spul, mag niet vaker dan 1x per 3 dagen. Nog maar 1x gesmeerd, dus weet nog niet hoe dat bevalt.
Ze heeft meteen weer jeuk als ik een dag geen deken op heb (bv als het de hele dag doorregent). En ik ben pas halverwege de zomer begonnen met de eczeemdeken, dus toen had ze al flink jeuk. Volgend jaar begin ik in maart/ april en hoop ik niet of nauwelijks te hoeven smeren.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie