Celony van klein knuppeltje tot nu

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Anita
Contacteer:

Celony van klein knuppeltje tot nu

Bericht door Anita » di 07 okt 2008, 12:47

Pas geleden heb ik een aantal foto's gekregen van Celony van voordat hij met Meline bij ons kwam.
Het leek mij wel leuk jullie die ook te laten zien en toen dacht ik: ik maak er een overzichtje van,
van toen tot nu. Celony is geboren op 5 juli 2006. Veel kijkplezier!!!

De kleine Celony ongeveer een maand oud.
Afbeelding

Hier samen met mans, ongeveer zelfde leeftijd.
Afbeelding

Celony op de keuring in Roden. Achteraf heb ik hem en Meline daar voor het eerst gezien want ik ben
die dag op de keuring in Roden geweest maar was me uiteraard niet bewust van het feit dat dit
mijn paarden zouden worden.
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is gemaakt in dec. 2006. Een paar dagen hiervoor zijn we voor de eerste keer wezen kijken
naar die twee.
Afbeelding

De grote dag, we gingen Meline en Celony ophalen. Dit was op zaterdag 27 januari 2007.
Afbeelding

Hier was Celony ruim twee weken bij ons. Mams stond vlak bij de stal aangebonden om geknipt te worden.
Afbeelding

Maart 2007, het was één en al pluk, hij zag er niet uit.
Afbeelding

Zo ergens eind april / begin mei hebben we Celony gespeend en liepen moeder en zoon elk
aan de andere kant van het draadje.
Afbeelding

In juni 2007 zag hij er zo uit en werd hij echt hengst. Hij is in die maand dan ook gecastreerd maar
hier is hij nog hengst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 20 juni was intussen Djambo geboren en op ....... hebben we Meline en Djambo voor het eerst samen met
Celony in één stuk laten lopen. Meline was het er in eerste instantie helemaal niet mee eens maar
de rust was snel weer gekeerd. En Celony en Djambo??? Die vonden het prachtig, een makkertje om mee
te spelen. Let niet op de datum op de foto, die klopt niet, toestel had kuren. Dit was op 27 juli 2007.
Afbeelding

In augustus 2007 zag Celony er zo uit. Dit is begon augustus.
Afbeelding

En dit eind augustus.
Afbeelding

Afbeelding

Hier hadden jullie al iets van gezien maar hij hoort toch in dit overzicht, september 2007.
Afbeelding

En dit was hem in oktober 2007.
Afbeelding

Afbeelding

November 2007.
Afbeelding

Weer een paar maand later, in februari 2008.
Afbeelding

Afbeelding

Dit was met Pasen in maart 2008. Er lag voor het eerst een beetje sneeuw maar voordat ik het toestel
goed en wel paraat had was het meeste al weer verdwenen.
Afbeelding

April 2008, met zijn vriend Djambo, Celony staat rechts. Jeroen heeft deze foto voor mij gemaakt omdat ik
niet thuis was i.v.m. mijn knie operaties en ik zo benieuwd was hoe ze er uit zagen. In de maanden april,
mei en juni heb ik de paarden niet veel gezien.
Afbeelding

Mei 2008, Celony links. Tijdens een weekendverlof is deze foto gemaakt.
Afbeelding

Juni 2008, poging om een standfoto van hem te maken.
Afbeelding

September 2008.
Afbeelding

Oktober is pas begonnen en ik heb nog geen foto's weer gemaakt. De laatsten die ik gemaakt heb,
hebben jullie pas geleden gezien in het topic Meline onder het zadel waar diegene die Meline heeft gereden
ook kennis heeft gemaakt met de boys.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 07 okt 2008, 13:42

mooie foto's en nog mooiere paardjes, ze hebben het wel naar hun zin zo
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
colunder

Bericht door colunder » di 07 okt 2008, 13:51

Leuk foto overzicht zo!!
Maar wat heb je Celony laat afgespeend zeg! en dat terwijl Meline weer drachtig was!
Maar Meline ziet er goed uit op de foto's dus blijkbaar heeft ze er weinig van te lijden gehad.
Hoe hoog is Celony nu??hij toont al best groot.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 07 okt 2008, 13:57

hij is leuk hoor! wordt een hele kerel!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 07 okt 2008, 14:12

Wat een leuk overzicht!
Je hebt een stel mooie paardjes.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Leentje

Bericht door Leentje » di 07 okt 2008, 14:13

ik vind het een erg leuk ventje,Celony!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 07 okt 2008, 14:32

nou vind ze er allemaal op elke foto onwijs op vooruit gaan, meline onder het zadel ergens bovenaan is ook netjes, je hebt een mooie kleine kudde die met veel zorg en toeweiding worden grootgebracht, dat doe je goed en resultaat is aan je paardjes af te lezen!!!! zo hoort t +:)+
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 07 okt 2008, 14:49

Carolinef schreef:nou vind ze er allemaal op elke foto onwijs op vooruit gaan, meline onder het zadel ergens bovenaan is ook netjes, je hebt een mooie kleine kudde die met veel zorg en toeweiding worden grootgebracht, dat doe je goed en resultaat is aan je paardjes af te lezen!!!! zo hoort t +:)+
Dan moet ik toch echt de eer aan Jeroen, mijn man overlaten want hij doet het meeste werk omdat ik toch wel wat beperkt ben in wat ik kan. En dan te bedenken dat hij nooit iets met paarden had. Ik ben van kleins af aan paardengek, speelde al toen ik zo'n anderhalf jaar oud was met opa iedere avond paardje door de woonkamer. Pas sinds we hier wonen (we zijn hier gaan wonen om een paard bij huis te kunnen hebben omdat ik graag weer een Fjord wilde hebben na de dood van Rianne die op pension stond) en de paarden er zijn gaat hij intensief met onze paarden om. Hij doet dat echter met zoveel liefde en plezier, dat had ik nooit durven dromen. Maar ik kan je zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben. Vooral Celony en Djambo worden door hem verzorgd want die ondeugende knuppels zijn mij te sterk.

Dus alle credits voor Jeroen!!!!!!!!
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 07 okt 2008, 15:44

Anita45 schreef:
Carolinef schreef:nou vind ze er allemaal op elke foto onwijs op vooruit gaan, meline onder het zadel ergens bovenaan is ook netjes, je hebt een mooie kleine kudde die met veel zorg en toeweiding worden grootgebracht, dat doe je goed en resultaat is aan je paardjes af te lezen!!!! zo hoort t +:)+
Dan moet ik toch echt de eer aan Jeroen, mijn man overlaten want hij doet het meeste werk omdat ik toch wel wat beperkt ben in wat ik kan. En dan te bedenken dat hij nooit iets met paarden had. Ik ben van kleins af aan paardengek, speelde al toen ik zo'n anderhalf jaar oud was met opa iedere avond paardje door de woonkamer. Pas sinds we hier wonen (we zijn hier gaan wonen om een paard bij huis te kunnen hebben omdat ik graag weer een Fjord wilde hebben na de dood van Rianne die op pension stond) en de paarden er zijn gaat hij intensief met onze paarden om. Hij doet dat echter met zoveel liefde en plezier, dat had ik nooit durven dromen. Maar ik kan je zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben. Vooral Celony en Djambo worden door hem verzorgd want die ondeugende knuppels zijn mij te sterk.

Dus alle credits voor Jeroen!!!!!!!!
Zo heb ik dit met mijn vriendin! Die doet het allemaal voor mij de verzorging van Imka. Ik ben er zo blij mee!!! Hoop ooit net zo'n vent te vinden als jou Anita!!!!

Je hebt een erg leuk clubje paardjes hoor! Het veulen wat eraan zit te komen hou je die ook?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 07 okt 2008, 16:22

nancy imka schreef:Zo heb ik dit met mijn vriendin! Die doet het allemaal voor mij de verzorging van Imka. Ik ben er zo blij mee!!! Hoop ooit net zo'n vent te vinden als jou Anita!!!!

Je hebt een erg leuk clubje paardjes hoor! Het veulen wat eraan zit te komen hou je die ook?
Die vent van mij is meer dan goud waard en ik gun jou zo dat jou dit ook gaat overkomen. Dat heb je zo verdiend door alle problemen die je ondervind door je reuma.

Het veulen blijft sowieso als het een merrie wordt. Mocht het een hengst zijn dan weten we nog niet wat we gaan doen. Of het veulen weg, of Celony of Djambo. Eerst maar hopen op een gezond veulen en dan zien we wel verder.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 07 okt 2008, 19:05

maarja das natuurlijk ook wat je voor je partner doet he, bedoel die van mij beweegt ook stad en land voor mijn paarden en zorgt ook voor al het goede wat nodig is, hij werkt er natuurlijk ook voor , maar dat gaat gelijk op, maar in jouw geval dan; PETJE AF VOOR JEROEN!!!!!!

en alle andere goed helpende partners/vrienden etc van alle andere mensen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Viv

Bericht door Viv » wo 08 okt 2008, 03:48

Jemig das ook een lekkere beer aan het worden.
Wat kunnen ze veranderen he in die eerste jaren :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 08 okt 2008, 06:26

leuk overzichtje :))
hij ziet er mooi uit!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 08 okt 2008, 09:26

Ik vind zelf bijv. de verandering tussen maart 2007 en mei 2007 echt spectaculair.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 08 okt 2008, 10:52

Ik vind hem geweldig, zo'n ontzetend lief koppie. Hij is wel mijn type, terwijl ik absoluut geen Balony-fan ben! Hij heeft veel van mams waarschijnlijk. Ik zou hem hier wle in de wei willen hebben staan ;) Hopelijk heb ik volgend jaar ook zo'n stoere patser in de wei!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 08 okt 2008, 11:42

Het is mijn paard en ik houd van hem maar ik denk er precies net zo over hoor Ivonne. Ben ook helemaal geen Balony fan maar ja Celoontje bestond al en Djambo was onderweg. Zou nooit bij Balony gaan dekken, vind alleen zijn kleur mooi en verder totaal niet. Maar Celoontje is echt zo'n lieverd. Dat zijn vader Balony is, is voor mij nu bijzaak.

Ik kan me voorstellen dat je er in de eerste oktoberfoto misschien wel een beetje Diëgo in terugziet Ivonne.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 08 okt 2008, 12:14

Idd, zo als hij je daar aan staat te kijken, 1 oortje iets opzij. Hij heeft daar echt wel iets van Diëgo
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie