hooi buiten geven
-
hooi buiten geven
We hebben de paarden met dit slechte weer op een stuk kapot gelopen wei lopen. Nu geven we ze daar ook hooi buiten, maar met dit weer waait het met regelmaat weg. Nou blijven ze daar wel van in beweging, maar het waait ook het land af. Dat is nou niet mijn bedoeling.
Ze eten ook goed genoeg door, maar het kan dus ook nat worden, omdat het op de grond ligt of omdat het regent.
Eigenlijk dus 2 vragen, hoe voeren jullie het hooi zonder dat het weg waait en hoe zorgen jullie ervoor dat het niet te nat wordt?
Ik dacht zelf wel aan een overdekt hooiruifje, maar ja, ik heb nogal verschillende maten staan. Ronan van 1.50 m en Jasmijn van 88 cm. Plus het feit dat Anca Jasmijn nogal eens weg jaagt en Jasmijn dus niet altijd zo dicht bij de anderen en dan voornl Anca durft te gaan staan eten.
Ik dacht zelf wel aan een tractorband of iets dergelijks, maar weet eigenlijk niet hoe of wat.
Tips zijn van harte welkom.
Ze eten ook goed genoeg door, maar het kan dus ook nat worden, omdat het op de grond ligt of omdat het regent.
Eigenlijk dus 2 vragen, hoe voeren jullie het hooi zonder dat het weg waait en hoe zorgen jullie ervoor dat het niet te nat wordt?
Ik dacht zelf wel aan een overdekt hooiruifje, maar ja, ik heb nogal verschillende maten staan. Ronan van 1.50 m en Jasmijn van 88 cm. Plus het feit dat Anca Jasmijn nogal eens weg jaagt en Jasmijn dus niet altijd zo dicht bij de anderen en dan voornl Anca durft te gaan staan eten.
Ik dacht zelf wel aan een tractorband of iets dergelijks, maar weet eigenlijk niet hoe of wat.
Tips zijn van harte welkom.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Die zakken moet je dan toch wel ergens aan vastbinden lijkt mij anders waait de zak weg en hebben de paarden nog niks.Tamara schreef:je hebt ook van die syntetische hooizakken, met een gat aan de voorkant waar ze het uit kunne nhalen
Wij leggen het ook altijd los in het land op een verhard stuk maar ideaal is het niet met slecht weer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat moet ik me daar bij voorstellen, hoe ziet dat er uit? Heb je foto's?Pablo schreef:Vrienden van mij hebben een visafslagpallet staan. Werkt perfect omdat het wat dieper is. En er zitten gaatjes in de onderkant zodat het water weg loopt met regen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hier zou ik ook voorgaan. Oude stoeptegel erin zodat hij niet wegwaait als hij leeg is. Voordeel van zo'n bak is dat ze ook niet zo veel zand binnenkrijgen. Ben ik altijd bang voor als ze hooi eten van een zanderig stuk wei.DeeDee schreef:In een oude badkuip of cementbak
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik doe er ook autobanden over.
Ik heb ook wel een gezien dat ze een klikobak (als ze niet bang van kliko's zijn
) neerzetten en aan de voorzijde onderaan zagen ze dan een stuk eruit.
Zo blijft het hooi ook mooi droog en krijgen ze minder zand naar binnen.
Ik heb ook wel een gezien dat ze een klikobak (als ze niet bang van kliko's zijn

Zo blijft het hooi ook mooi droog en krijgen ze minder zand naar binnen.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
@Charret, ja idd die zijn dan te hoog. En ik zou er dan een paar moeten hebben, omdat dit niet goed zou gaan, ben ik bang. Ik denk dat Jasmijn dan niet veel krijgt, dat Anca haar weg jaagt. Nu verdeel ik de plukken hooi ook over de wei, zodat er ook altijd een pluk hooi vrij ligt, als ze aan het eten zijn.
De speciekuipen werken niet. Ik denk dat die door de wei gaan rollen. Ik heb nu zo'n bak als waterbak en daar zit een flinke steen in, maar als het een heel eindje leeg is en vooral Anca verveelt zich, ligt dat ding binnen no time door de wei.
De speciekuipen werken niet. Ik denk dat die door de wei gaan rollen. Ik heb nu zo'n bak als waterbak en daar zit een flinke steen in, maar als het een heel eindje leeg is en vooral Anca verveelt zich, ligt dat ding binnen no time door de wei.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Wij hadden in de paddock ene hooibak gemaakt volgens het model van smid: www.smit-rijssen.nl en dan kijken bij hooibakken. Gewoon nagemaakt en dat werkte echt super.
Betongaas ben ik ook geen voorstander van, past precies een hoef doorheen.
Betongaas ben ik ook geen voorstander van, past precies een hoef doorheen.
- Cindy+Uniek
wij hebben ook een geniale oplossing bedacht voor komende winter in de paddock 
wij hebben onwijs veel lekke badkuipen staan, daar maken we 3 of 4 spijlen op dmv een plankje zeg maar, zodat ik m open kan doen om het erin te doen!!! vonden we zelf een goede goedkope oplossing

wij hebben onwijs veel lekke badkuipen staan, daar maken we 3 of 4 spijlen op dmv een plankje zeg maar, zodat ik m open kan doen om het erin te doen!!! vonden we zelf een goede goedkope oplossing

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥