nobbygaard schreef:
Ook ik vond het niet anders als anders. Er zitten altijd wel paarden tussen die zich af en toe misdragen. Maar dat heb je altijd met een grote groep. Ik vind ook dat je iemand de kans moet geven om de eerste keer met zijn paard aan zo'n rit mee te laten doen en ja dan kunnen ze soms weleens wat onverwachte sprintjes maken. Wel ben ik het ermee eens dat de paarden die trappen en rood lintje in hun staart moeten dragen, is toch een algemene regel in de paardenwereld. Zo heb ik aan het begin van de rit ook een klap van een ander op mijn been gekregen. Is nu toch wel lichtelijk blauw/paars. Maar ook ik onthoud niet van zoveel paarden wie wel en wie niet trappen. Al vind ik wel dat je ten alle tijde afstand moet proberen te houden. Nobby trapt ook niet zomaar, maar als ze op een gegeven moment constant een paardenneus in haar kont krijgt, geeft ze op een gegeven moment ook een bokje als waarschuwing. Gelukkig voel ik dat meestal al aankomen en dan zeg ik eventjes dat ze het niet meer prettig gaat vinden.
Natuurlijk moet je mensen de kans geven om de eerste keer aan zo'n rit mee te doen, maar als die mensen bewust sprintjes gaan trekken, en daar op een hele nette manier op worden aangesproken, waarom ze dat beter niet kunnen doen, en ze dan die mevrouw op een manier aankijken van, waar bemoei je je mee. Vervolgens iemand uitstaan te lachen die zijn paard afsponst, want dat is toch overdreven, terug komen van het eten en zien dat hun paarden nog de enige zijn met een zadel op.
Ik heb ze verteld dat ze gebruik mochten maken van de extra emmers en borstels die ik altijd meebreng, maar dit was niet nodig, de paarden hoefden geen water.
Dan vraag ik me toch af, waar ben je mee bezig.
Maar gelukkig is niet iedereen zo. En staan de meeste wel open voor tips