Jaarlingen topic 2008!
Djambo heeft maat pony, een verstelbare op meerdere plaatsen. Hij draagt hem niet zo vaak want de heren trekken elkaar de halsters af in het land. Maar als het halster dan weer een keer om moet, bijv. voor het toedienen van een wormkuur of het knippen van de manen, verbazen we ons er altijd over dat hij weer zoveel gegroeid is. Vaak past het halster dan niet meer op de maat van de vorige keer en moet de boel weer wat versteld worden.
Je kunt merken dat bij Celony wat dat betreft de grote groei geweest is. Die hoeft eigenlijk niet meer versteld te worden.
Ik vind het heel bijzonder om mee te maken hoe die beide kerels opgroeien. Het is voor mij de eerste keer dat ik dat van zo dichtbij meemaak.
Je kunt merken dat bij Celony wat dat betreft de grote groei geweest is. Die hoeft eigenlijk niet meer versteld te worden.
Ik vind het heel bijzonder om mee te maken hoe die beide kerels opgroeien. Het is voor mij de eerste keer dat ik dat van zo dichtbij meemaak.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Mooi is dat he als je je kleintje op ziet groeien.
Ik vind dat bij Dakoot ook zo geweldig, heb gezien hoe hij gemaakt is, gegroeid is in Vinga's buik en ik heb hem geboren zien worden, elke dag van zijn leven heb ik meegemaakt. Vind het ook wel stoer dat op zijn papieren zowel eigenaar als fokker mijn naam staat
Ik vind dat bij Dakoot ook zo geweldig, heb gezien hoe hij gemaakt is, gegroeid is in Vinga's buik en ik heb hem geboren zien worden, elke dag van zijn leven heb ik meegemaakt. Vind het ook wel stoer dat op zijn papieren zowel eigenaar als fokker mijn naam staat

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Je loopt toch wel voor hoor op mij Andrea. Het maken heb ik niet gezien (nu trouwens ook niet van F-je want ik lag in het ziekenhuis) en ik heb hem niet geboren zien worden (Meline heeft ons totaal voor de gek gehouden). Wel vind ik het ook heel bijzonder dat zowel bij fokker als eigenaar mijn naam staat (en dat terwijl Meline tijdens de maak nog helemaal niet van mij was, sterker nog ik wist toen nog niet eens dat ze bij ons zou komen)Dreeke schreef:Mooi is dat he als je je kleintje op ziet groeien.
Ik vind dat bij Dakoot ook zo geweldig, heb gezien hoe hij gemaakt is, gegroeid is in Vinga's buik en ik heb hem geboren zien worden, elke dag van zijn leven heb ik meegemaakt. Vind het ook wel stoer dat op zijn papieren zowel eigenaar als fokker mijn naam staat :D
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb heel de geboorte van Dakota op film, zijn eerste keer opstaan en vallen, zo leuk om naar terug te kijken, alleen ook weer zo pijnlijk om Vinga te zien op de film....
Oh, dat is gaaf zeg. Heb je daarvan misschien ook iets online staan? Ben er wel erg benieuwd naar. Dat je het moeilijk vind om Vinga dan ook weer te zien kan ik me helemaal voorstellen. Zelfs nu nog na ruim 4 jaar mis ik Rianne nog heel vaak en als ik er te diep op in ga komen nog steeds de waterlanders. Zón paardje krijg ik nooit weer. Ze was geweldig en dat was jouw Vinga ook voor jou.Dreeke schreef:Ik heb heel de geboorte van Dakota op film, zijn eerste keer opstaan en vallen, zo leuk om naar terug te kijken, alleen ook weer zo pijnlijk om Vinga te zien op de film....
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nee geen foto's, maar ik kan wel eens kijken of ik die kan maken. Het zijn echte reuzen indd. Qua lijf nog wel echt jaarling, nog niet echt uitgezwaard (gelukkig!). Een van hun is een halfbroertje van de merrie Zjanthi (allebei uit Katrien) en Zjan is ook al zo'n reus. Die hebben we op tweejarige leeftijd al op 1.50m gemetenEvy schreef:Jeetje, 1.41 en 1.43!!! Wat een joekels zeg!
Heb je er toevallig ook foto's van?

Andrea, echt super dat je de geboorte van Dakota op film hebt zeg. Dat is wel heel gaaf

Ik heb hetzelfde met djinty. Pony word echt te klein, maar cob is nog wat ruim bij haar neus.
Kunnen die van jullie trouwens al wat? Of doen jullie nog niet zo veel met ze
?
Djinty gaat 1x per week op de poetsplaats, hoefjes even goed schoonmaken, beetje bijknippen. Ze vind het heerlijk als ze geborsteld word dus 'meestal' blijft ze wel heerlijk rustig staan. En 1x in de 4 weken wandelen we met haar. Verder stap en draaf ik soms na het poetsen even aan de hand een rondje door de binnenbak.. maar dat was dan ook wel alles wat we doen
verder loopt ze elke dag lekker buiten.
En verder kent ze mijn handgebaar en commando, als ze de andere kant op moet gaan staan.. ze geeft voetjes, en ze laat het toe als je spullen (lees jas/handdoek) op haar rug legt..
De reden dat ik vraag naar wat die van jullie al kunnen, is omdat djinty op een kleinschalige kwpn-fokkerij staat waar ik help, die jonge paarden kunnen allemaal nog helemaal niets... dus ik vraag me gewoon af of ik niet al te veel met haar doe of van haar vraag?
Kunnen die van jullie trouwens al wat? Of doen jullie nog niet zo veel met ze

Djinty gaat 1x per week op de poetsplaats, hoefjes even goed schoonmaken, beetje bijknippen. Ze vind het heerlijk als ze geborsteld word dus 'meestal' blijft ze wel heerlijk rustig staan. En 1x in de 4 weken wandelen we met haar. Verder stap en draaf ik soms na het poetsen even aan de hand een rondje door de binnenbak.. maar dat was dan ook wel alles wat we doen

En verder kent ze mijn handgebaar en commando, als ze de andere kant op moet gaan staan.. ze geeft voetjes, en ze laat het toe als je spullen (lees jas/handdoek) op haar rug legt..
De reden dat ik vraag naar wat die van jullie al kunnen, is omdat djinty op een kleinschalige kwpn-fokkerij staat waar ik help, die jonge paarden kunnen allemaal nog helemaal niets... dus ik vraag me gewoon af of ik niet al te veel met haar doe of van haar vraag?
- Cindy+Uniek
ik doe niks met dj....
ik ontworm hem, ent hem en laat hem bekappen
hij wordt wel elke dag gevoerd door het meisje daar, maar verder heeft hij het meeste geleerd in zijn eerste half jaar bij zijn moeder! dat soort dingen blijven wel hangen tot hij ouder is
maar als hij volgens jaar aug. daar weg moet hoop ik hem hier in de buurt te kunnen stallen dan is hij bijna 2,5 en dan wil ik wel gaan wandelen/wassen/etc.
ik ontworm hem, ent hem en laat hem bekappen
hij wordt wel elke dag gevoerd door het meisje daar, maar verder heeft hij het meeste geleerd in zijn eerste half jaar bij zijn moeder! dat soort dingen blijven wel hangen tot hij ouder is

maar als hij volgens jaar aug. daar weg moet hoop ik hem hier in de buurt te kunnen stallen dan is hij bijna 2,5 en dan wil ik wel gaan wandelen/wassen/etc.
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Het valt wel mee hoeveel je met haar doet hoor.. zo komt ze tenminste vaak in handen en leer je haar spelenderwijs al wat dingen.
Ik poets Dasha en Dirkje ongeveer 1 keer in de week, voorderest doe ik er niet zoveel mee.
Af en toe mogen ze los rennen in de bak, vinden ze helemaal geweldig
Dasha is vandaag gemeten op 1.32 en Dirkje op 1.28
Ik poets Dasha en Dirkje ongeveer 1 keer in de week, voorderest doe ik er niet zoveel mee.
Af en toe mogen ze los rennen in de bak, vinden ze helemaal geweldig

Dasha is vandaag gemeten op 1.32 en Dirkje op 1.28

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Met Djimm doe ik ook niks hoor, die staat een beetje te ver daarvoor. Maar ik ben ervan overtuigd dat alles wat je ze de eerste maanden van hun leven leert (halster om, poetsen, hoefsmid, netjes meelopen) er wel grotendeels in blijft zitten. Maar als je zo een beetje met je jaarling aanknooit, keertje poetsen of een wandelingetje maakt, daar worden ze echt niet slechter van hoor!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Met Dakota wandel ik hooguit 1x per week, door het dorp of door drukke polder weggetjes, vaak gaat Lot mee met Dhalene, onze kleintjes zijn wat dat betreft super verkeersmak al, wel handig voor straks.
We hebben ze ook al een paar keer gewassen, ging ook goed en borstelen gebeurd hier ook 1x per week hooguit. Voor de rest staan ze lekker 24/7 in het land met zn tweetjes.
We hebben ze ook al een paar keer gewassen, ging ook goed en borstelen gebeurd hier ook 1x per week hooguit. Voor de rest staan ze lekker 24/7 in het land met zn tweetjes.
lijkt wel of daisy niet meer gegroeid is deze zomer,blijft oz op de 1,35 1,36 schommelen al zowat heel de zomenr.....
hopelijk word ze toch nog een grote meid..
maaaaar wat ik wel veel belangrijker vind is dat ze tot nu toe geen last meer heeft van haas losse knietjes.ze loopt heerlijk nu.en dat vind ik dan toch weer belangrijker als groeien,en ja 1,45 zal ze toch wel worden zeker.
hopelijk word ze toch nog een grote meid..
maaaaar wat ik wel veel belangrijker vind is dat ze tot nu toe geen last meer heeft van haas losse knietjes.ze loopt heerlijk nu.en dat vind ik dan toch weer belangrijker als groeien,en ja 1,45 zal ze toch wel worden zeker.
daisy mijn mooie lieve meid,en gijsje ons kruimeltje..
samen lekker dikke vriendjes.fore ever xx
samen lekker dikke vriendjes.fore ever xx
fijn om te horen, de baas van stal vind namelijk dat ik veel te weinig met haar doe.. maar ik ben echt niet van plan haar nog vaker bij haar vriendjes vandaan te trekken dan ik al doe 
hele leuke foto van Damaris
mooi met die bomen zo op de achtergrond en die blauwe lucht 

hele leuke foto van Damaris

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)