Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Share
Bericht
door Share » za 13 sep 2008, 08:57
cadiz
jammer dat je er niet veel mee bent opgeschoten.
wie weet ooit. hij doet zoveel dingen braaf en niet alles kan altijd gaan zoals je zou willen. maar ikheb erwel vertrouwenin dat hij het ooit minder eng gaat vinden. als ik jullie aan het werk zie samen dan moet dat vertrouwenwel een keer komen, al duurdt het 5 jaar!
Cas!!! (Hermansen X Sebastian)

-
Kimmes
-
Contacteer:
Bericht
door Kimmes » za 13 sep 2008, 09:09
Oeps, dat boze filmpje 1. Zal die Monty toch zo het leven uitslaan zeg

Hij is echt boos
Ik vind dat insluiten nou niet de manier trouwens zeg. Dat kunnen we thuis ook. Ik vind het er niet zo fijn uitzien

Naar mijn idee is het nu alleen maar erger geworden

Wel grappig om te zien, dat hij hem eerst alleen vast heeft en ze naderhand met z'n drieën staan

Hopelijk weet Annemarie raad.
Even een vraagje: wat is precies het nut van die stok? Vertrouwen winnen?
-
Klijntje
-
Contacteer:
Bericht
door Klijntje » za 13 sep 2008, 09:21
Jammer dat ik even geen geluid op de comp heb... Wat vond Monty verder van 'm?
Ik was benieuwd of ie op dezelfde manier boos wordt als Zicje maar die is vergeleken bij Cadiz echt een zacht ei haha... Hoewel dat hoofd schudden doet ie dan ook wel.
Heb je nooit aan de Verkuijlens gevraagd of zij misschien weten waar de angst vandaan komt? (ik denk trouwens niet dat ie als veulen bij ons op stal ooit met spray behandeld is, maar toch)
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » za 13 sep 2008, 09:42
Die eerste filmpjes van het loswerken en zo zijn leuk om naar te kijken maar de sprayfilmpjes niet. Niet mijn manier om iets te leren. Dan liever met veel liefde en geduld.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » za 13 sep 2008, 10:25
wat een leuk dier die cees, die kan echt fijn lopen zeg!! en die angst voor sprayen, ach veel geduld mischien, en dan komt het vast ooit goed
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
ver0nique
Bericht
door ver0nique » za 13 sep 2008, 13:15
Lijkt me echt een supergave ervaring! Alleen jammer dat het niet geholpen heeft, maar het komt vast wel een keer goed, hij is nog jong.
Wat kan Cadiz boos wezen zeg, haha

-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » za 13 sep 2008, 13:26
ach gossie, hij is echt boos!!! ja van de ene kant zal MR heel goed zijn in dat wat ie doet maar van de andere kant vind ik ook van; het is nog zo'n jong paardje en kijk eens wat hij allemaal wel al kan en doet en toelaat, bedoel kans i erg groot dat het jullie volgend jaar wel zelf lukt om te sprayen, ritselen oid, jullie zijn zelf intensief genoeg met m bezig en dat vind ik al petje af!
-
Ilona
Bericht
door Ilona » za 13 sep 2008, 18:22
Ze zullen de volgende keer als ze een Fjord uitloten het briefje vast weer snel onderop de stapel leggen... Hij heeft die mannen even lekker laten zweten!
Tja als ze iets niet leuk vinden, dan laten ze dat ook wel even merken.
Castor vond er ook niets aan, maar de laatste tijd gaat het beter.
Jammer dat dit tot nu toe niets geholpen heeft, maar wel een hele ervaring! En wie weet wat Annemarie nog kan betekenen.
-
Viv
Bericht
door Viv » zo 14 sep 2008, 03:27
Nou mn vaste Emiel Voest instructrice Assie heeft dr hulp ook al aangeboden (stond daar ook 1 tentje verder) want die is ook van mening dat dit niet de juiste manier is voor Cadiz (zag ons gister met een hieperdepieperpaard voorbij stormen).
Dus volgend jaar gaan we weer lekker daarheen. Eerst maggie ff bijkomen.
Trailer heeft ook paar maandje geduurd maar met veel rust, geduld en tips van As loopt hij daar nu ook weer gewoon normaal in.
Ik twijfel hele erg of ik Annemarie nog langs laat komen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
fjordido
Bericht
door fjordido » zo 14 sep 2008, 05:46
ik vind het persoonlijk allemaal onzin hoor dat hele paardefluisteren.
geef mij maar de oude boerenstrotouwtjesmanier.. haha.. op elk gebied!
-
Senna&Cajra
Bericht
door Senna&Cajra » zo 14 sep 2008, 07:54
Vond het geen fijne beelden

Had me wat anders voorgesteld hoe hij dit zou oplossen. Dit is meer zijn vaders manier

-
Anne&Wendie
-
Contacteer:
Bericht
door Anne&Wendie » zo 14 sep 2008, 09:07
Arme Cees, vind het er niet zo leuk uit zien.
Maar heb ook geen verstand van deze manier.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
-
Naisven
- Moderator
Bericht
door Naisven » zo 14 sep 2008, 11:47
Ik kende de methode ook niet, maar als ik dit zo zie heb je er inderdaad eerder een probleem bij dan dat ze iets opgelost hebben. Zonde, dat paardje heeft al zo veel te verwerken qua ervaringen... fijn dat-ie nu in de winter wat rust krijgt Viv! Hij zou een goeie gehad hebben aan Nais, dan had-ie nu
Bonty Roberts geheten vrees ik

-
Yvette_Minouk
Bericht
door Yvette_Minouk » zo 14 sep 2008, 16:39
Dat join-uppen ken ik meer als de manier van Monty Roberts en dat insluiten vind ik er totaal niet bij passen...
Op een bepaalde manier ook meer een manier van "prikkels geven waar hij angst voor heeft in een situatie waarin hij MOET", dat is geen vertrouwen winnen..
Hopelijk komt het nog helemaal goed! Hij is pas 2 en heeft nog wat jaartjes voor zich

-
Aurora
-
Contacteer:
Bericht
door Aurora » zo 14 sep 2008, 18:06
Had ook idd meer verwacht van de MR methode.
Hier wordt ook heel verschillend gereageert op spray, ondanks dat zowat alles hier geboren is. Soms moet je gewoon een tijdje niks doen en het daarna weer oppakken. Ook is de aanpak van de een of de andere fjord verschillend. De ene is nou eenmaal gevoeliger of drammiger of slimmer dan de andere fjord.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » zo 14 sep 2008, 19:13
Er is toch een reden dat Amerika deze man al uitgekotst heeft

...toch?
Maar als het zo moet, dan mag je Cadiz hier ook wel brengen voor een cursusje. Dat zou vastzetten aan de muur worden en net zo lang een sproeiende-waterstraal er op tot hij er niets meer naar doet

(zo doen we het hier met alle jonge paarden die dat nog niet kennen...meestal is doorzetten, terwijl je je er zelf niet druk om maakt de oplossing)
Geluk is de vrucht van intens werk
-
jolita
Bericht
door jolita » zo 14 sep 2008, 19:45
Nou nou, zo erg is het toch niet wat mr. Roberts doet. Mijn instructrice (zoals ik vertelde) heeft zijn methode gevolgt op zijn school en werkt daar ook mee! Jolita was absoluut een 'probleem geval' toen ik haar kreeg en dankzij de methode van Monty heb ik de makste poownie die er is! ik ben mijn instructrice daar nog áltijd dankbaar voor!
Ik hoop dat je een andere oplossing kan vinden Viv! er is vast een oplossing

Jolita
-
Jowien
Bericht
door Jowien » zo 14 sep 2008, 20:21
loswerken en joinup mooi om te zien, maar eerlijk gezegd valt het mij verder ook wat tegen. Maar sommige paarden hebben toch meer tijd of een andere aanpak nodig.
Echt Fjordig, dat boos worden! Herkenbaar.
Lekkere rustige winter voor je paardje, hij heeft veel meegemaakt en geleerd deze zomer!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 15 sep 2008, 04:00
Idd, en als ik dan van Louise hoor dattie zaterdag uit frustratie op zn achterbenen naast dr liep, zich losrukte en niet meer liet vangen dan heb ik zoiets van bedankt Monty, we zijn weer terug bij af 8 maanden geleden.
Mag hopen dattie nu de trailer nog ingaat als we naar de keuring gaan. En dattie niet denkt dattie nu weer naar zoiets toe moet.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Kelly
Bericht
door Kelly » ma 15 sep 2008, 05:33
Monty is toch de freestyle goeroe?
Ik vind hier weinig freestyle aan.