Het was een perfecte dag.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lolly

Het was een perfecte dag.....

Bericht door Lolly » wo 10 sep 2008, 07:59

Soms heb je dat weleens dat je dag helemaal perfect verloopt, gister had ik de dag van mijn leven geloof ik. :#

Het weer was heerlijk dus lekker Bente gepakt om ermee te trutten, maar ook een beetje aan het werk te zetten.Alle spulletjes klaar gezet bij de bak, paardje vastgeknoopt en haar staart eerst maar eens in een sopje gezet, terwijl dit lekker aan het intrekken was { is speciale shampoo voor witte paarden } heb ik haar een poetsbeurt gegeven, ze genoot ervan, toen weer staart uitgespoeld.
Na de opknapbeurt heb ik haar voor de eerste keer aan de longeerlijn gedaan en ze liep als een zonnetje, zelfs stoppen deed ze , en omdraaien, ik stond versteld, alleen op de rechterhand had ze zoiets van kan ik niet deze kant op maar na een paar keer aarzelen liep ze gewoon door, maar wat wil je voor de eerste keer aan de longe.
Na een kleine 10 minuten vond ik het wel goed en heb haar een hoofdstel ingedaan om aan de hand wat te gaan trainen en ze was superbraaf alleen draven aan de hand lukt niet erg, dus op de keuring heb ik een aanjager nodig.
Maar ik merk aan haar dat ze alles voor je wil doen om zeg maar te pleasen al snapt ze soms zelf niet wat de bedoeling ervan is, wow ik was wel trots op die kleine meid hoor, daarna lekker even verwend had ze wel verdiend.

En gisteravond kwam een vriendin langs om te helpen met Tyler onze 3 jarige Quarterhorse ruin, die heb ik lekker even gelongeerd { hij is al veel verder met alles dan Bente } het is zo'n lekkere brave, bijna slome drol.
En toen er voor de derde keer op nou moet je weten dat hij 1.62 m. is dus daar heb ik een krukje bij nodig maar dat vind hij allemaal goed.Eerst lekker gestapt mijn vriendin leidde hem toen telkens wat verder weg zodat hij rondjes om haar heen moest lopen zoals longeren en dat deed hij super, hij zet echt geen stap verkeerd.
Ik ben zo trots op mijn jonge paardjes dat ik het even op moest schrijven.

Ook kreeg ik gister te horen dat de pup die we in Denemarken gereserveerd hadden gezond is verklaard door de dierenarts daar en wij gaan hem dit weekend ophalen, Jippie......... maar dat is een ander verhaal :D
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
colunder

Bericht door colunder » wo 10 sep 2008, 10:23

leuk dat alles zo goed gaat met je paardjes.
dat vraagt natuurlijk om foto's!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 10 sep 2008, 10:46

Zo jouw dag kon niet meer stuk dus. Wat een brave paardjes heb je zo te lezen. En ik wens je ook veel plezier met je pup!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 10 sep 2008, 13:29

Dus super dag, fijn :D
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 10 sep 2008, 18:39

Super dat het allemaal zo goed ging!
Lekker gevoel he, zo trots op je paardjes zijn!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Lolly

Bericht door Lolly » wo 10 sep 2008, 18:52

Ja ik ben nog steeds aan het nagenieten, het ging ook zo lekker.
Agilitydogs get over it

Jowien

Bericht door Jowien » do 11 sep 2008, 06:11

Leuk verhaal, brave paardjes. Dat is echt genieten he.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Lolly

Bericht door Lolly » do 11 sep 2008, 08:15

Rijfoto's heb ik natuurlijk nog niet dan moet er een derde man bij zijn.
Maar zal binnenkort wel even gewone foto's plaatsen van die twee, het leuke is het zijn ook de beste maatjes in het land.
Agilitydogs get over it

Plaats reactie