Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Lisa
Bericht
door Lisa » zo 07 sep 2008, 08:10
Hoi hoi
Gisteren keuring rolde gehad. Eerst de twee paardjes van hilde: Doortje-Damar eerst voorgebracht samen met een meisje. Boven verwachting werd ze eerst 1ste geplaatst, maar daarna toch nog eentje voor ons, Mooie 2de plek met 36 punten (toch hilde?). Toen Henk-dodo hij had geloof ik maar 33 punten erg jammer, want vind hem zelf er mooi. Hij moest ook als jaarling tegen een 2jarige die was veel meer ontwikkelt al. Toen vera. Vera heeft naar mijn idee zich wel laten zien en ik had er een goed gevoel over. We werden 2 de geplaatst (ik helemaal blij ik denk yess de 37 punten voor aspirant ster), maar geen 1 in deze rubriek had een 1e premie. Die voor ons liep had 35 punten en vera maar 34. Schiefels op de voorbenen was het commentaar. Ik had echt zoiets van nou waar dan??

Achja de tweede groep modelmerries was er maar 1 die een 1ste premie had dus ze hadden gewoon erg streng gejureerd. Erg jammer, maarja ze was toch 2de uit de groep. Moest en met doortje en met vera terug komen voor het kampioenschap. Met doortje hadden we hoop, maar er stonden 2 erg mooie 3 jarige die ook kampioen en reservekampioen werden. Bij vera had ik echt zoiets van wat doen we hier met al die mooie stermerries enzo. Had ook niet veel ervan verwacht. Ik hoefde niet eens te draven, alleen degene die 1ste waren in de rubriek moesten draven. Daarna weer lekker naar huis. Beetje dubbel gevoel aan de ene kant blij dat ze 2de was, maar aan de andere kant ook wel heel teleurgesteld kwa punten.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
janna
-
Contacteer:
Bericht
door janna » zo 07 sep 2008, 08:37
Voor het mooie had Vera iets meer vlees moeten hebben. Maar geloof ook dat alleen Zoraike die dag een 1e klasse gehaald heeft. Maar de hele dag is streng gejureerd. Opzich niet slecht...maar soms minder leuke uitslagen. (En Vera had toch op haar voorbenen twee schiefels zitten??, dacht ik gezien te hebben)
Damar deed het idd goed, die kan lekker lopen. Henkie kwam wat minder uit de verf...die is nog net wat te klein en te iel.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 07 sep 2008, 08:56
Ik was al bang dat de 37 punten niet werden gehaald, maar 34 had ik ook weer niet verwacht..
Ze is in een mooie conditie maar niet voor de keuring. Ik neem aan dat iedereen nu wel weet wat er mee bedoeld wordt..
Ze was te bloot.
Als je zelf ook vind dat ze niet tussen al die mooie sterren past was ze dan ook misschien niet echt ster waardig?? Dit jaar dan, want twee jaar terug was ze dat zeker!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Hilly
-
Contacteer:
Bericht
door Hilly » zo 07 sep 2008, 09:21
Haaai,
Een mini-opmerkinkje eerst: Doortje en die andere hadden echt een gedeelde eerste plaats. Hoe noemen ze dat ex equo? Daarom gingen ze allebei door naar de jeugdkampioenschappen of hoe dat ook maar heette.
En ik vind Vera zo mooi en lief, ik had haar alle premies ter wereld gegund. Ik heb er helemaal geen verstand maar ik snap soms wel waar ze dan op letten. Die schieffel vind ik ook wat hammerysk.
En toen ik Henk zag lopen tussen de anderen toen dacht ik: ooh jaaaaaa. Die is klein zeg. Dus ik snapte het helemaal. Ach ja, lekker voeren, jong laten zijn en dan proberen we het gewoon weer.
Ik vond het een geweldige ervaring. Maar ik was helemaal kapot aan het einde van de dag zeg! Zoveel indrukken en zo'n eerste keuring heb je echt het idee dat je nergens wat van snapt. (Wat ook zo was natuurlijk.)
Ik heb slecht gelet op de resultaten van de andere fjorden van Bart vd Berg maar ik ga nu effe kijken of er al foto's en een update geplaatst is!
Gr. Hilde
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 07 sep 2008, 09:28
Hilly schreef:
Een mini-opmerkinkje eerst: Doortje en die andere hadden echt een gedeelde eerste plaats. Hoe noemen ze dat ex equo? Daarom gingen ze allebei door naar de jeugdkampioenschappen of hoe dat ook maar heette.
Dat maakt niet uit hoor, de eerste twee van de rubriek gaan altijd door naar de kampioenschappen.. Ook al hadden ze allemaal evenveel punten gehad, de eerste twee gaan naar de kampioenschappen..
Ook als de eerste een punt meer dan Doortje had gehad zou Doortje door zijn naar de kampioenschappen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Lisa
Bericht
door Lisa » zo 07 sep 2008, 09:52
Klopt vera had iets meer vlees mogen hebben, die schiefels valt reuze mee hoor janna! ik heb nog eens goed gekeken en ook andere mensen laten kijken, je moet wel goed kijken wil je ze echt duidelijk zien zitten. Achja misschien zagen hun ze deze keer heel goed en hebben ze daar de vorige keer overheen gekeken. Volgend jaar weer en dan moet ze gewoon wat voller zijn (hoop ik) en ach we zien het dan wel weer.
Alinde mijn ster!!
-
yvette
Bericht
door yvette » zo 07 sep 2008, 10:53
Weet je zeker dat die jaarling tegen die 2-jarige moest? Waarschijnlijk liepen ze alleen tegelijk in de ring, maar wel ieder in hun eigen rubriek.
Jammer van Vera, maar ja, een keuring is een momentopname, dus wie weet volgend jaar beter.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
janna
-
Contacteer:
Bericht
door janna » zo 07 sep 2008, 14:48
@ Lisa: maar ze zitten er wel, De jury gaat echt op zoek naar iets op de benen. Maar het is wel zo dat ze de ene keuring minder streng zijn op schiefels dan op een andere keuring.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 07 sep 2008, 16:01
yvette schreef:Weet je zeker dat die jaarling tegen die 2-jarige moest? Waarschijnlijk liepen ze alleen tegelijk in de ring, maar wel ieder in hun eigen rubriek.
Jammer van Vera, maar ja, een keuring is een momentopname, dus wie weet volgend jaar beter.
Daar heb ik me dus ook over verbaasd, maar het was echt 1 rubriek.
Er liepen twee C-tjes en Henkie liep daar tussenin. Ceasar liep er nog achter, was een bijschrijver.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Viv
Bericht
door Viv » zo 07 sep 2008, 16:05
yvette schreef:Weet je zeker dat die jaarling tegen die 2-jarige moest? .
1 en 2 jarige ruinen lopen altijd in 1 rubriek.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Hilly
-
Contacteer:
Bericht
door Hilly » zo 07 sep 2008, 18:04
Ach, wat we waren sowieso poepietrots! Doortje was dus 2e haha.
Maar ik vond er zo veel mooie paarden bij.
'NO FJORD, NO GLORY'
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » zo 07 sep 2008, 19:50
Doortje zag er goed uit, die is al een stuk verder in haar ontwikkeling (groter, grover) dan Henkie. Al heeft die weer een onwijs mooi koppie. Vond het dus niet meteen vreemd. Doortje kan ook best draven, regelmatig, krachtig en ruim.
Vera herkende ik nauwelijks meer, zoveel als die veranderd is. Ze is inderdaad in afgetrainde conditie en moet eigenlijk niet magerder (dan ga je ribben zien), liefst iets dikker (nu zag je ook de lendenen wat gespannen staan). Op de fotos zag ik het niet zo, maar in het echt wel.
Draf ging vooral tweede rondje netjes!
Maar Lisa, die schiefels heeft ze toch al jaren. Toen ze nog in Tuk stond had ze ze ook al redelijk duidelijk zichtbaar aan beide voorbenen (net als Macho en Orthos ook hadden). Voor een keuring snap ik hun commentaar daarop wel. Jammere er aan blijft dat je daarmee op de benen nooit meer een hoog cijfer zult halen. (geldt voor vrijwel ieder paard met schiefels)
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Hilly
-
Contacteer:
Bericht
door Hilly » ma 08 sep 2008, 07:02
@Bella: is het voor Bart nog leuk/interessant om foto's van Doortje te ontvangen voor op de website? En van Henk? Ben nu toch aan het mailen en archiveren van foto's.
'NO FJORD, NO GLORY'
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » ma 08 sep 2008, 19:48
Bart zal het vast leuk vinden, maar voor de website moet je ze naar mij sturen (
nakomelingen@bvandenberg.nl). Dat is namelijk mijn pakkie an

Maar ze zijn welkom hoor...
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » ma 08 sep 2008, 20:25
Henk zag er idd wat klein uit in zijn ring, logisch natuurlijk. Hij heeft wel een heerlijk koppie vind ik! En hij was toch ook heel erg braaf?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Hilly
-
Contacteer:
Bericht
door Hilly » ma 08 sep 2008, 21:03
Henkie is een poepie. Voor een jaarling is hij heel braaf. Ik vond hem altijd erg groot maar toen ik hem zag tussen al zijn collega-ruinen, toen snapte ik wel waarom hij te iel gevonden werd. Ach hij is ons poepie. En we gaan ze misschien naar de polder brengen om lekker groot te worden. Dan ken je Henk waarschijnlijk ook niet meer terug.
'NO FJORD, NO GLORY'
-
Lisa
Bericht
door Lisa » di 09 sep 2008, 06:29
Annabel: Vera is idd iets te dun. Ik heb ook al een paar keer gezegd dat ze sowieso meer hooi moet hebben en zelf voer ik haar ook meer bij, maar Ze is echt meer gaan lopen hoor, kwa normale conditie is ze juist vooruit gegaan. de schiefels snap ik aan het rechtervoorbeen wel, maar aan de linker sorry maar kan echt niks ontdekken. Wolly was daar toch ook zo op onderuit gegaan. En ja dat had ze 2 jaar geleden op de keuring ook en toen had ze toch echt 37 punten, maar die man was ook helemaal niet aardig trouwen. Die andere die bij ons in de ring stond wel hoor, maar die met dat donkere haar vond ik maar niks. Verder met die lendenen ik denk toch ook dat het met het zadel te maken heeft gehad. Ik bedoel ze heeft zich niet maximaal bewogen steeds en heeft nu een beter zadel (en hopelijk dat het echt nieuwe zadel ook beter is). dus ik hoop dat daar in de loop van volgend jaar of dat jaar erop een stuk beter wordt! Er worden maatregelen genomen hoor (had ik al veel eerder moeten doen, want heb ook al tegen heuver aangezeurd dat ze te weinig eten hadden en bla bla, maar als het nu niet veranderd dat moet ze maar heel dichtbij de stal komen te staan zodat ik haar zelf wel bij ga voeren en meer hooi/kuil voer!! (heel weinig eten krijgen ze nou ook niet, maar het mag wel wat meer)
Alinde mijn ster!!
-
Esther
Bericht
door Esther » di 09 sep 2008, 14:47
De kwaliteit gras is natuurlijk ook niet goed bij Heuver, te veel paarden te weinig land. Gras is nu juist fijn als je paard naar de keuring moet..
Volgend jaar hier maar even heen brengen, hihi.. Dan is ze zo spekkig genoeg..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Lisa
Bericht
door Lisa » di 09 sep 2008, 15:25
heyy eshter dat aanbod sla ik niet af!!! De kwaliteit is echt bagger, maarja dan moet je keuzes gaan maken he! wil je meer gras, dan moet je naar gea, wil je haar dichterbij hebben zodat je meer naar haar toe kan dan moet je voor heuver kiezen. het is gewoon allemaal zo moeilijk. Ze krijgt trouwens wel nu beter hooi. Heb ik even geregeld vandaag. Dat hooi wat ze eerst kregen was ook zo slecht.
Alinde mijn ster!!
-
Esther
Bericht
door Esther » wo 10 sep 2008, 03:29
Als je niet naar de keuring kijkt ziet ze er nu prima uit hoor!! Mooi slank, niets mis mee!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'