Ik had nog nooit een slokdarmverstopping gezien, maar uit alle beschrijvingen wist ik wel dat ze dat had. Ik kreeg echt een norm paniekerig gevoel, en heb altijd een foon bij me maar nu dus net niet. Ik heb eerst maar een tijdje haar slokdarm gemasseerd. Ze stond ook steeds te flemen en bleef dicht in mijn buurt. Na een paar minuten, voor mijn gevoel een eeuwigheid keek ze ineens weer helderder, hield op met flemen en stiefelde weer op haar hooi af en at verder. Ik heb haar heel argwanend bekeken, maar de prop was weg. Daarna heeft ze nog een paar keer wat gedronken en dat ging ook zoals het hoort. Toen alle hooi weg was, ging ze rustig verder grazen. Ik heb wel een half uur gewacht, maar ze leek nu goed in orde.
Ik vroeg me af of ik nu de DA nog had moeten bellen. Ze was nu weer net als altijd. Ik wil morgen wel even overleggen met de DA. Hoe grot de kans nu is dat ze dit weer krijgt. Meestal leg ik het hooi in de wei en ga dan weg, duurt nogal lang als je moet wachten tot het op is. Maar ik durf nu bijna niet meer weg te gaan. Bah, blijkbaar is mijn paardenpech nog niet over en alweer zoiets geks..