Vandaag was het zo ver

Zefira is een 3 jarige merrie. Ze is beleerd door iemand anders en is sinds eind mei onder het zadel. Ze is bereden tot eind juni en toen moest we helaas stoppen omdat ze een ontsteking kreeg in haar kogel en vlak daarna een wond op haar buik. Dus ze heeft wat weken vakantie gehad. Maar 2 a 3 weken geleden heb ik het longeren opgepakt en was het nu wel tijd om voor de 1e keer op Zefira te stappen!
Voor mij was het dubbel zo spannend want ik heb op 7 juni een ongeluk gehad met een 5 jarige haflinger tijdens een onderlinge cross. Resultaat was meer dan 40 hechtingen in mijn gezicht en mond en een hersenschudding. Dus mijn vertrouwen had wel een deukje opgelopen. Dus ik heb me maar goed in gepakt met een cap en body protector. Ik heb niet echt op mijn houding gelet, ging er deze keer meer om dat ze voorwaarts ging.
We hebben eerst Zefira gelongeerd en daarna erop. Op allebei de handen gestapt en gedraafd en op de linkerhand gegaloppeerd. Zefira's voorkeur gaat uit naar de linkerhand en heeft best wel wat moeite met de rechterhand. Daarna zijn we nog even los gegaan

Ze heeft heerlijke gangen en ik ben reuze trots op haar!