Nou mag je een gegeven paard spreekwoordelijk niet in zijn bek kijken, maar uiteraard hebben wij dat toen wel gedaan

Op dat moment was niet te zeggen hoe oud hij was, wat betekent dat hij in ieder geval al acht jaar moet zijn geweest en misschien wel ouder. Opgeteld betekent dat dat hij nu minimaal 22 is, maar net zo goed al 30 zou kunnen zijn. Willem wordt oud.
Hij heeft inmiddels al weer een flinke wintervacht ontwikkeld, dus daarom viel het niet zo op dat hij steeds magerder is geworden. Nu staan ze bij ons alledrie flink op rantsoen (volgens mijn stalgenoot staan ze op ethiopie), dus gaan we Willem nu maar extra voeren.
We zijn nu aan het overwegen om hem officieel met pensioen te laten gaan. Dat betekent voor ons, gewoon lekker in de wei, af en toe borstelen en een keer samen gaan wandelen. Maar niet meer voor de kar. Hij ging al nooit zo hard (waarbij ik me ook altijd afvroeg, is hij lui, of is hij gewoon veel ouder dan wij denken).
Op zich deed hij de laatste tijd ook al niet veel meer dan dat, aangezien mijn moeder niet zo veel mocht vanwege de operatie en ik het nogal druk had met mijn werk. Maar hardop zeggen dat hij met pensioen gaat....dan wordt hij ineens echt oud