Dagje Wijk: M2 dressuur, keuring, bestgaand en L springen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Saar

Dagje Wijk: M2 dressuur, keuring, bestgaand en L springen

Bericht door Saar » do 28 aug 2008, 16:59

Jaja, dat was een druk dagje voor Saar en mij, wat heb ik onszelf aangedaan :=

Van het begin tot het einde:

M2 dressuur
Proef ging best aardig, niet super, maar ik was erg tevreden. Maureen had wat op en aanmerkingen (waar ik het niet allemaal mee eens was :P) en met 146 punten zijn we gezakt. Ik heb echt lekker gereden, Saar is niet een keer weggesprongen en deed alles wat de bedoeling was, dus het was voor mij goed genoeg, dan maar zonder diploma :+

De keuring
Begon erg, tja hoe zullen we het zeggen, rommelig en buiten adem. Ik stond namelijk nog met Saar na mijn dressuurproef te wachten op de uitslag, toen Vivian naar mij toe kwam en vroeg of ik nog mee deed met de keuring, want de modelmerries gingen nu de ring in.
:o
Euuhhh, moment....ben zo terug...
Samen met Saar naar de trailer gescheurd in volle draf over de weg. Daar snel zadel eraf, nummertje eraan, en aan de hand in net zo'n volle draf weer terug. Dat ging hard, mensen reageerden al verwonderd dat ik wel heel hard kon lopen. De keuring zelf, daar liet Saar zich uiteraard weer zien als een soort zoutzak. Ik hoorde de jury al iets mompelen over vijf zevens, dus de uitslag was geen verrassing meer. Maar zo'n mooi lijstje heeft Saar nog nooit gehad. Ook al waren het dus nog steeds 'maar' 35 punten. Wij zijn er trots op *o/*

Bestgaand
Jammer genoeg waren we maar met z'n vieren met het bestgaand. Ik denk dat Ellen met Tim en ik met Saar erg aan elkaar gewaagd waren. Ik had eigenlijk ook verwacht dat zij zouden winnen. Maar Saar en ik zijn (voor de derde keer op rij :P) eerste geworden met het bestgaand *o/*

L springen
Dit is een heel verhaal apart, ik zal jullie de details besparen, maar ik heb er een beetje raar gevoel aan overgehouden.
Saar is in ieder geval een superpaard, ze sprong alles....behalve hindernis 1 8)7 Dus ook hier gezakt. Maar ik vind ons superstoer dat we het hebben gedaan. En met mij een heleboel anderen, want ik had echt heel veel publiek, en toen ik het parcours uiteindelijk toch heb gesprongen gingen ze allemaal voor ons klappen :#

Moraal van het verhaal:

Het M2 diploma laat ik voorlopig even voor wat het is, probeer ik misschien nog wel eens een keer als we ergens in de Z zitten en dit proefje achterstevoren kunnen rijden met ogen dicht.

Keuring doen we misschien volgend jaar wel weer mee. Even Saar naar de plastisch chirurg sturen in de tussentijd (hoofd mocht wat adelijker, bij rastype). Proberen kan altijd.

Bestgaand slaan we volgend jaar misschien wel over, aangezien we nu drie keer op rij hebben gewonnen. Wil niet zeggen dat we het volgend jaar weer zou winnen, maar vind dat nu wel weer iemand anders de beker mag hebben.

L springen gaan we binnenkort nog een keer proberen, ik weet nu dat we het kunnen.

p.s. sorry voor het smiley overschot O:)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 28 aug 2008, 17:04

Mooie samenvatting Marije, jammer van die 1e hindernis bij L springen, maar je weet nu dat jullie het allebei kunnen :D
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 28 aug 2008, 17:08

Drukke dag voor jullie zo te zien (zag je ook constant in de weer hihi).
En als jij maar fijn hebt gereden, de rest is minder belangrijk toch.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 28 aug 2008, 17:19

Toch wel gesprongen, super.... Jammer dan van die ene hindernis. Maar volgende keer beter.

En bestgaand, ja dat was duidelijk een race tussen Jou en Ellen. Hoorde nog net dat je eerste geworden was toen wij weg gingen. Maar super gefeliciteerd..

Fotos komen eraan als annabel er tijd voor heeft O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
lientje

Bericht door lientje » do 28 aug 2008, 17:27

Jammer van het M2 en het springen, maar wel super hoor dat je weer bestgaand gewonnen hebt. Ellen zit ook enorm netjes dus jullie zullen vast aan elkaar gewaagd geweest zijn met die 2 knapperds :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Leentje

Bericht door Leentje » do 28 aug 2008, 18:02

een druk dagje,en als je zelfelf tevreden bent,is het goed toch!?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 28 aug 2008, 18:32

Als je zelf maar overal een goed gevoel over had dat is het belangrijkste!

Whaha plastische chirurgie :D Zo'n onedel hoofd heeft ze toch niet??? Echt weer een stomme opmerking, wat moet je daar nou mee
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 28 aug 2008, 18:47

Hmmm extensions in dr voorpluk volgende keer en potje babyolie erover? Je was idd wel razendsnel terug :D
Ach en die proefjes...... *geeft emmer zout aan Marije*
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mir

Bericht door Mir » do 28 aug 2008, 18:53

Balen dat het springen net op die hindernis bleef steken, wel fijn dat ze verder lekker haar best heeft gedaan. Bestgaand was idd spannend :D .
colunder

Bericht door colunder » do 28 aug 2008, 18:56

ik vind dat je goed gereden hebt, m2 proef heb ik niet gezien(wist niet eens dat er een M2 diploma was).
het bestgaand en het springen wel,het bestgaand ging gewoon goed en was inderdaad een nek aan nek race met tim.
het springen: zonde van die rare eerste hindernis,dat was ook bijna geen hindernis te noemen,gewoon een stapeltje cavaletties(of hoe je het ook schrijven moet).
in ieder geval gefeliciteerd met je eerste prijs bij het best gaande!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
douwina

Bericht door douwina » do 28 aug 2008, 19:05

Jammer dat je de diploma's niet mee naar huis kon nemen, maar 1e bij bestgaand is wel weer een hele leuke opsteker nietwaar?! :D *o/* Gefeliciteerd, super!!
Sally1987

Bericht door Sally1987 » do 28 aug 2008, 19:34

Jammer van de diploma's maar je heb fijn gereden dus dat is ok al lekker :D
En super van het bestgaand .
Sarissa

Bericht door Sarissa » do 28 aug 2008, 19:36

Jammer van je diploma , Maar bestgaand vond ik je wel super goed rijden :D ( ik was de gene langs de kant met het paard in de mijn handen )
Mijn Topfjord Sarissa!! ( Melissa x Jolster )
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa! :D
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 28 aug 2008, 19:38

Super dat je het parcour uitgesprongen hebt, petje af!
Vond het echt hoog :o
En natuurlijk gegefeliciteerd met de 1ste plaats met bestgaand *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Krista

Bericht door Krista » do 28 aug 2008, 19:53

Wat een leuk verslag heb je geschreven :D
Jammer van je diploma maar super dat je het parcours hebt uitgesprongen en gefeliciteerd met je bestgaand!
Haha en met Saar naar de plastisch chirurg... wat ga je doen dan, de oogjes wat liften en een beetje botox erin :+ ?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Anna

Bericht door Anna » do 28 aug 2008, 23:48

Zeker jammer van jullie diploma's maar jullie kunnen het.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » vr 29 aug 2008, 06:53

Mooi verslag, leuk om te zien hoe veelzijdig je paardje is.
Maar ik begrijp alleen niet dat je schrijft dat Saar nog nooit zo'n mooi lijstje heeft gehad, want als ze model is, moet ze toch al eerder 35 punten hebben gehaald?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Kelly

Bericht door Kelly » vr 29 aug 2008, 06:56

Daar dacht ik ook even aan Yvet :D

Verder een leuke dag zo te lezen!

Enne Marij... Taco haalt wp in de Z2 maar het M2 zijn we al 2x voor gezakt O:)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 29 aug 2008, 07:13

heeeeey ben je toch gaan springen?!?!?! dat heb ik dus nou gemist........
ja jammer van de diploma's... ach volgend jaar deden we toch gewoon weer met alles mee :P
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Saar

Bericht door Saar » vr 29 aug 2008, 08:28

yvette schreef:Maar ik begrijp alleen niet dat je schrijft dat Saar nog nooit zo'n mooi lijstje heeft gehad, want als ze model is, moet ze toch al eerder 35 punten hebben gehaald?
Saar heeft inderdaad al wel eerder 35 punten gehad, maar nog nooit een lijstje met allemaal zevens. Eerder zat er altijd wel een vijf of een zes bij (oké ook een acht dan, maar daar hebben we het gewoon even niet over) :D

Kelly, leuk om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Ik denk dat als ik de proef van gister gewoon op een knhs wedstrijd had gereden, misschien nog wel een winstpunt had gereden O:)

Cindy, ik ben inderdaad nog gaan springen. Aangezien ik sowieso nog die 15 euro moest betalen (eerder had ik het teruggekregen), dus ik dacht dan ga ik het proberen ook :+
Dus ze hebben alleen voor mij het hele parcours verhoogd van B naar L :=
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Plaats reactie