Fjordsportdiploma B
Fjordsportdiploma B
Aangezien ik met Apollo in oktober de B proef (fjordsportdiploma) wil gaan rijden zat ik wat rond te kijken op het internet voor de juiste proeven e.d.
Nu kwam ik de gewone Fjordsportdiploma B proef tegen en de B2 proef. Iemand enig idee welke proef ik moet rijden om een fjordsportdiploma te halen en verder te kunnen naar de L?
Nu kwam ik de gewone Fjordsportdiploma B proef tegen en de B2 proef. Iemand enig idee welke proef ik moet rijden om een fjordsportdiploma te halen en verder te kunnen naar de L?
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Re: Fjordsportdiploma B
Als je nog niets hebt fjordsport vaardigheidsproef B
Ik heb afgelopen zaterdag nog met joke daarover gesproken.
A en B2 zijn niet verplicht.
Je kunt dus A en B op een dag rijden, zo ook B en de L1.
Dus de B2 mag je overslaan.
Nu is er nog geen exacte duidelijkheid hoe het zit met de dubbel L.
Want wil je de fjordsport doen in plaats van de zadelproef dan moet je LL met 160 pnt hebben. Maar dat staat niet gelijk aan de L2.
Ik heb dus met een bepaald paard 156 pnt in de L1 gehaald maar die moet ik over doen om die te laten tellen voor een zadelproef.
Een L2 is dan niet goed.
Ik had ook gevraagd of bv een M1 voldoende zou zijn maar daar was eigenlijk geen echte duidelijkheid over.
Weet iemand het hier hoe het zit??
(joke zou het ook na moeten kijken)
A en B2 zijn niet verplicht.
Je kunt dus A en B op een dag rijden, zo ook B en de L1.
Dus de B2 mag je overslaan.
Nu is er nog geen exacte duidelijkheid hoe het zit met de dubbel L.
Want wil je de fjordsport doen in plaats van de zadelproef dan moet je LL met 160 pnt hebben. Maar dat staat niet gelijk aan de L2.

Ik heb dus met een bepaald paard 156 pnt in de L1 gehaald maar die moet ik over doen om die te laten tellen voor een zadelproef.
Een L2 is dan niet goed.
Ik had ook gevraagd of bv een M1 voldoende zou zijn maar daar was eigenlijk geen echte duidelijkheid over.
Weet iemand het hier hoe het zit??
(joke zou het ook na moeten kijken)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Dat kan idd.Ellen schreef:Ik kan dus gewoon de B proef gaan rijden in oktober en dan in het voorjaar 2009 de L proef.
Als je zakt voor de B mag je pas na 3 maanden weer de B proef doen (correct me if i'm wrong)
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Niet zozeer een wp maar een bepaald aantal punten. vroeger was dat 156 en nu is dat 160.Marijke&Rosco schreef:LL ben je toch als je voor de L1 proef slaagt met een winstpunt? Als je L1 haalt onder de wp en je doet L2 dan telt dat niet als LL volgens mij.
Maar tis wel vreemd dat een L2 met een x aantal punten niet telt als een LL.
Thanx Clau voor de duidelijkheid over de B2.
Als je B proef goed gaat mag je zelfs de L1 op dezelfde dag doenEllen schreef:@ Claudia bedankt voor je informatie.
Ik kan dus gewoon de B proef gaan rijden in oktober en dan in het voorjaar 2009 de L proef.

Dus je kunt in een dag gelijk L1 zijn.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik snap hier ook de logica niet van.Viv schreef:Niet zozeer een wp maar een bepaald aantal punten. vroeger was dat 156 en nu is dat 160.Marijke&Rosco schreef:LL ben je toch als je voor de L1 proef slaagt met een winstpunt? Als je L1 haalt onder de wp en je doet L2 dan telt dat niet als LL volgens mij.
Maar tis wel vreemd dat een L2 met een x aantal punten niet telt als een LL.
Thanx Clau voor de duidelijkheid over de B2.
Naar mijn idee is de L2 toch net iets moeilijker dan het L1.
Maar goed er zijn meer regels die ik niet helemaal kan plaatsen.
Waar het nu op neer komt is dat ik nogmaals de L1 moet doen en 4 punten meer moet halen(ik had er 156).
Het is alleen maar de vraag af ze die willen gaan geven

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik had hetzelfde probleem met de LL, ik reed namelijk 159 punten
Gelukkig hebben we daarna een A gehaald
waardoor hij alsnog ster is geworden, maar anders had ik voor dat ene puntje ook de L over moeten doen

waardoor hij alsnog ster is geworden, maar anders had ik voor dat ene puntje ook de L over moeten doen

Ereplaatsje voor

Maar dan zal ik wel eerst een B springproef moeten rijden neem ik aan?claudia schreef:Als je B proef goed gaat mag je zelfs de L1 op dezelfde dag doenEllen schreef:@ Claudia bedankt voor je informatie.
Ik kan dus gewoon de B proef gaan rijden in oktober en dan in het voorjaar 2009 de L proef.![]()
Nee hoor, je mag als je 160 punten in de B haalt gelijk de L1 doen.Ellen schreef:Maar dan zal ik wel eerst een B springproef moeten rijden neem ik aan?claudia schreef: Als je B proef goed gaat mag je zelfs de L1 op dezelfde dag doen![]()
Je hoeft niet eerst te springen.
(eitje toch??)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gelukkig maar. Apollo is namelijk nog lang niet klaar om een complete springproef te lopen. B dressuur moet lukken en ik denk dat als we goed trainen de L misschien wel haalbaar is en anders volgend voorjaar de L. Ook geen probleemclaudia schreef:Nee hoor, je mag als je 160 punten in de B haalt gelijk de L1 doen.Ellen schreef: Maar dan zal ik wel eerst een B springproef moeten rijden neem ik aan?
Je hoeft niet eerst te springen.
(eitje toch??)

Hey Saskia,Ursula schreef:Hey Ellen,
Leuk dat je mee gaat doen met Apollo! Ga je naar Anderen? Ik ga dan ook heen met Urs. Dan zal ik je daar wel zien
Ga je ook naar de keuring?
Ja ik heb me opgegeven voor het diplomarijden bij Nijend in Oktober. Leuk dat jij en Ursula ook komen. Zie ik jullie ook weer eens

Moet alleen nog wel een voorlezer hebben (hint) haha
Ja gaan denk ik ook naar de keuring. Heb ons opgegeven voor Roden. Weet jij misschien nog iemand die me wil voorlezen en die wil meehelpen met de keuring?
Groetjes Ellen