Na de constatering van de spat hebben we eerst een week moeten stappen omdat zijn gewrichten waren ingespoten.
Stappen... stappen, niks stappen dacht Taco en hij werd echt met de dag vervelender. Bijterig, humeurig en vreselijk druk.
Gelukkig voor hem en misschien nog wel meer voor mij was het maar een weekje.
Na het weekje mochten we weer opbouwen. Aanvoelen hoeveel hij wilde en kon en dat steeds verder uitbouwen. In principe mocht hij met 3 weken gewoon weer voluit aan de slag.
Maar Taco had weinig oor na het rustig opbouwen. Rustig is voor watjes, niks stoers aan. En aangezien Taco zichzelf altijd erg stoer vind had hij dan ook vanaf dag 1 de fullspeedmode gewoon weer aan staan.
De eerste 2 dagen merkte ik dat hij wel stijf was, de aansluiting van achteruit was er nog niet.
Inmiddels zijn we 2 weken verder en ik moet zeggen..... hij loopt geweldig!!
Het toppunt was toch wel afgelopen zaterdag.... regiokampioenschappen met Fieke.
Van de DA hadden we groen licht, L1 dat moest makkelijk kunnen.
Ik had Fiek wel al lichtelijk voorbereid dat Taco op het moment heel stoer is en behoorlijk druk...
Eigenlijk kon ik alleen maar lachen als ik naar hem keek.
Hij liep daar tussen alle mooie en luxe pony's zijn pootjes uit zijn lijf te rennen met zijn oortjes strak naar voren gepriemd.
Zijn lol kon niet op, hij vond het geweldig dat hij er weer bij mocht horen.
Maar zijn enthousiasme was voor Fiek helaas iets teveel van het goede.
Ze heeft hem 3 weken niet kunnen rijden ivm opbouwen en vakantie van haar zijde dus ze zat er pas weer voor het eerst op.
Taco is dan echt niet makkelijk en al helemaal niet als hij zo'n bui heeft.
In de ring heeft hij denk ik ook het snelste van alle pony's de proeven gelopen en dit resulteerde in 2x 178.
Maar who cares... voor ons liep hij geweldig!
Gister heb ik hem zelf weer gereden en het gaat echt heel erg goed.
Hij is lekker los in zijn lijf en super recht in de aanleuning op 2 teugels.
We pakken alweer licht wat schouderbinnenwaarts mee en dat gaat ook super.
Galopwerk gaat ook prima, al wil hij nog niet helemaal sluiten maar dat komt vooral omdat die turboknop nog steeds aan staat.
Maar ik ben dol op die turboknop. Die was er het laatste jaar langzaamaan een beetje uitgelopen en moest ik er meer aan rijden.
Ik dacht altijd dat dit kwam door de moeilijke oefeningen maar achteraf is dat echt van de spat geweest.
Ik was haast vergeten hoe heerlijk het was om op mijn opperijverige Taco te zittten, mijn wereldknol