sparky unique+veulen in epe

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
sparky10

sparky unique+veulen in epe

Bericht door sparky10 » wo 06 aug 2008, 13:28

ja ja helaas voor het veulen en voor spark een tweede premie spark omdat hij LA een half witten hoef heeft , maar , geloof dat die die al 11 jaar heeft haha maar goed zijn gedrag was uitermate super braaf hihi dus voor mij is dat de hoofdprijs van vandaag :D
Unique heb ik niet meer zien lopen want die starte vlak na ons en het was zo heet en spark en wij waren het zat dus zijn naar huis gegaan

Spark zijn punten waren 7767 commentaar was hij liep kort en die achterhoef 8)7

De ruin die bij spark liep Leo was een echte super mooie ruin van 17 jaar !!! al zou ik hem dat zeker niet geven wat een mooi beest,
die werd voorgebracht door mieke en bart.

Bart als je dit leest , ik wou nog zeggen het went achteraan lopen hahah
mja .
mijn kwartje viel later .....

Hier de foto's

Afbeelding
we waren vroeg dus wachten=eten
Afbeelding
wendy en bijrijder en de peerdjes we stonden naast elkaar met de trailer :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een hoogzwangere jurielle met knol en veulen
Afbeelding
mijn twee favoriete mannen 8-)
Afbeelding
Afbeelding
mijn lieve voorbrengdames :D janine en else
Afbeelding
mieke bart en leo
Afbeelding
Leo , hij is echt gaaf hoor !!
Afbeelding
sparks
Afbeelding
sparky....
Afbeelding
ennn sparky hhah
Afbeelding
drafje

Jammer van wederom een tweede premie maar het was gezellig , en ik vond spark al veel opgeknapt na zijn utrecht avontuur :d
Dus ach volgend jaar weer en dan schilder ik zijn hoef wel 8)7
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 06 aug 2008, 13:47

spark ziet er toch wel goed uit!!!!! lekker op gewicht!!!
gaat het weer helemaal goed met hem??
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » wo 06 aug 2008, 14:25

Hey leuke foto's joh!!
Ja jammer van Evita maargoed 34 punten is ook best netjes :D
Unique had tot mijn grote verbazing 38 punten gehaald en is nu dus 1e klasse model geworden! Ben helemaal blij.

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 06 aug 2008, 19:28

Unique zag er ook goed uit Wendy...En een veulentje waar ze naar toe kan draven scheelt ook altijd hoor. Worden ze altijd net iets actiever van.

En Leo alias Harry..Ja die heeft mij echt verbaasd vandaag. Menn wat kan dat dier lopen. En je zou hem echt geen 17 geven. en dan nog even 38 punten halen he.

Sparky was jammer dat ie wat kort liep in de draf. Mare Joyce volgende keer wel die baard eraf hoor.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 06 aug 2008, 19:44

Sparky ziet er weer goed uit!
En Leo, knappe opa hoor.
sparky10

Bericht door sparky10 » do 07 aug 2008, 15:04

@ nee sparkje is niet helemaal de oude , sloom en ach glanzen doet die ook niet zoals gewoonlijk maar ja .

@wendy ja ik vond het super gezellig we moesten naar huis later ook doordat we het stro voor vandaag binnen moesten hebben ivm de regen .... en het was warm gister !!
netjes voor unique maar ze zag en ziet er ook super goed uit !!!

@janna hahah nee de baard blijft hahah ik vind dat zoohoo geweldig spark zijn baard hahah kan er niks aan doen :D

Ja Leo is echt mooi hoor voor zijn leeftijd zeer zeker!!
terechte 1e premie.

en ja hij liep indd erg kort gister maar wat mij ook opviel was dat die voor erg stijf liep of lag 8)7 dat aan mijn ogen ??
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Else

Bericht door Else » do 07 aug 2008, 16:22

@Wendy: gefeliciteerd met Unique, mooi resultaat! En ze stond er ook mooi voor joh. Jammer van de B van het veulen, maar ja wat dat betreft kan ik je de hand schudden :D

@Joyce: ja Spark was over het algemeen mooi rustig haha. Helaas geen 1e premie, maar ja voor jou blijft ie toch de beste ofnie dan?!

Vd Zee heeft aan Leo ook een mooie ruin!
sparky10

Bericht door sparky10 » do 07 aug 2008, 17:48

ja voor zijn karakter alleen al dit jaar voor mij een eerste prijs aan spark hoor hahah
ja dat enne puntje weer he haha maarja.
volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen :P

Ennuh volgend jaar mooi die witte achterhoef zwart maken pff, zo raar dat ze daar dit jaar naar keken , heb het nog nooit gehoord dat het niet mocht
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 07 aug 2008, 18:11

Sparky ziet er goed uit, de geschoren plekken zijn helemaal niet zichtbaar!
een witte hoef? heb ik toch niet eerder ontdekt bij hem, ik moet ook beter naar de rest kijken dan alleen zijn hoofd toen ik bij jullie op stal was :P
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
sparky10

Bericht door sparky10 » do 07 aug 2008, 18:18

ja die hoef zit er al echt zeker 11 jaar haha maar op geen enkele keuring hebben ze er ooit iets van gezegd ....

Maar deze man zei dat het alleen bij rod blake fjorden toegestaan is .... ik oh ok .
nou weer wat geleerd , volgend jaar hoefje verven ..... hihi :+
en dan meteen maar wat strepen op zijn benen verven dan is het net een echte fjord O:)

We komen er ook wel duurt alleen ff een paar jaar :D
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 07 aug 2008, 18:23

haha en dan ook nog die ene andere bal laten dalen, kan je met Spark mee doen aan een hengstenkeuring ;)
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Viv

Bericht door Viv » vr 08 aug 2008, 04:59

Sonde van die hoef idd, weet wel dat Collaers (belg) daar strenger in is dan de rest. Op de CK 2 jaar geleden (of was het de HK) heeft hij dat eens uitgelegd aan me. Daar liep een fjord met een witte vlek op de zool van zn hoef, betekend dattie een verdunningsfactor in zn genen heeft en dat zien ze dan weer liever niet bij een brunblak idd.

Verder nette punten hoor. En superpunten voor Unique zeg, wow!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 08 aug 2008, 07:32

sparky10 schreef:Ennuh volgend jaar mooi die witte achterhoef zwart maken pff, zo raar dat ze daar dit jaar naar keken , heb het nog nooit gehoord dat het niet mocht
Ik weet niet hoe dat daar gaat, maar hier letten ze daar wel heel erg op hoor. Wij hadden en merrie mee met gewoon 4 donkere hoeven, maar even ingevet zodat ze mooi blinken, maar dat in combinatie met zwarte grond gaf dat ze precies gezwart waren. Nog een hele zever gehad met de jury...

Witte hoef leidt hier overigens automatisch tot C-premie (denk ik)

Maar ik vind hem er super uitzien zeg! En zoals al gezegd, zijn karakter is toch 100x meer waard dan een 1ste premie :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Esther

Bericht door Esther » vr 08 aug 2008, 09:24

In Hardenberg had een veulen met een wit hoefje een B premie..

Wat is die Evita trouwens een bolletje wol zeg!! Die heeft nog een dikke vacht!!

En Sparky zag er goe duit, al stonden we eerst wel even te kijken naar die donkere vlekken, nooit meer aan gedacht dat hij geopereerd was..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sparky10

Bericht door sparky10 » vr 08 aug 2008, 09:48

ja dat veulentje van unique haha wendy zei al die denkt dat die in noorwegen geboren is haha , maar vond het wel cool zo een bolletje krul .

en ja zijn gedrag was me dit jaar 100x meer waard dan de premie :D

En esther jij ook super hoor !! heb je wederom niet gezien wendy wees je wel aan , maar ja hihi , volgend jaar kom ik gewoon echt een praatje met je maken belooft !!

over die witte hoef ja ik wist het niet heb er ook nooit iemand over gehoord , maar ja scheelde een puntje en het korte lopen was ook jammer maar bekend dit jaar helaas , maar gelukkig voor het eerst sinds jaren keuring dat die geen commentaar op de achterhand had !! jeehee is het rijden toch nog ergens goed voor geweest .

Was indd die belg viv maar wel een zeer aardige man die het goed uitlegde , maar ook nog als spark zijn hoeven de onderkant liet zien was dat ook wit (zei de belg) dat schijnt ook niet te mogen .
maar ja .

Volgend jaar potje verf hahah :D
had ik die ochtend zijn hoeven net zo goed niet kunnen wassen dan waren ze zwart geweest O:)
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » vr 08 aug 2008, 10:40

Esther schreef:Wat is die Evita trouwens een bolletje wol zeg!! Die heeft nog een dikke vacht!!
Ja echt extreem zo dik nog hè! In vergelijking met al die andere veulens :o Zal vast wel goed komen haha.
Jouw paardjes hadden het echt super gedaan gefeliciteerd nog :D!

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
Plaats reactie