Passen vera en ik dan toch niet goed bijelkaar??

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lisa

Passen vera en ik dan toch niet goed bijelkaar??

Bericht door Lisa » ma 04 aug 2008, 19:00

Vandaag apparte dag gehad.
Vanochtend naar stal gegaan. Vera opgehaald en lekker gepoetst. De hoefsmid zou komen, maar het duurde nog al lang. Dus ben ik samen met vera in bij de bak gaan kijken waar er 2 mensen een parcourtje aan het springen waren (vera kan ik niet alleen laten staan, want dan scheurt ze alle manen en de staart eraf) dus maar mee. Na het springen zette mijn stalgenoot haar paard nog even los in de bak. Vera en rosita waren aan het neuzen wat ik te laat door had. Rosita maakte een hapdreiging en vera gooit haar hoofd aan de kant. Recht en hard bovenop mijn neus!! Het leek wel of die gebroken was zo pijn! Het bloedde enorm echt vies. Ik meteen naar de kraan gelopen en het plasje bloed (hhihi nog meer details) in de bak laten lopen en mijn neus dichtgeknepen (wat heel erg zeer deed). Na 5 minuten was hij weer over en heb ik overal waar ik langs was geweest even de druppels weggehaald (vera stond ondertussen bij de hooibalen te eten! :+ ) en daarna kwam de hoefsmid. Hij vroeg of ik vera weer op ijzers wilde,
nouja het liefste wel, maar op het moment toch even het geld bewaren voor de zadelmaker (de smiddags zou komen). Dus gewoon bekappen.
Er stond een parcourtje in de bak dus ik kon de verleiding niet weerstaan om nog eventjes in te rijden en paar keer over de hindernissen te gaan.
Daarna vera weer weggebracht.
In de middag met chance naar de dierenarts voor haar eerste enting. We moesten ook nog even naar de dierenwinkel en daar hadden we natuurlijk veel bekijks met de kleine gup O:). Nou dierenarts vond het een gezonde, maar wel een beetje kleine kitten. Klein of niet als het maar gezond is!! en ontzettend lief. Daarna nog even naar de welkoop, ook daar stond ze in de belangstelling en heeft ze zelfs een speeltje gekregen. Daarna snel naar huis, kat op mijn kamer, honden in de auto en weer naar stal. De zadelmakester was er al, maar gelukkig had mijn zus vera al opgehaald. Eerst de pony van mijn zus. Haar zadel lag wel goed, maar is wat opgevuld. Deze zadelmaker is echt top. Ze meet alles nauwkeurig op, laat je paard stukjes lopen om te zien hoe haar evenwicht is en of ze de spieren goed gebruikt en kijkt ook hoe je op je zadel rijdt. Bij mijn zadel was al vrij snel duidelijk (ook eigenlijk al voordat ze kwam) dat die voor ons echt niet meer goed is. Andere zadels erop gelegd (heel veel info van de zadelmaker gekregen) de conclusie was dat we eigenlijk niet goed bij elkaar passen!!! |( hihi :D ik moet een 17,5 inch hebben en vera een 17 icnh, omdat ze zo'n korte rug heeft. Nu heeft zij niet zo 1,2,3 een geschikt zadel en zal het nog wel een tijdje gaan duren voordat er wel een geschikte komt. Het moet of een 17 inch zijn die groot uitvalt, of een 17,5 inch waarbij de kussen niet te ver naar achteren uitsteken. Pff moeilijk wordt dat. Je kan ook wel een zadel laten maken, maarja dan betaal je zo 1800 euro, nou dat heb ik niet hoor (zadel duurder als het paard :+ ) dus ik ben druk op zoek. Baalde wel vreselijk, want ik heb nu geen zadel! er weer op leggen is niet echt goed, want ik heb even met een ander zadel gereden (lag super, maar was toch weer te lang) en ze liep veel fijner. Dus ik ga het haar niet aandoen om mijn wintec er weer op te leggen. Vermaken op de manier zoals vera hem nodig heeft zal niet lukken. Misschien een ander paard die hem super past! Nu moet ik dus voorlopig zonder zadel :D :+ :o Wel goed voor je evenwicht, maar daar krijg je vooral in het begin wel zere benen van! en als ik buiten wil rijden, heb ik altijd al wel mobiel mee, maar nu moet ik extra uitkijken met zadel zit je net wat meer stabieler. Veel meer mennen kan ik ook wel vergeten, omdat vera niet op ijzers staat. Pff wat een gedoe allemaal. Maar alleen om een zadel ga ik echt geen ander paard aan schaffen hoor!! alleen omdat zij een 17 nodig heeft en ik een 17,5 nou echt niet!! We verzinnen er wel wat op! Maarja wel balen van dat zadel is weer zo'n gedoe!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 04 aug 2008, 19:08

Hee vervelend Lisa...maar is een vlak zadel ook niet haalbaar in 17 inch?? Of een merk te horen gekregen die eventueel wel mogelijk waren!? Wel vervelend...maargoed...
Geluk is de vrucht van intens werk
Lisa

Bericht door Lisa » ma 04 aug 2008, 19:12

stubben had ze het wel over, maar de meeste zadels zitten niet in mijn budget (ik ga niet meer als 600 euro voor een passend zadel betalen, dat red ik niet)
Alinde mijn ster!!

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 04 aug 2008, 19:27

wie is geweest lisa? sandra? en is je neus ook blauw nu?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 04 aug 2008, 19:28

haha ja en ja!!

Sandra is geweest idd en mijn neus is blauw ja!
Alinde mijn ster!!

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 04 aug 2008, 19:29

dacht ik al zo aan het stukje te lezen. Ze is hier ook geweest, en wij komen uit op een thorowgood koudbloed!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 04 aug 2008, 19:30

Die heeft ze opgehad. Ik zat heerlijk, maar hij was net iets te lang voor vera voor de rest zat hij super!
Alinde mijn ster!!

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 04 aug 2008, 19:45

ja ik denk dat dat probleem meer voorkomt bij fjorden :D
eva en ik hebben ook 17,5 nodig en dat is voor uniek eigenlijk ook te groot.... mijn zadelmaker en fysio hebben ernaar gekeken en zeiden dat het weinig kwaad kon verder, dat ze hooguit met wat buigingen meer moeite zal hebben omdat hij dan eigenlijk net wat te ver naar achter ligt voor haar....... gelukkig heb ik wel een wintecje lekker licht gewicht :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » ma 04 aug 2008, 23:14

Welke Sandra is dat en waar komt ze vandaan?
Wel balen zeg...
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 05 aug 2008, 07:06

@jessica: Sandra van de Olde maten, zadelmakerij
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 05 aug 2008, 07:38

@Lisa: Stubbens kun je 2e hands ook wel voor een nette prijs krijgen (voor jou betaalbaar). Hier hebben we ook twee stubben veelzijdigheidszadels liggen, rijden we ook nog steeds mee. (de een was vroeger van Tim en later van Magdalena en een is een erfenis..ze liggen over het algemeen ook erg goed op meerdere fjorden)
Van die bruine zadels, misschien niet altijd het mooiste gezicht, maar met goed onderhoud een ontzettend degelijk zadel....niks mis mee.
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 aug 2008, 16:03

En annabel jouw rossner amerika dan?? Ik heb vandaag in de divoza op 2 rossners gezeten die waren 17 inch, maar zaten best ruim! die leken mij ook niet echt heel lang, Ik heb een mailtje gestuurd naar sandra of ze het wat vind deze zadels.
Alinde mijn ster!!

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 05 aug 2008, 17:20

Die Rossner van mij is ook niet heel erg lang, maar de stubbens zijn korter.
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 aug 2008, 18:58

Oke! ik vind rossner ook wel lekker zitten. Ik zit alleen nog te denken of ik een dressuur wil of een vhz, want ik krijg nogal snel last van mijn rug. Ik vind dressuur wel lekker zitten, maar heb nog nooit lang met een dressuur zadel gereden. Kun je daar ook wel mee springen af en toe?
Alinde mijn ster!!

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 06 aug 2008, 04:42

Af en toe wel, maar het zadel is er niet op gemaakt, dus echt heel prettig is het niet (voor ruiter én paard).
saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 06 aug 2008, 19:05

Sjors is ook een heel erg korte fjord. Ik heb voor hem ook een 17 inch zadel van King. Tweedehands zijn die wel goed betaalbaar, alleen vind je ze niet zo vaak.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Plaats reactie