Dit is zelfs voor GTST teveel soap :( Veulen voor Vera?
- karleylover
- Cindy+Uniek
nou meneer vond het vandaag nodig om zich ook even als hengst te gedragen met rijden
Ik was in staat om 'm een flink pak op zijn donder te geven, meneer zijn luisterknopje en zijn rem was hij vergeten in de wei geloof ik.
Even antwoord op de vraag hoever Vera dan nu zou zijn, ik weet het uiteraard niet precies, maar rond 20 mei ben ik met een ander vrouwtje gaan rijden en die had een arabierruin bij zich, Vera werd toen zo hengstig als ik weet niet wat. Een paar dagen later (de 25e)hadden we een oriëntatierit en toen sloeg ze die arabier bijna het licht uit zijn ogen. Dus ik vermoed dat het dan in die tussenliggende tijd gebeurd is.
En ja de dochter van Anja had 'm er al eens op zien zitten, maarja ik had zoiets van het kan geen kwaad
@Charret: die bal komt en gaat, want hij was nu weer weg, dus tja dan let je er zeker niet op

Even antwoord op de vraag hoever Vera dan nu zou zijn, ik weet het uiteraard niet precies, maar rond 20 mei ben ik met een ander vrouwtje gaan rijden en die had een arabierruin bij zich, Vera werd toen zo hengstig als ik weet niet wat. Een paar dagen later (de 25e)hadden we een oriëntatierit en toen sloeg ze die arabier bijna het licht uit zijn ogen. Dus ik vermoed dat het dan in die tussenliggende tijd gebeurd is.
En ja de dochter van Anja had 'm er al eens op zien zitten, maarja ik had zoiets van het kan geen kwaad

@Charret: die bal komt en gaat, want hij was nu weer weg, dus tja dan let je er zeker niet op
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Jeetje zeg, heb jij weer! Ben wel benieuwd.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Idd, ik ken zat mensen die echt dachten dat hun paard drachtig was terwijl dit helemaal niet zo wasyvette schreef:Voordat ik allerlei scenario's in mijn hoofd zou halen, zou ik toch wel even zekerheid willen. Dus toch even informeren wat een scan kost bij jouw dierenarts misschien?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
wij hebben dat ook met een kandor gehad, die was echt gecastreerd! die had ook opeens een bal erbij.
het bleek een soort liesbreuk te zijn, zijn darmen zakten daar doorheen en het was ook soms weg.
misschien moet je toch even de dierenarts laten kijken. als er twee ballen van hem in de vriezer liggen kan het bijna geen klophengst zijn.
zijn hengstengedrag kan ook komen dat er een (stukje) bijbal is blijven zitten, dus het hoeft niet gelijk een klophengst te zijn.
het zal mij benieuwen
het bleek een soort liesbreuk te zijn, zijn darmen zakten daar doorheen en het was ook soms weg.
misschien moet je toch even de dierenarts laten kijken. als er twee ballen van hem in de vriezer liggen kan het bijna geen klophengst zijn.
zijn hengstengedrag kan ook komen dat er een (stukje) bijbal is blijven zitten, dus het hoeft niet gelijk een klophengst te zijn.
het zal mij benieuwen
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Was hier de hengstigheid niet 'gewoon' over dan?Ziggy schreef:die had een arabierruin bij zich, Vera werd toen zo hengstig als ik weet niet wat. Een paar dagen later (de 25e)hadden we een oriëntatierit en toen sloeg ze die arabier bijna het licht uit zijn ogen. Dus ik vermoed dat het dan in die tussenliggende tijd gebeurd is.
Maar ben benieuwd. Wel apart. Klophengsten hebben inderdaad de bal in de lies liggen, die daalt vaak niet meer in. Ze zijn ook vaak niet of heel slecht vruchtbaar, omdat de temperatuur in de lies te hoog is voor het sperma. Maar ze behouden wel, vaak nog rottiger, hengstenkarakter. Maar vooral ook knap dat ze er ook ooit nog eens 2 ballen afgehaald hebben als ik het zo begrijp?!?!?!
Is het voor jou niet mogelijk om op een spreekuur langs te gaan? Dan is het vaak allemaal goedkoper dan als je een DA langs laat komen of buiten het spreekuur om komt.
Succes in ieder geval!
Geluk is de vrucht van intens werk
morgenavond komt de DA om Vera te scannen, kost 44 euro incl. voorrijkosten, dus dat vind ik nog wel te doen. Ik laat hem uiteraard ook ff naar Exel kijken.
Zodra ik even naar de zaak van Jos kan na morgen (ben ik nu ook weer), dan zal ik verslag uitbrengen of ik vraag of Mieke het hier wil vermelden.
Zodra ik even naar de zaak van Jos kan na morgen (ben ik nu ook weer), dan zal ik verslag uitbrengen of ik vraag of Mieke het hier wil vermelden.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

om er nog even op terug te komen ,
Bij spark is me afgeraden de overige bal weg te halen vruchtbaar is die niet meer (als het goed is) .
En de narcose kan hij niethebben met zijn longen dus tja , ik heb er geen last van enkelt op de keuring kan die zich geweldig misdragen .
En wat ik wel merk is sparks die staat weer bij de merries nu dus merries en ruinen en sinds vorige week met zijn frjoden vriendin want zodra sparks bij de merries in staat en het zijn er meer dan 1 dan worden ze wel hengstig ......
mja heb spark nog nooit erop zien springen ,
iig succes claud ik heb gehoord dat je er geen uitslag van hebt nog van excel dus nog steeds spannend .....
zucht
Bij spark is me afgeraden de overige bal weg te halen vruchtbaar is die niet meer (als het goed is) .
En de narcose kan hij niethebben met zijn longen dus tja , ik heb er geen last van enkelt op de keuring kan die zich geweldig misdragen .
En wat ik wel merk is sparks die staat weer bij de merries nu dus merries en ruinen en sinds vorige week met zijn frjoden vriendin want zodra sparks bij de merries in staat en het zijn er meer dan 1 dan worden ze wel hengstig ......
mja heb spark nog nooit erop zien springen ,
iig succes claud ik heb gehoord dat je er geen uitslag van hebt nog van excel dus nog steeds spannend .....
zucht
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
- Mieke_Cunna
- Contacteer: