Saar en twee herders

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Saar

Saar en twee herders

Bericht door Saar » di 29 jul 2008, 11:40

Zondag aan het einde van de middag ben ik nog even een rondje buiten gaan maken met Saar. Lekker stappen aan een lang teugeltje in de zon.

Ik had besloten om achter een recreatieplas langs te rijden, omdat je dan precies een mooi rondje hebt van een klein uurtje. Achter dat gebied langs loopt een fietspad. Ik reed daar met Saar overheen, toen we werden belaagd door een zwerm dazen. Dus maar even een drafje ingezet.

So far, so good :D

Saar begon een beetje zijwaarts weg te draaien. Nou trek ik me daar over het algemeen niet zoveel van aan, want om Saar te laten flippen is niet zo heel veel nodig. Gaat meestal vanzelf wel weer over.

Op een gegeven moment hoor ik iemand brullen (aan de linkerkant van het pad staan struiken en daarachter ligt een parkeerterrein), dus ik kijk tussen de struiken door en zie een hond aan komen rennen. Op het laatste moment draait die hond om, dus niks aan de hand.

....dacht ik...

Ik hoor iets achter me, kijk om en zie een meter of tien achter ons twee herders door de struiken komen...achter ons aan :o

Nou heb ik buiten altijd een zweep bij me, niet voor Saar, maar meer voor dit soort dingen. Dus ik wil mijn zweep pakken, maar Saar was me voor. Op het moment dat een hond richt op de benen van Saar, mept ze me toch achteruit := }-)
Honden schrokken daar zo van, dat ze linksomkeert maakten, gelukkig.

Ben het pad afgereden en aan het einde ben ik afgestapt en heb ik de benen van Saar gecontroleerd. Ze had niks, geen schrammetje. Als er ook maar iets was geweest, dan was ik teruggereden en eventueel de politie gebeld. Honden zijn zelfs verboden op het terrein daar.
Kijk en dat zoiets gebeurd, het zou niet moeten, maar daar kan je als eigenaar niet altijd iets aan doen. Maar deze man draaide zich gewoon om, alsof hij er niks mee te maken had :(

Ik ben wel trots op Saar. Stoer paard, zo letterlijk van zich aftrappen. En wat ik nog stoerder vond, we waren aan het draven, dus je zou verwachten dat een paard in schrik harder gaat en wegrent. Saar niet, die stond prompt stil 8-)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Viv

Bericht door Viv » di 29 jul 2008, 12:01

GO SAAR!!!!!! Kijk die snapt het tenminste :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 29 jul 2008, 12:22

Wow, Saarl heeft lef! Ik heb een keer zo'n actie met Kjeld gehad, maar dat was niet zo leuk. Ik stond te praten met een man terwijl Kjeld aan de hand stond te grazen, komt die man z'n hond naar 'm toegerend. Tenminste.. dat was de bedoeling want voordat de hond bij de baas was had Kjeld 'm zomaar uit het niets een eind weggetrapt. Reactie van de baas: "zo, die zal voortaan uit de buurt van paarden blijven".. Gelukkig had de hond niets, maar sindsdien probeer ik Kjeld uit de buurt van honden te houden (hij heeft ook nog een keer in een onbewaakt ogenblik onze eigen Max proberen te vermorzelen) _-:(
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 29 jul 2008, 13:03

Wat goed van Saar!
Dit soort dingen zijn mede de rede dat Anne niet alleen mag buiten rijden.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
saskia
Moderator

Bericht door saskia » di 29 jul 2008, 13:28

kung-fu Saar 8-)

Maar je zou er toch zo naast liggen als je paard ervandoor gaat, zit je met 2 van die honden achter je aan....
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
yvette

Bericht door yvette » di 29 jul 2008, 13:43

Je kan ook nog eens een heel verkeerde hondeneigenaar treffen die kwaad wordt omdat jouw paard trapt... _-:(
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 29 jul 2008, 13:45

yvette schreef:Je kan ook nog eens een heel verkeerde hondeneigenaar treffen die kwaad wordt omdat jouw paard trapt... _-:(
Als het paard dat ook zomaar doet zonder aanleiding kan ik me dat voorstellen (ala Kjeld), maar als ze doelbewust op dat paard afrennen dan had-ie ze maar vast moeten houden denk ik dan...
Jilly

Bericht door Jilly » di 29 jul 2008, 15:05

Jullie hebben echt geluk gehad zeg, als die honden hun tanden erin hadden gezet.... :=

Gelukkig heeft ze een goed inschattingsvermogen om net op het goede momente te trappen :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 29 jul 2008, 15:07

Wow, knappe Saar. Helaas heb ik onder het zadel nooit een zweep mee (dan ben ik ECHT heel gauw weer thuis) Maar bij Saar heb je het dus niet nodig :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna

Bericht door Anna » di 29 jul 2008, 18:34

Saar heeft letterlijk van zich afgetrapt
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 30 jul 2008, 08:18

Goedzo! Je moet er toch niet aan denken dat zo'n hond in haar been hangt met alle gevolgen van dien. Ik rijd ook altijd met zweep ook voor zulke gevallen, een hond die in de buurt komt krijgt met de zweep te maken. Zo heeft Vinga wel eens een rotweiler getrapt, eigen schuld moet je je hond maar bij je houden.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 30 jul 2008, 08:25

Als ik honden zie zet ik RB ook altijd stil. Hij mept er nooit naar maar ik zou het ook niet mee willen maken. Ulvy daarentegen heeft wel losse beentjes als het daar op aan komt. Ook zij heeft nog nooit gemept, maar ik blijf wel opletten. Je hebt het goed opgelost Marije.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie