Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
meggy
Contacteer:

Bericht door meggy » do 24 jul 2008, 09:26

veel plezier thessa!
ik ga dit jaar niet de zadelproef doen.. galop is nog veel te moeilijk.. :p
wij gaan al best vaak naar het "bos" even lekker crossen, vind ie geweldig :)
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 24 jul 2008, 11:12

Zo ik ga me ook weer eens melden. Al jullie berichtjes wel bijgehouden, maar weinig tijd gehad om te reageren. Maar na een aantal maanden zwangerschapsverlof, heb ik afgelopen zondag voor het eerst weer op Arwen gereden. Kind bij de oppas (Paula) en hop er op. Had haar al wel een aantal keer gelongeerd en daarbij was ze erg rennerig, maar tjonge wat een schat van een paard is het toch. Ze wil zo graag het goed doen voor je. Werd nog wel even heet, toen Paula met de twee kleintjes door de wei aan het racen waren, maar ook daarbij zet ze geen stap verkeerd. Af en toe een hinnik, maar vooral super lief. Ben dus blij dat we weer een begin hebben. En ach ja, we zitten nog steeds bijna op nul, want van rijden komt veel te weinig, maar waarschijnlijk haal ik haar na het afspenen richting Limburg. Voor ons zal het dit jaar ook nog wel geen zadelproef worden helaas, daarvoor is ze nog veel te groen.
Thessa geniet van je vakantie!!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 24 jul 2008, 13:24

Mss met Ak dit jaar een menproef,weet het nog niet zeker.
Het springen en de galop moet nog veel aan gebeuren.

@Thessa; heel veel plezier op je vakantie!

@Rosalie; wat een pech he, hoop dat de va wat uitkomst kan geven.
Geef hem maar een fijne knuffel van ons
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
rosalie

Bericht door rosalie » do 24 jul 2008, 19:20

akci schreef:@Rosalie; wat een pech he, hoop dat de va wat uitkomst kan geven.
Geef hem maar een fijne knuffel van ons
zal ik doen! :(:) kan haar morgenochtend bellen dan heeft ze spreekuur. we wachten af..
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 24 jul 2008, 21:21

Thessa, veel plezier.

Jemig Rosalie, wat balen. Hopelijk weet de Da snel wat er mis is :(:)

Aran vindt het ook heerlijk om buiten te galopperen :j
Vandaag is hij lekker onder de douche geweest. Daarvoor heeft mijn nichtje nog even op hem gezeten.

Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » do 24 jul 2008, 21:34

Grote broer Toot, hij is knap zo !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 24 jul 2008, 21:49

:D
Zie je overeenkomsten Amber?
Amber_

Bericht door Amber_ » do 24 jul 2008, 22:05

Hoofd :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 25 jul 2008, 05:18

Bedankt allemaal. Vanmiddag vertrekken we, heb er echt onwijs veel zin in, lekker even de bossen in en eens heel wat anders met onze knollies, wat zullen ze genieten, over twee weken doe ik verslag, doei doei :wave: :wave: :wave:

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » vr 25 jul 2008, 07:26

Ontzettend veel plezier Thessa! Wij gaan volgende week :D Heb er zoveel zin in!

Jemig wat lijkt Aran daar sprekend op zijn moeder! :o
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » vr 25 jul 2008, 08:56

Ja he, dat viel me gister ook al op. Nu hij een volwassenere uitstraling krijgt, gaat hij steeds meer op Kim lijken :j

Heerlijk hoor, met je paardje op vakantie.
Ik wil wel een een weekendje naar de Veluwe met Aran.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » zo 27 jul 2008, 17:21

lekker koppie van aran!

rosalie, heel veel sterkte!

ik was wel van plan om mee te doen met de zadelproef dit jaar. de galop is ook onze zwakke kant op het moment! gaat lekker, alleen wat onbehouden! ik zit ook nog met het "probleem"dat ik van 15 nov tm 23 dec in India zit. moet het dus voor die tijd doen.

ben door het fjordenboekje weer een beetje in de war gebracht, daarin staat dat ze na haar 1e premie ( voorlopig model) binnen 2 jaar MOET meedoen aan een zadelproef. dat zou dan dit jaar moeten zijn... wat nou als we er niet klaar voor zijn? kan ze dan geen model meer worden?

zit er best wel mee, omdat ik natuurlijk nog met mn rug zit, mama met haar reuma waardoor ze eigenlijk weer terug bij af is en alles weer moet opbouwen. zalie heeft een luizen leven, als ze 4x per week rijd is het veel. nu rijdt een lief stalgenootje ( nee niet die 2, maar de 3e die wel lief is) haar 1x in de week. meer omdat ze zelf een oud paard heeft en het leuk vind om met mijn knuffel bezig te zijn... ( ze kan goed rijden dus ik ben heel blij)

maar toch, voel wel een druk, "je moet voor sept / okt je paard voor elkaar hebben"
nou weet ik dat iemand al een keer gezegt heeft, dat het volgend jaar ook nog kan... maar door dat boekje ben ik weer gaan twijfelen!

jullie hebben er veel meer verstand van dan ik dus help me uit de brand!

alvast bedankt!!
xx Fab
Azalie :: Isabeau
Jilly

Bericht door Jilly » zo 27 jul 2008, 17:35

Fabienne-Fotografie schreef:
ik was wel van plan om mee te doen met de zadelproef dit jaar. de galop is ook onze zwakke kant op het moment! gaat lekker, alleen wat onbehouden! ik zit ook nog met het "probleem"dat ik van 15 nov tm 23 dec in India zit. moet het dus voor die tijd doen.

ben door het fjordenboekje weer een beetje in de war gebracht, daarin staat dat ze na haar 1e premie ( voorlopig model) binnen 2 jaar MOET meedoen aan een zadelproef. dat zou dan dit jaar moeten zijn... wat nou als we er niet klaar voor zijn? kan ze dan geen model meer worden?
Als je nu een goeie proef doet is ze idd model, doe je de proef pas volgend jaar is ze geen model omdat haar punten van de keuring 'vervallen' na 2 jaar.
Dan moet je ofwel volgend jaar weer naar de keuring, in het najaar proef en dan hopelijk model. Of volgend jaar proef en het jaar daarop keuring kan ook.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 27 jul 2008, 18:19

Fab, je gaat toch zaterdag naar de keuring? Als ze dan voorlopig model wordt, kun je zowel dit als volgend najaar de proef rijden om Model worden :j
Charret

Bericht door Charret » zo 27 jul 2008, 19:35

Zo heb ik het ook met Alies gedaan. Vorig jaar voorlopig model. Dit jaar geen keuring, maar de proeven aan het eind van het jaar. :)) Dat lijkt me zo verschikkelijk spannend.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ursula

Bericht door Ursula » ma 28 jul 2008, 10:19

Ze is nu nog steeds voorlopig model neem ik aan? En dan aankomend jaar is het 2de jaar? Dan 'moet' je inderdaad dit jaar een proef met haar doen om dit voorlopig modelschap om te zetten in model. Lukt dat dit jaar niet, ga je volgend jaar gewoon weer naar de keuring waar ze vast weer voorlopig model wordt en dan heb je weer 2 jaar.
Maar het hoeft niet per se met een ABOP hè! Je kan ook voor de Fjordsport gaan. Dat is meerdere keren per jaar.
Ik zou maar niet teveel stressen als ik jou was! Het uiterlijk van een modelmerrie heeft ze wel, dus vroeg of laat wordt ze het ook! ;)
Ursula (Bjorgard x Briggen) + Kunar = Cider!! *o/*
Ursula Aspirant Ster!
rosalie

Bericht door rosalie » ma 28 jul 2008, 11:05

veearts is net geweest.

ze vond het er al beter uitzien, maar inderdaad nog niet helemaal 100% ze heeft me 1 spuit pijnstillers gegeven voor de komende 3 dagen, dan moet ik hem nog 2 weken geven om te wennen, is het dan nog niet helemaal goed moet ik weer bellen.

ook moet ik weer wat met hem gaan doen, ook als hij niet helemaal goed loopt, gewoon omdat hij nog moet wennen aan z'n schoenen.

doe toch wel voorzichtig hoor, de komende maanden ga ik er ook nog niet op. maar een beetje stappen en draven aan de dubbelle lijnen moeten we maar weer eens gaan doen.

ben dan best bang dat hij nog meer beschadigt daardoor, maar ze verzekerde mij dat, dat niet gebeurde.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 28 jul 2008, 11:31

Je bent toch altijd bezorgd om je beesie.
Maar als zij zegt dat het goed is,zal ik het zeker voorzichtig wat gaan doen.
Hij zal er idd eraan moeten wennen.

Beterschapjes voor arin :(:)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 03 aug 2008, 15:31

Nou Anca heeft haar verlof er ook op zitten, al heeft ze nog geen fulltime contract.
Door het verbouwen van de stal en de 2 kleine dames, kan ik haar niet zo vaak rijden. Ik probeer haar om de dag wat te rijden, maar als het zo bloedheet is, ga ik er niet op zitten hoor! We worden lek gestoken door de dazen!
Vandaag maar wel gereden. Ze is in het begin wat drammerig en wil dan met regelmaat gaan dribbelen. Ik pak haar dan terug en dan stapt ze weer gewoon. Begint ze lekker wat ontspannen in te buigen, wordt ze geroepn door vriend en dochter!! Grrr, dat ze eens stil houden!
Maar ik merk dat ik haar nu sneller wat ontspannen kan rijden, dan eerst. Dus er komt vooruitgang in.
Nu zal ik deze week niet veel meer rijden ivm komende keuring.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 08 aug 2008, 18:50

Nou wij zijn ook weer terug van vakantie, die twee weken zijn echt voorbij gevlogen, het was geweldig!! Aike was super braaf, heerlijk op buitenrit kunnen gaan door de bossen, geen stap verkeerd, lekker gecrost en gereden door de dochters van mijn vriendin, af en toe even een beetje serieus gedaan ook, nou meneer vond het allemaal goed, wat een heerlijk beest is het toch, echt zo braaf, dit was zeker voor herhaling vatbaar. Enne voor iedereen die een super adresje zoekt voor een vakantie met paard, de Peelhoven is echt ontzettend leuk en goed, hele lieve mensen, erg gastvrij en gewoon super uitrij mogelijkheden en ook nog een bak, weiland en mooie stalletjes aanwezig, honden zijn welkom, het is echt een geweldige vakantie geweest! :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Gesloten