Mabeltje is nu alweer een paar dagen verkocht... Ik mis haar best wel hoor...

Maar ik wilde het paardrijden absoluut niet opgeven nu ik Mabel niet meer heb! Het blijft mijn grootste hobby, en iets wat ik waarschijnlijk mijn hele leven geweldig zal blijven vinden. Echt een passie van mij! Volgens mij als je eenmaal 'besmet' bent met het paardenvirus, kom je daar je hele leven lang niet meer vanaf hihihi!

En met Mabel ging het gewoon niet meer... Ik was gewoon bang om op haar te rijden. Teveel gebeurt gewoon in het verleden met haar. Ook heb ik weinig tijd, ik kan maar één keer in de week ongeveer intensief rijden, en dat is te weinig voor Mabel.
Mijn goede vriendin Lisa miste het rijden ook heel erg. Ze heeft vier jaar lang een haflinger verzorgt. Dus zo hebben we besloten een advertentie te zetten of we ergens konden rijden zo nu en dan, zodat we de draad weer een beetje op kunnen pakken.
De volgende dag al hadden we reactie van een man die negen friezen heeft. Hij rijdt al in klasse drie met het mennen! Hij is heel actief met de paarden bezig. En heeft thuis alles echt prima in orde!!! We zijn er meteen 's avonds langs geweest. Hij woont ook nog eens super dichtbij!
Hij heeft een trainingsbakje, een grote rijbak, een stapmolen, prachtige stallen enz enz.
En alle beetjes helpen. Dus hij zou het heel erg fijn vinden als wij ongeveer één keer in de week intensief wilden komen rijden.
Hij heeft twee hengsten, die (nog) niet op heel hoog niveau lopen, maar wel regelmatig voor de kar staan. Die mogen dus wel wat extra beweging hebben, plus dat ze er veel van leren.
Nou, en daar zeiden wij geen nee tegen!!! Ben mijn hele leven al ontzettende friezengek geweest (naast de fjord natuurlijk!

Gisterenavond mochten we voor het eerst rijden. Ontzettend onwennig natuurlijk als je gewend bent op een haflinger en fjord te rijden. En ik heb al zo lang niet meer gereden. Mabel stond al zo lang stil!

Sommige mensen zeggen dat je op een fries opnieuw moet leren rijden, en dat is wel een beetje waar.
Ik merk dat ik zelf nog ontzettend veel moet leren, en de fries onder mij ook. Maar ik krijg begeleiding van de eigenaar en Lisa en ik leren elkaar een hoop.
En het rijden was verder in één woord echt GEWELDIG!!!

Wat een prachtige lieve, attente, intelligente en pittige dieren zijn die hengsten zeg!
Maar totaal niet vervelend, wat ik wel had verwacht van een hengst.
Ik voelde me eerst wel schuldig hoor. Het voelde echt alsof ik 'vreemdging'. Alsof ik Mabel had verraden...

Maar ja, mijn leven gaat natuurlijk ook verder, en ik wil het rijden gewoon blijven doen... Maar is best moeilijk hoor als je de draad dan ineens oppakt met een ander paard terwijl je je eigen net verkocht hebt...
Maar ik wil nu even niet de verplichting van een eigen paard. Nu zijn we vrij om te gaan en te staan waar we willen en hebben toch veel plezier van die paarden.
Ik zal niet verder doorzeuren hahaha, hier een paar foto's om een indruk te geven. Ze zijn niet echt van superkwaliteit. Het werd al donkerder en de batterij was bijna leeg....
Lisa met de kanjer 'Jurre'

Even mooi maken voor het rijden! (nou ja, ze zijn van zichzelf al echt PRACHTIG!!!

Smile!

En dit was 'mijn' hengst, de kanjer 'Jippe'!

Mooie Jippe!

En natuurlijk ikke even samen met deze 'zwarte parel'!

Toen nog een paar foto's van na het rijden. Zal binnenkort wel een keertje foto's laten maken tijdens het rijden. (al ziet dat er nog niet uit... Maar we doen ons best!)
Lisa op Jurre

En ikke op Jippe!!!

En nog een paar van ons viertjes samen:

En na het rijden een lekkere, welverdiende lauwe douchebeurt!
Hier de eigenaar met Jurre:

Daarna mocht ik Jippe nog lekker even 'douchen'!

Wat issie toch mooi....

De eigenaar leek aardig tevreden te zijn over ons!!!

We moeten nog heel veel leren! Maar hij geeft ons de kans en de rust het langzaam op te pakken op deze twee kanjers!
En ik vind het super van hem dat hij ons deze kans geeft. Want het zijn niet zomaar paarden, maar twee goedgekeurde frieze hengsten!!!

Het is de bedoeling dat we over een poosje ook buiten gaan rijden met ze. Hij woont midden in het bos dus dat gaat helemaal goed komen!!!
(heb alleen intense spierpijn nu.... Maar dat moet je er voor over he?!

Ben best wel heel blij en trots!!!

Maar voel me ergens ook schuldig.... Sorry Mabeltje!!!

Wat vinden jullie van deze kanjers???
Groetjes Jessica