Afgelopen maandag ben ik met Anja gaan rijden, ik met Exel en zij en nog een vriendin met een friese merrie en Piaffe. Exel was zich behoorlijk macho aan het gedragen en Anja merkte nog op dat hij volwassen aan het worden is. Hij liep echt die merries te beschermen en de macho uit te hangen.
Dinsdag was de hoefsmid bij Vera en Anja kwam ook ff buurten, zegt ze ineens: "staat er stroom op je draad?" Dus ik zei dat dit niet zo was, kruipt ze onder de draad door en duikt tussen de benen van Exel. Zegt ze zo: "weet je dat je een klophengst hebt?" Ik heb haar voor gek verklaard, want de fokster heeft me zelf verteld dat ze 2 ballen van hem in haar vriezer heeft (die mocht ik ook hebben

Tja en toen vielen er ineens een hoop kwartjes op hun plek, zoals het feit dat de dekens van Vera om de haverklap op haar rug en bij haar hals kapot waren bijvoorbeeld.
Maar ook het gedrag van Vera is sterk veranderd, ze is heel aanhalig (terwijl ze een bloedhekel aan knuffelen heeft), met rijden ging ze van de week als 2de paard rijden, nou Vera wil altijd voorop en wordt helemaal hyper als er een paard voor haar rijdt. Nou ging ze achter de Fries en dook voor Piaffe, lekker "veilig" tussenin

Donderdag wilde ik die bal aan mijn dochter laten zien en toen was ie weer weg, dus het is echt een klophengst. Aan 1 kant was ik blij dat die bal weg was, dan is het in ieder geval geen tumor.
Ik heb uiteraard geen 100% zekerheid dat ze drachtig is van Exel, maar alle tekenen wijzen er wel op.
Op zich vind ik een veulen van mijn 2 paarden hartstikke leuk, alleen wilde ik Vera nooit laten dekken ivm haar eczeem.