Het A-tjes topic deel 2!
weten jullie nog dat ik schreef dat Karev noiet rechtsom wou galloperen, ik denk dat ik weet waarom niet....
Mijn jc zadel lag, dacht ik goed(de divoza man gelovende). Maar ik had mijn zadel meegenomen naar huis om te poetsen, en vergeten mee te nemen naar stal, toen ik maandag wou rijden. Ik dad mijn oude vzh zadeltje nog liggen, dus, hup die erop geknald. En ze leip als een tierelier! Wat een verschil zeg, super ontspannen, lekker los en bewegelijk. Nu denk ik dus eigelijk dat die jc nooit goed heeft gelegen, ze wou er nooit onder ontspannen, altijd plat door de bochten, enz. Ik ben weer wat wijzer, en ook was ik hardleers over divoza.
De 29e komt sandra van de olde maten zadelmakerij!
Mijn jc zadel lag, dacht ik goed(de divoza man gelovende). Maar ik had mijn zadel meegenomen naar huis om te poetsen, en vergeten mee te nemen naar stal, toen ik maandag wou rijden. Ik dad mijn oude vzh zadeltje nog liggen, dus, hup die erop geknald. En ze leip als een tierelier! Wat een verschil zeg, super ontspannen, lekker los en bewegelijk. Nu denk ik dus eigelijk dat die jc nooit goed heeft gelegen, ze wou er nooit onder ontspannen, altijd plat door de bochten, enz. Ik ben weer wat wijzer, en ook was ik hardleers over divoza.
De 29e komt sandra van de olde maten zadelmakerij!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Wie van jullie gaan er dit jaar allemaal voor de zadelproef??
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
ik niet haha,
arin heeft zijn ijzertjes nu een week en in draf loopt hij nu gewoon weer helemaal 100%
heb hem nu even stil staan op het land. en zondag weer les ( na 2 maanden) we gaan er natuurlijk niet op.
als de bak niet te zwaar is dan doen we een lesje lange lijnen om zo were wat spiertjes te gana kweken bij hem. lekker veel stappen. maar ja als de bak wel te zwaar is gaan we wel een lesje stilstaan bij de hoefsmit doen haha wat een ettertje is het dan zeg. laat zich lekker omvallen staat te herkauwen op haar trui.. gaat dan hikkelend van links naar rechts, dondersteen! en zodra ik hem corrigeer springt ie van voor naar achter. en mijn hoefsmit vindt hem helemaal leuk haha tis maar wat je leuk vindt
maar goed in elke geval loopt hij nu dus goed, en dat scheelt al een hele hoop.
als hetr zo door gaat hoeft hij nietingespoten te worden, en is de atrose een trauma van vroeger. en dus geen erfelijke aandoening.
arin heeft zijn ijzertjes nu een week en in draf loopt hij nu gewoon weer helemaal 100%
heb hem nu even stil staan op het land. en zondag weer les ( na 2 maanden) we gaan er natuurlijk niet op.
als de bak niet te zwaar is dan doen we een lesje lange lijnen om zo were wat spiertjes te gana kweken bij hem. lekker veel stappen. maar ja als de bak wel te zwaar is gaan we wel een lesje stilstaan bij de hoefsmit doen haha wat een ettertje is het dan zeg. laat zich lekker omvallen staat te herkauwen op haar trui.. gaat dan hikkelend van links naar rechts, dondersteen! en zodra ik hem corrigeer springt ie van voor naar achter. en mijn hoefsmit vindt hem helemaal leuk haha tis maar wat je leuk vindt

maar goed in elke geval loopt hij nu dus goed, en dat scheelt al een hele hoop.
als hetr zo door gaat hoeft hij nietingespoten te worden, en is de atrose een trauma van vroeger. en dus geen erfelijke aandoening.
- Thessa Keizer
Aike gaat wel voor zijn zadelproef dit jaar
30 Aug. starten we ook onze eerste officiele wedstrijd, KNHS, dus we gaan er gewoon voor.
Groetjes Thessa en Aike

30 Aug. starten we ook onze eerste officiele wedstrijd, KNHS, dus we gaan er gewoon voor.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Hopelijk blijft het goed gaan met Arin 

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Vandaag is de hoefsmid geweest, die was super tevreden over Liesjes hoeven 
Is alle moeite die we het afgelopen jaar hebben gedaan niet voor niets geweest
Nog even en je ziet niks meer van de schade!! Alleen linksvoor (die het ergst was) zit nog een gleufje. Maar die verdwijnt straks waarschijnlijk ook helemaal.

Is alle moeite die we het afgelopen jaar hebben gedaan niet voor niets geweest

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ze had in zowel linksvoor als linksachter gigantische scheuren zitten...die in de voorhoef was helemaal tot bovenin, en er miste een heel stuk hoef. Heb o.a. daarom ook zolang gewacht met verder inrijden. Maar nu, een jaar later, zijn d'r hoeven bijna weer perfect 

arin liep vandaag niet goed, hij kwam al onregelmatig naar me toe draven, en in de bak zag het er niet veel beter uit..
ik kijk het morgen nog even aan en anders bel ik de VA maar weer even.
ik denk namelijk dat het misschien enigzinds een beetje overbelast is, aangezien het weiland erg glad was en ze hebben lopen crossen met z'n allen. ook werd hij door de leider van de kudde weer opgejaagd.
we hebben nu in elk geval de kudde even door 2 gedaan zodat de rennerige paardjes even appart staan van arin.
best wel jammer want hij liep al 1,5 week goed op die ijzers.
pff..
ik kijk het morgen nog even aan en anders bel ik de VA maar weer even.
ik denk namelijk dat het misschien enigzinds een beetje overbelast is, aangezien het weiland erg glad was en ze hebben lopen crossen met z'n allen. ook werd hij door de leider van de kudde weer opgejaagd.
we hebben nu in elk geval de kudde even door 2 gedaan zodat de rennerige paardjes even appart staan van arin.
best wel jammer want hij liep al 1,5 week goed op die ijzers.
pff..
- Thessa Keizer
Mijn A-tje gaat morgen heerlijk mee op vakantie voor twee weekjes, lekker de bossen in even niet zo serieus aan het werk, heb er helemaal zin in en denk dat Aike het ook super gaat hebben
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!