Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 30 jun 2008, 06:32

Knappe merrie Jilly :)

Ik heb gister mezelf maar eens een schop onder m'n kont gegeven. Heb Annelisa flink aangepakt. In het begin besloot ze de hoeken in te duiken, er vervolgens niet meer uit willen komen, naar achteren te slaan, of in de achteruit te gaan. Maar met een paar flinke meppen en gebrul, kreeg ik haar uiteindelijk ruim 3 rondjes achter elkaar in draf in een redelijk tempo en verder mooi netjes de bak door. Ik ben niet zo van dat strenge, maar zij had het echt even nodig. Het is zo'n typetje die, als je haar 1 vinger geeft, gelijk je hele hand pakt ;)
Daarna weer even het zandpad op geweest. Nu de andere kant op...een klapperend lintje was wel héél eng, dus eventjes afgestapt. Toen aan de hand doorgelopen tot ze weer relaxt was. Daarna weer een klein stukje erop gezeten, tot ze weer druk werd. Heb besloten om het zo te doen, zodat ze er wel van leert, maar er geen gekke dingen kunnen gebeuren. Heb niet altijd iemand bij de hand, dus dan moet je zelf een beetje slim zijn toch ;) Uiteindelijk zal het steeds makkelijker gaan....
Daarna heeft ze nog even voor kinderpony gespeeld met één van de kleinkinderen van Anne en Liesbeth. Ze vond het wel een beetje vreemd, maar ze heeft zich perfect gedragen!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jilly

Bericht door Jilly » ma 30 jun 2008, 10:51

Ik ben blij dat Anja zichzelf al te oud vindt voor streken haha :D maar qua opleiding zit ze wel ong gelijk met vele andere A'tjes!

Heb er gisteren voor de 2e keer mee gereden (1ste keer alleen) en ze deed het super hoor, Net zoals haar zusje liever lui dan moe, maar als het moet doet ze het wel :L

Clau en Tina waren er net dus heb ook nog enkele foto's als het goed is!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » ma 30 jun 2008, 20:45

Yoline schreef:Knappe merrie Jilly :)

Ik heb gister mezelf maar eens een schop onder m'n kont gegeven. Heb Annelisa flink aangepakt. In het begin besloot ze de hoeken in te duiken, er vervolgens niet meer uit willen komen, naar achteren te slaan, of in de achteruit te gaan. Maar met een paar flinke meppen en gebrul, kreeg ik haar uiteindelijk ruim 3 rondjes achter elkaar in draf in een redelijk tempo en verder mooi netjes de bak door. Ik ben niet zo van dat strenge, maar zij had het echt even nodig. Het is zo'n typetje die, als je haar 1 vinger geeft, gelijk je hele hand pakt ;)
Daarna weer even het zandpad op geweest. Nu de andere kant op...een klapperend lintje was wel héél eng, dus eventjes afgestapt. Toen aan de hand doorgelopen tot ze weer relaxt was. Daarna weer een klein stukje erop gezeten, tot ze weer druk werd. Heb besloten om het zo te doen, zodat ze er wel van leert, maar er geen gekke dingen kunnen gebeuren. Heb niet altijd iemand bij de hand, dus dan moet je zelf een beetje slim zijn toch ;) Uiteindelijk zal het steeds makkelijker gaan....
Daarna heeft ze nog even voor kinderpony gespeeld met één van de kleinkinderen van Anne en Liesbeth. Ze vond het wel een beetje vreemd, maar ze heeft zich perfect gedragen!
Jezelf niet te hard schoppen , doet best pijn(en ik kan het weten :D )

Iedereen heeft toch zijn eigen manieren om die problemen op te lossen en als deze het best bij jou werkt is het toch goed.

Ik heb vandaag alco los gehad en die liep eigenlijk best goed.
Morgen maar weer eens gaan longeren en dan mag hij weer aan de gang met zijn mooie paarse silicona aan zijn voetjes :?
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
rosalie

Bericht door rosalie » wo 02 jul 2008, 16:29

vandaag osteopaat geweest voor arin, ze heeft hem even bekeken, en zo denkt/weet dat hij een peesonsteking heeft, heb meteen de VA gebeld en die komt vrijdag ochtend.
verder heeft ze hem helemaal even gecheckt met gelukkig de conclusie dat ik bof met een paardje dat zo ontzettend soepel in , in alle delen van zijn lijf :D toch nog even een positief puntje, aangezien ik zelf dacht dat er misschien iets in zijn rug ook niet helmaal lekker zat, omdat hij altijd ontspannen loopt, zelfs met het crossen in de wei.
maar dat schijnt dus alleen maar super te zijn.

nou nog even afwachten wat de VA en de scan van zijn been laten zien. ik hoop maar dat het uiteindelijk allemaal niet zo heel erg is als dat ik dacht dat het was.
aangezien hij alleen onregelmatig lopt in de draf, en wel normaal galopeerd en stapt,.

we gaan het beleven.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 05 jul 2008, 08:41

Hopelijk valt het mee met Arin. Wat zei de DA gisteren?
rosalie

Bericht door rosalie » za 05 jul 2008, 10:50

het is zijn andere besn en op een andere plek :+
hij liep dus kreupel met zijn andere been, om het zere pootje te ontlasten.
ik dacht eerst dus dat het zijn linger voorbeen was, omdat hij daar wat kreupel liep en die wat dikkig is.
maar het is dus zijn rechtervoorbeen, bij het kogelgewricht. zij voelde daar een harde bobbel..

ze hefet hem toen verdoofd om te kijken of daar de pijn vandaan kwam. (of dat het hoger zat, of hij ook met het andere been kreupel ging open want dan had hij het aan 2 benen.) "gelukkig is dat dus de plek. hij staat nu in de paddock op een stukje van 4x4. op pijnstillers, van de week komt ze weer langs en gaan we röngefoto's laten maken..

ik hoop maar dat hij snel weer de oude is.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 05 jul 2008, 11:51

Tjee Rosalie, wat vervelend. Ik hoop ook met je mee, dat hij snel de oude is.
Ik heb Anca gisteren even los gehad en rond laten lopen. Evita bleef in de stal. Vandaag maar even aan de longeerlijn, niet bijgezet of zo. Tjee wat gaat ze dan te keer. Flink lopen en hinneken. Maar even toch van elkaar af.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 05 jul 2008, 11:52

Tjee Rosalie, wat vervelend. Ik hoop ook met je mee, dat hij snel de oude is.
Ik heb Anca gisteren even los gehad en rond laten lopen. Evita bleef in de stal. Vandaag maar even aan de longeerlijn, niet bijgezet of zo. Tjee wat gaat ze dan te keer. Flink lopen en hinneken. Maar even toch van elkaar af.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Jilly

Bericht door Jilly » za 05 jul 2008, 13:12

Wat vervelend voor jullie Rosalie! Hopelijk is hij gauw weer beter!

Ik had gisteren mijn broertje van 7 mee naar de paarden, eerst zelf een rondje op Anja gereden en dan mocht hij erop. Toen kwam de baas net aan en hij zei dat ze steeds meer leek te genieten van de aandacht.
Het was mij ook al opgevallen dat, sinds ik er meer mee bezig ben, ze altijd als eerste meewilt en er echt plezier in heeft.
Altijd leuk om te horen dat het andere mensen ook opvalt :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
rosalie

Bericht door rosalie » di 08 jul 2008, 15:41

slecht nieuws vannaf hier..

vandaag zijn er röngefoto's van ARIN gemaakt.
daarop was helaas te zien dat arin atrose heeft in zijn kogelgewricht.
hij wordt nu op nike air gezet, in de hoop dat het hierdoor minder wordt / over gaat.
maar dit is alleen het geval als hij zich vroeger als veulen ooit heeft verstapt..
is dat niet het geval kan het erger worden, en dan gaan we over 3 maanden weer foto's maken. om te kijken of we er door speciale infusen wat aan kunnen doen.

een spannende tijd voor ons dus.
en ik bal er wel een beetje van aangezien ik al zoveel plannen had voor het komende jaar.
ik hoop dus heel erg dat arin minder pijn krijgt. en dat het met de nike's op te lossen / verminderen is!

jullie zijn nu weer een beetje op de hoogte.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 08 jul 2008, 15:45

Aahh,nee toch.....
Ik hoop dat de 'schoenen' een verlichting voor hem kunnen geven.
En dat hij daardoor minder pijn zal krijgen.
Maar sneu is het wel voor zo'n jong paardje nog.
Veel sterkte de komende tijd.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 08 jul 2008, 17:17

dat is k*t rosalie. ik weet niet zo heel goed wat artrose is, licht me in, hihi.

Karev en ik hebben gister in de stromende regen de rechter galop geoefend, ze vondt het heel lastig, en het kwam er uit met een flinke bok, waar ik niet op bedacht was, ging ik bijna!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 08 jul 2008, 19:53

Oh jeetje wat zuur zeg!!
Hopelijk kunnen ze voorkomen dat het erger wordt..
Heel veel sterkte ermee :(:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Charret

Bericht door Charret » di 08 jul 2008, 19:56

Zo jong en dan al atrose.. Pfff, daar wordt je dus echt niet vrolijk van.
Denken ze dat het komt door iets wat hij als veulen gedaan moet hebben?
Ik hoop dat de zooltjes helpen..ik duim voor jullie!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 09 jul 2008, 18:47

Tamara schreef: Karev en ik hebben gister in de stromende regen de rechter galop geoefend, ze vondt het heel lastig, en het kwam er uit met een flinke bok, waar ik niet op bedacht was, ging ik bijna!
ik heb er ook zo een thuis!!! wat een draakjes kunnen het zijn he!

dat schetst ook meteen hoe het er bij ons nu aan toe gaat!
ook wij hebben wat vervelend nieuws, mijn mama heeft sinds een week of 2 acute reuma. rijden kan ze dus voorlopig ook niet meer.

Rosalie; heel veel sterkte, zal wel een flinke klap zijn, je hebt arin pas, en dan dit al! balen zeg! :(:)
Azalie :: Isabeau
claudia

Bericht door claudia » wo 09 jul 2008, 18:49

Fabienne-Fotografie schreef:
Tamara schreef: Karev en ik hebben gister in de stromende regen de rechter galop geoefend, ze vondt het heel lastig, en het kwam er uit met een flinke bok, waar ik niet op bedacht was, ging ik bijna!
ik heb er ook zo een thuis!!! wat een draakjes kunnen het zijn he!

dat schetst ook meteen hoe het er bij ons nu aan toe gaat!
ook wij hebben wat vervelend nieuws, mijn mama heeft sinds een week of 2 acute reuma. rijden kan ze dus voorlopig ook niet meer.

Rosalie; heel veel sterkte, zal wel een flinke klap zijn, je hebt arin pas, en dan dit al! balen zeg! :(:)
Nogmaals Fab, heel veel sterkte met je moeder en wens haar heel veel sterkte.

Dikke knuffel :(:)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
rosalie

Bericht door rosalie » wo 09 jul 2008, 18:57

@ fabiënne. balen zeg van je moeder! :o wist niet dat je reuma plotseling kon krijgen.. stertke voor haar.

@ tamara, atrose is botontkalking/ slijtage in de gewrichten. het gaat niet meer over, je kan het wel "onderdrukken" en zorgen dat het minder erg wordt. wta wel vervelend is dat het vaak bij wat oudere paarden / manege paarden voor komt en niet vaak bij jonge pony's van 4.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 jul 2008, 07:00

Gisteren had ik een dagje weg met de hele familie en een goede vriendin van me zou die dag Aike rijden, ze wilde dat al een tijdje maar het kwam er maar niet van, dus nu was het een mooi moment. Ze rijd zelf in het Z en kan dus aardig rijden.
Dus ik gisteravond hoopvol haar opbellen hoe het was gegaan. Nee heeft meneer zich echt gruwlijk misdragen bij haar :? Hij is gaan rennen, bokken, drammen en deed volledig zijn eigen ding. }-) Ik snap er niets van, hij is eigenlijk helemaal niet meer zo stout, natuurlijk doet ie wel eens wat maar eigenlijk nooit meer echt heel gek.
Mijn gevoel is dan ook een beetje dubbel, ik baal dat ie niet braaf was bij haar, want ze vond het zo leuk om hem een keertje te rijden maar ik vind het aan de andere kant ook sneu voor hem, want waarom deed ie zo? Zaterdag heb ik hem zelf nog gereden en was ie super braaf, heel licht in de hand en heeft echt geen stap verkeerd gezet.
Nu is hij wel afgelopen week flink aan het werk geweest, voor het eerst met passoa gelongeerd omdat hij achter heel slecht eronder zet waardoor hij heel erg struikeld en waardoor de galop heel moeizaam gaat, vrijdag in de priveles moest ie wat hogerop lopen ook puur om zijn achterhand wat beter mee te nemen. Maar zaterdag heb ik hem alleen lang en laag over zijn rug gereden, gewoon om te zorgen dat ie geen spierpijn zou krijgen en zodat het rijden nog wel leuk blijft voor hem. Vrijdag was ie namelijk echt heel erg boos dat ie zo moest werken om die achterhand eronder te zetten, maar dan nog, deed ie niet onwijs stout, sloeg wel met zijn voorbeen, klom het liefst op de wand en heeft 1 bokje gegeven maar het viel wel mee, en dan is ie nu gisteren zo vervelend geweest.
Denk dat het een beetje teveel van het goede was misschien, alhoewel ik me niet kan indenken dat zij hem nou zo vreselijk aan het werk heeft gezet gisteren. Maar goed, vandaag maar lekker een buitenritje met hem maken en verder helemaal niets, gewoon lekker stappen, rondje op de plas bij ons. :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 16 jul 2008, 11:25

Dank jullie wel voor alle lieve reacties!
ze baalt er zelf ook vreselijk van, heeft ze eindelijk haar paardje... donderdag krijgt ze haar medicijnen. ( ja lekker op tijd grrr)

met zalie gaat het goed, maantjes zijn weer kort, en gister hebben een ( lief) stalgenoote en ik geprobeerd om er een laagje in te knippen...
jeetje wat is dat lastig zeg!
CLAU!!! je moet snel komen!
1 kant is nu gedaan en de andere kant durfde we niet meer! we hadden wel een onwijze lol!

fotomateriaal komt snel!

@ rosalie; hoe is het met jou beestje, alles al onder contole?

@ clau: hoe is het met jou stoere hengst? al wat meer duidelijkheid?

liefs Fab
nogmaals dank voor alle steun, doet ons goed!
Azalie :: Isabeau
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 16 jul 2008, 11:31

Rosalie, wat een slecht nieuws :o
Heeft hij zijn nieuwe schoenen al? Zo ja, hoe doet hij het erop?
Misschien kan Gelatine of Glucosamine verlichting bieden? :(:)

Fabienne, dat is schrikken. Hoe gaat het nu? Heeft ze veel pijn?
Sterkte ermee :(:)

Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Erg pijnlijk. Ik heb daardoor al een paar weken niet kunnen rijden en schilderen.
Het begint nu eindelijk wat beter te gaan.

Charret, is Alies al drachtig?
Gesloten