Als eerst wil ik wel even melden dat ik het dus wel gehaald heb..

De praktijk maar net, de theorie ging prima, alles goed!!
Maar kwaad ben ik op onze instructrice..
Waar moet ik beginnen..
We gingen met een groepje van 3 op weg, ik was de laatste van de drie die moest mennen. Toen het bijna over was begon de examinator ons de les te lezen over het richting aangeven. Dat deden we niet lang genoeg, en we schakelden de hulp van de groom niet in. We deden dat geen van allen.. Omdat hij het bij ons alles zag had hij waarschijnlijk wel door dat het niet helemaal aan ons las en hij zou het zeggen tegen onze instructrice..
Er was één meisje die het wel goed deed, maar het was het paard van haar ouders en zij had ook al veel meer ervaring als ons..
We kwamen van de kar af en de tweede groep ging weg. Dus wij naar de instructrice, gezegd dat dat niet goed was bij ons.. Ja, zegt ze, dat doen jullie inderdaad niet zo goed.. Wat!! Had ze dat niet even voor het examen kunnen zeggen.. En dat zei ik dus ook.. Kom je wel wat laat mee he.. Ja, maar ze had het wel gezegd en bla bla.. Nou echt niet!!
Zo kregen we later ook nog te horen dat we het achenbach niet goed zouden beheersen. Geen van ons wist dat we ook delen met één hand moesten mennen, ik had nog wel gebruikers houding laten zien net als dressuurhouding en uitgangshouding in de bochten en met opstappen..
Blijkbaar moesten we ook met één hand mennen, was ons dus nooit verteld..
En zo waren er nog wel meer dingen..
En de instructrice bleef de fouten ook maar op iedereen afschuiven, het bestuur en ons dus..
Gelukkig had de examinator wel zo'n beetje door hoe de vork in de steel zat en hij heeft daar dus niet heel zwaar op gerekend..
Vandaar dat we wel allemaal geslaagd waren, maar het was echt gewoon niet goed!!
Hij was het ook niet eens met de lestijden.. We hebben op de weg 5 keer les gehad en ieder dan dus een kwartier rijden, veel te weinig..
Ik verwijt mezelf heel erg dat ik niets van de instructrice heb gezegd. Ik had al veel eerder het gevoel dat het niet goed zat, dat zij niet oplette tijdens de lessen, dat zij het ons niet duidelijk uitlegde.. Dus deels is het ook wel mijn schuld, ik had er bovenop moeten zitten en dat heb ik niet gedaan..
Gatver het geeft zo'n rotgevoel, terwijl ik het wel gewoon gehaald heb..
Thuis barstte ik in tranen uit zo boos was ik..