Vandaag was ik heerlijk een dagje vrij, dus op naar stal.
Haalde hem uit de wei en zag dat hij een wond bij zijn halster had

Op naar de binnenbak, lekker het ruim alleen en kunnen we ons beide beter concentreren. Hij was zo braaf alleen al naar de bak toe, was toen al happy. Binnen was het heerlijk koel (maar wat wil je met muren van 50cm dik) en zijn we rustig aan de gang gegaan. We zijn begonnen met leiden en volgen wat hij netjes deed

Daarna een paar keer halthouden en de beloning. Achterwaarts gaan kent hij als geen ander, dit ging natuurlijk super! Met alleen de klikker als beloning want meneer werd behoorlijk opdringering. Touw losgemaakt en een stukje gaan lopen. Hij volgde me waar dan ook, weer een klikker als beloning. Touw er weer aan en lekker naar stal gelopen waar ik zijn benen afgespoten en zijn wond schoongemaakt heb. Terug naar de wei stond de rest te gillen dus weg was alles. Extra stukje over het erf gelopen onder het motto: nog ff opletten en dan naar je vriendjes. Dat kwartje viel ook meteen gelukkig. Op het tussenstukje (omheind stukje, soort vangkooi waar we altijd doormoeten) zijn halster afgedaan en richting de wei gelopen. Ook daar liep hij los achter me aan. Draden los, wei in lopen en als laatste, klikker met snoepje.
Ben zzzzooooooooo blij en trots op ons allebei!

Sorry voor het lange verhaal, maar ben helemaal happy!